Τρίτη 28 Απριλίου 2020

ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ: ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Το παρακάτω κείμενο αποτελεί κοινή ανακοίνωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων. Η συλλογή υπογραφών συνεχίζεται και αυτές θα προστίθενται στη συγκεκριμένη ανάρτηση


ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Από την πρώτη μέρα που έκλεισαν τα σχολεία και φάνηκε πως εξαιτίας της πανδημίας η κατάσταση αυτή θα κρατήσει αρκετό χρονικό διάστημα από πλευράς του Υπουργείου Παιδείας ξεκίνησε μία υποτιθέμενη προσπάθεια οι μαθητές να κάνουν μαθήματα, επαναληπτικά μέχρι στιγμής, προκειμένου να διατηρηθεί η επαφή με τη μαθησιακή διαδικασία. Αυτό, όμως, που φάνηκε ξεκάθαρα είναι πως όσα ίσχυαν όλο το προηγούμενο διάστημα στην εκπαίδευση και στο σχολείο ισχύουν και τώρα, χωρίς να υπάρχει ουσιαστική πρόθεση να ξεπεραστούν

1.     Αδύνατη η δυνατότητα πρόσβασης όλων των μαθητών. Μεγάλος αριθμός παιδιών δεν έχει δυνατότητα πρόσβασης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Δεν έχουν όλα τα σπίτια ηλεκτρονικούς υπολογιστές τους οποίους μπορούν τα παιδιά να δουλέψουν, δεν έχουν όλα τα σπίτια πρόσβαση στο διαδίκτυο, δεν είναι δυνατή η διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω κινητού κ.λπ. Το κόστος επιβαρύνει την εκάστοτε οικογένεια και τίποτα δεν εξασφαλίζει ότι μπορεί να ανταποκριθεί.

2.     Όπως αποδεικνύεται στην πράξη η διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων είναι κάτι που δε λήφθηκε σοβαρά υπόψη από τους υπεύθυνους. H ασφάλεια αυτών των πλατφόρμων από ηλεκτρονικές επιθέσεις υποκλοπής στοιχείων είναι μηδαμινή, αφήνοντας εκτεθειμένα προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών. Επιπλέον, με δεδομένο ότι οι γονείς είμαστε αυτοί που δημιουργούμε τους λογαριασμούς, και ορθώς εφόσον αφορούν ανήλικους μαθητές, μας δίνει τη δυνατότητα παρέμβασης στην εκπαιδευτική διαδικασία σε βαθμό που δε μας αντιστοιχεί πάντα.

3.     Διαδικασία μάθησης. Δεν είναι δυνατό να θεωρηθεί ότι η τηλεκπαίδευση μπορεί να υποκαταστήσει την κανονική διαδικασία μάθησης. Εκτός της ίδιας της παιδαγωγικής ανακολουθίας, όφειλε η πολιτεία αυτή να λειτουργήσει για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, για μαθητές με αναπηρίες, για τους μαθητές των τμημάτων υορφωτικό επίπεδο να τους βοηθήσουν.

Για όλα τα παραπάνω και γιατί κυρίως απαιτούμε Δημόσια και Δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά ζητάμε:

1.     Καθολική και άνευ κριτηρίων διανομή σε όλο τον μαθητικό πληθυσμό των δημόσιων σχολείων της χώρας υπολογιστών και δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο. Διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων. Επιπλέον, επειδή πιστεύουμε ότι δεν μπορεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση και να καλύψει τις ανάγκες του συνόλου των μαθητών θεωρούμε ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει ώστε να προχωρήσει η ύλη

2.     Δημιουργία υπηρεσίας δωρεάν ψυχολογικής υποστήριξης μαθητών και γονιών και όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο, δια ζώσης επικοινωνία τηρουμένων των απαραίτητων μέτρων ασφάλειας

3.     Οικονομική στήριξη όλων των οικογενειών. Επανέναρξη διανομής γευμάτων

Ζητάμε από την Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Ελλάδας να υπερασπιστεί ακόμα και με ένδικα μέσα το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα όλων των παιδιών στην δημόσια δωρεάν εκπαίδευση
Ζητάμε την παρέμβαση του Συνηγόρου του Παιδιού για τη διαπίστωση παραβίασης του παραπάνω δικαιώματος

Νέος Σύλλογος Γονέων 36ου δημοτικού σχολείου Αθηνών

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 14ο δημοτικού σχολείου Αθηνών

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 35ου δημοτικού σχολείου Αθηνών


Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 40ου δημοτικού σχολείου Αθηνών

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 76ου δημοτικού σχολείου Αθηνών

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 28ου δημοτικού σχολείου Αθηνών

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 12ου δημοτικού σχολείου Κερατσινίου

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων μαθητών Αγ. Βασιλείου «Ο Μέγας Βασίλειος» (Δήμος Πατρέων)


(Συνεχίζουν να συλλέγονται υπογραφές Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων στο syllogosgoneon36ds@gmail.com )


(Αλβανικά)


ARSIM PUBLIK DHE FALAS PER TE GITH

Nga dita e parë që shkollat u mbyllën dhe dukej se për shkak të pandemisë kjo 
situatë do të zgjasë për një kohë të gjatë, nga Ministria e Arsimit, u nis një 
përpjekje e dyshuar për të bërë nxënësit kurse të përsëritura deri më tani,
 për të mbajtur kontakte me procesin e të mësuarit.Sidoqoftë, ajo që është bërë e qartë është se ato probleme që kan qenë te vërteta për arsimin dhe shkollën gjatë gjithë kohës, 
jane akoma te vlefshme edhe sot, pa qëllim real për ty kapërcyer ato :
  1. Isshtë e pamundur që të gjithë studentët të kenë qasje.Një numër i madh i fëmijëve nuk kanë hyrje në të arsim në distancë. Jo të gjitha shtëpitë kanë kompjuterë me të cilët mund të punojnë fëmijët, jo të gjitha shtëpitë kanë qasje në internet, nuk është e mundur të kryhet procesi arsimor përmes celularit, etj. Kostoja përballohet nga secila familje dhe asgjë nuk siguron se mund të përgjigjet sipas nevojës.
  2. Siç rezulton në realitet, siguria e të dhënave personale është diçka që nuk u mor seriozisht nga personat përgjegjës. Siguria e këtyre platformave nga sulmet për vjedhje të të dhënave elektronike është e papërfillshme, duke lënë të dhëna personale të mësuesve dhe te nxënësve, të ekspozuara. Për më tepër, duke pasur parasysh se prindërit janë ata që krijojnë llogari, dhe me të drejtë dhe me të drejtë kështu, sepse ka të bëjë me nxënës te mitur, na jep mundësinë të ndërhyjmë në procesin arsimor në masë që nuk na përket neve si prindër.
  3. Procesi i mësimit. Nuk është e mundur të supozohet se mësimi në distancë mund të zëvendësojë procesin normal të mësimit. Përveç vetë mospërputhjes pedagogjike, ky shtet duhej të punonte për nxënës me vështirësi në të nxënë, për nxënës me aftësi të kufizuara, për nxënësit e departamenteve të pritjes dhe integrimit, për nxënësit qe prindërit e të cilëve madje nuk kanë nivelin arsimor për t'i ndihmuar ata.
Për të gjitha sa më sipër dhe sepse ne kryesisht kërkojmë arsim publik dhe falas për të gjithë fëmijët, kërkojmë :

 1. Shpërndarje universale dhe jokritike për tërë popullatën te kompjuterave te nxënësve të gjitha shkollave publike të vendit dhe po ashtu hyrje falas në internet. Ruajtje e të dhënave personale. Për më tepër, sepse besojmë se arsimi në distancë nuk mund të zëvendësojë të mësuarit gjatë gjithë jetës dhe të plotësojë nevojat e të gjithë nxënësve mendojmë se nuk mund të funksionojë për të ecur përpara kurikula shkollore.

 2. Krijimi i një shërbimi mbështetje psikologjike falas për nxënësit dhe prindërit dhe aty ku është e nevojshme, komunikim i drejtpërdrejtë në përputhje gjithmonë me masat e nevojshme të sigurisë.

3. Mbështetje financiare për të gjitha familjet. Rinisje e shpërndarjes se ushqimit.


Κërkojmë nga Konfederata e Lartë të Prindërve të Greqisë të mbrojë, edhe me mjete ligjore, të drejtën e garantuar me kushtetutë të të gjithëve fëmijëve për arsimim falas publik.

Kërkojmë ndërhyrjen e Avokatit të Popullit për Fëmijtë, për shkeljen e së drejtës së mësipërme.


(Ρώσικα)

С первого дня закрытия школ выяснилось,что из-за пандемии эта ситуация продлится достаточно долгое время, и со стороны Министерства Образования начались якобы попытки обучения детей в формате повторения для того, чтобы поддерживать контакт процесса обучения. Это, однако, показало,что то,что использовалось все предыдущее время в образовании и в школе применяется и в настоящее время без существенных изменений в лучшую сторону.

Слабая возможность доступа всех учащихся. Большое количество детей не имеет возможности доступа к дистанционному обучению. Не у всех дома есть компьютеры, за которыми дети могут работать, не все имеют дома доступ к интернету, невозможно проведение учебного процесса с помощью мобильного телефона и т.д.Рассходы обременяют семью.

Как оказалось на практике, защита персональных данных это то, что не было принято всерьез соответственными органами.Безопасность этих платформ от электронных атак перехвата данных есть минимальной,подвергая отражению личных данных учителей и учащихся. Кроме этого, учитывая то,что мы,родители,это те, кто создают учетные записи и напряму обеспокоенны несовершеннолетием детей,поэтому это дает нам возможность вмешательства в учебный процесс до такой степени, что не всегда нам соответствует.

Процесс обучения. Нельзя считать, что дистанционное обучение может заменить нормальный процесс обучения. Не учитывая непедагогической непоследовательности ,государство должно заниматься и с детьми с трудностями в обучении, и с детьми с ограниченными возможностями,и с детьми с отделов приема и интеграции, и с детьми, родители которых необразованны и не могут  помочь им с уроками.

Учитывая все выше сказанное , требуем Общественное и Бесплатное образование для всех детей, и просим:

Общего распредиления без критериев для всех учеников государственных школ страны компьютеров и бесплатного доступа к интернету. Защиты персональных данных. А также,поскольку верим, что  дистанционное обучение не может заменить естественное( в классах школы) и удовлетворить потребности всех учащихся,поэтому считаем, что дистанционное обучение не должно применяться,поскольку не дает результата в освоении школьных предметов.

Создания службы бесплатной психологической поддержки учащимся , родителям и всем нуждающимся,с прямым общением и соблюдением необходимых мер безопасности.

Финансовой поддержки всех семей. Возобновления распределения питания.


Мы просим от Высшей Конфедерации Родителей Греции защитить,даже с инстинктами внутри,гарантированы конституцией  права всех детей на бесплатное государственное образование.

Мы просим вмешательства Защитников Детей для обнаруживания нарушений вышесказанных прав.

(Αγγλικά) 

FREE PUBLIC EDUCATION FOR ALL

Since day one of school closures due to the pandemic it was clear that the new situation would continue over a long period of time. Since that time the Ministry of Education begun a supposed effort to organise revision classes for students, in order to sustain contact with the learning process. What became clear, however, is that the state of the education and schools is still at the level it has always been; without any real intention of improvement.


1.      Access for all students is not possible. Large number of students have no access to distance learning. Not all homes own computers for children to use. Not all homes have internet access and the learning process cannot be carried out via mobile phones etc. The cost of this access lays on the shoulders of each family to bear and nothing ensures that it can be met.
2.      As it turns out in practice, personal data security is something that was not taken seriously by those in charge. The security of these platforms from data theft is insufficient, leaving personal data of teachers and students exposed. In addition, when it comes to minor students it is us the parents who create accounts for their use and rightly so. However, this allows parents to intervene to the learning process to an extent that might be beyond our authority.
3.      The learning process. It is not possible to assume that distance learning can replace normal learning process. In addition to the pedagogical inconsistency itself, the government had to find ways for this method to apply to students with learning difficulties, for students with disabilities, for students in the integration stages, for students whose parents cannot assist them due to their lack of sufficient education.

 For all of the above and mainly for Public and Free education for all children, we request:

1.      Universal and unlimited distribution of computers as well as free internet access to the country’s entire student population. Personal data safeguard. We believe that distance learning cannot replace lifelong learning and cover the needs of all students and it certainly cannot continue the curriculum.
2.      Initiate a service of free psychological support for students and parents and, where necessary, live communication in compliance with all safety measures.
3.      Financial support for all families. Restart school meals distribution.

We ask the Supreme Confederation of Parents of Greece to defend, even through legal means, the constitutionally guaranteed right of all children to free public education.
We request the intervention of the Greek Ombudsman for the investigation of violation of the above right.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ... ΔΙΑΓΩΓΗ "ΚΟΣΜΙΑ"


Δημοσιεύουμε το παρακάτω άρθρο που μας έστειλε μητέρα του σχολείου, ψυχολόγος, με θέμα τη σχολική αποτυχία

ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ... ΔΙΑΓΩΓΗ "ΚΟΣΜΙΑ"

Δέσποινα Τζόβα, ψυχολόγος

Η μετατροπή του φαινομένου της σχολικής αποτυχίας σε μονοδιάστατο φαινόμενο μαθησιακής διαταραχής πετυχαίνει μόνο να δυσχεραίνει τον εντοπισμό των πραγματικών αιτιών της. Η σχολική αποτυχία και διαρροή συνδέονται άμεσα με την αποτυχία και τα ελλείμματα του ίδιου σχολείου Οι διαπροσωπικές σχέσεις στο σχολείο είναι σημαντικές για τον μαθητή, γιατί δημιουργούν ευχάριστο κλίμα συνύπαρξης και μάθησης. Όταν, όμως, το σχολείο και οι μέτοχοί του δημιουργούν μια απρόσωπη και ψυχρή πραγματικότητά, οι μαθητές κινδυνεύουν να το εγκαταλείψουν. Επομένως, η πρόσφατη επαναφορά της αναγραφής της διαγωγής στους τίτλους σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και οι πολυήμερες αποβολές, θα έχουν ως αποτέλεσμα μόνο την περιθωριοποίηση των μαθητών και τίποτε άλλο.

Με τον όρο «σχολική αποτυχία» εννοείται κάθε κατάσταση αδυναμίας του παιδιού να ανταποκριθεί  ικανοποιητικά στις απαιτήσεις του σχολείου, είτε αυτή εκφράζεται με πολύ χαμηλή απόδοση στα μαθήματα, είτε με προβλήματα συμπεριφοράς που το αποκλείουν από την φοίτηση, είτε με συνδυασμό των παραπάνω[1]. Η σχολική αποτυχία οδηγεί συχνά στη σχολική εγκατάλειψη. Η σχολική εγκατάλειψη αποτελεί ένα παγκόσμιο εκπαιδευτικό φαινόμενο, σύνθετο και πολύ-παραγοντικό, καθώς επηρεάζεται από πληθώρα κοινωνικών και εκπαιδευτικών παραγόντων.
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού προσδίδει ιδιαίτερη αξία στην εκπαίδευση, η  οποία αποτελεί ιδιαίτερης σημασίας δικαίωμα για το παιδί και καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τη ζωή του. Στο Άρθρο 28 αναφέρεται πως η εκπαίδευση πρέπει να είναι υποχρεωτική και δωρεάν για όλους και ο καθένας να αντιμετωπίζεται ως αυτόνομο πρόσωπο με ξεχωριστές δυνατότητες, οι οποίες πρέπει να ενισχύονται και να προβάλλονται.  Το άρθρο αυτό αναφέρει την απαίτηση για λήψη μέτρων που «ενθαρρύνουν την τακτική σχολική φοίτηση και την μείωση του ποσοστού εγκατάλειψης των σχολικών σπουδών».[2]
Παρόλο που έχουν διατυπωθεί πολλοί ορισμοί, εντούτοις παρατηρείται μια γενική ομοιομορφία και σύγκλιση απόψεων για το τι είναι η σχολική αποτυχία[3]. Εν γένει, με τον όρο αυτό περιγράφονται οι δυσκολίες του παιδιού να ανταποκριθεί ικανοποιητικά στις διδακτικούς και μαθησιακούς στόχους του σχολείου, όπως αυτοί ορίζονται από το εκπαιδευτικό σύστημα για κάθε σχολική βαθμίδα. Οι δυσκολίες αφορούν είτε την χαμηλή επίδοση σε κάποιο ή κάποια μαθήματα, είτε τα προβλήματα συμπεριφοράς του μαθητή.
Μπορεί να αποδοθεί τόσο στο μαθητή, όσο και στο σχολείο, κυρίως ως η αδυναμία αυτού να συγκρατήσει τους μαθητές που είναι επιρρεπείς στη διαρροή μέχρι την αποφοίτησή τους[4]. Αυτό φαίνεται από την έλλειψη ελέγχου του λόγου απουσίας των μαθητών από το σχολείο. Επιπλέον, μπορεί να ευθύνεται η οικογένεια, η μέθοδος διδασκαλίας ή η εκπαιδευτική πολιτική της εκάστοτε χώρας[5]. Η μετατροπή του φαινομένου της σχολικής αποτυχίας σε μονοδιάστατο φαινόμενο μαθησιακής διαταραχής πετυχαίνει μόνο να δυσχεραίνει τον εντοπισμό των πραγματικών αιτιών της.
Η σχολική εγκατάλειψη αποτελεί πλέον «διαπιστωμένο πρόβλημα» για την ελληνική εκπαίδευση[6]. Πρόκειται για ένα πολύ-παραγοντικό φαινόμενο. Οι μαθητές, ανεξαρτήτως βαθμίδας εκπαίδευσης, έχει φανεί πως επηρεάζονται από τέσσερις βασικούς τομείς. Στην πρώτη θέση βρίσκονται τα προσωπικά χαρακτηριστικά του ίδιου του μαθητή, ο τρόπος σκέψης και αντίληψης και οι ιδιαιτερότητες που τον ξεχωρίζουν από τους υπόλοιπους. Δεύτερη έρχεται η οικογένεια, μέσα στην οποία το παιδί δομεί την προσωπικότητά του και τις πρώτες διαπροσωπικές σχέσεις. Ακολουθεί το σχολείο, στο οποίο ο μαθητής εντάσσεται σε μικρή ηλικία και παραμένει για πολλά χρόνια, εξελίσσοντας το χαρακτήρα και την προσωπικότητα που δόμησε στα πλαίσια της οικογένειας. Στη συνέχεια, βρίσκεται η ευρύτερη κοινωνία, με το σύστημα αξιών που διαθέτει και τον τρόπο λειτουργίας της, ο οποίος επηρεάζει κάθε μέλος της.
Οι διαπροσωπικές σχέσεις στο σχολείο είναι ιδιαίτερα ουσιώδεις για τον μαθητή, γιατί δημιουργούν ευχάριστο κλίμα συνύπαρξης και μάθησης. Όταν, όμως, το σχολείο και οι μέτοχοί του δημιουργούν μια απρόσωπη και ψυχρή πραγματικότητά, οι μαθητές κινδυνεύουν να το εγκαταλείψουν. Η εμπλοκή του μαθητή σε ομάδες με παρεκκλίνουσα συμπεριφορά μπορεί να τον οδηγήσει στη σχολική διαρροή, λόγω πειθαρχικών ζητημάτων[7] .
Επιπροσθέτως, όταν το σχολικό σύστημα διακρίνεται από ανεπάρκεια, δεν βοηθά τους μαθητές να αισθανθούν ευχάριστα και αδυνατεί να τους συγκρατήσει στην εκπαίδευση, ακόμη και αν αντιμετωπίζουν δυσκολίες[8]. Επιπλέον, η αυστηρή πειθαρχία, ο μη αξιοκρατικός τρόπος αξιολόγησης, η επιλεκτική λειτουργία, αλλά και το μέγεθος του σχολείου έχουν αναφερθεί ως αιτίες μαθητικής διαρροής, κυρίως στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση[9].
Τα άτομα που εγκατέλειψαν το σχολείο δεν συμμετέχουν τόσο συχνά σε προγράμματα επιμόρφωσης είναι πιθανό να μείνουν άνεργοι λόγω έλλειψης προσόντων και εξαρτούνται σε μεγαλύτερο βαθμό από τα ταμεία ανεργίας· και αν ακόμη καταφέρουν να εργαστούν, θα είναι πιθανότερα σε μια εργασία με χαμηλές απολαβές. Ακόμη, κινδυνεύουν περισσότερο από την φτώχεια, τον κοινωνικό αποκλεισμό, την μη συμμετοχή σε δημοκρατικές διαδικασίες, όπως οι εκλογές. Για τους λόγους αυτούς, οι ιθύνοντες οφείλουν να διασφαλίσουν την ακεραιότητα της διαδρομής των μαθητών στο σχολείο, σε ένα «αξιόπιστο, δημόσιο και ουσιωδώς δωρεάν σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης»[10].
Ωστόσο, η σχολική αποτυχία και διαρροή συνδέονται άμεσα με την αποτυχία και τα ελλείμματα του ίδιου σχολείου. Επομένως, κρίνεται αναγκαία η διοικητική επιμόρφωση των διευθυντών και η διδακτική/παιδαγωγική επιμόρφωση των διδασκόντων[11], ενώ οι εκπαιδευτικοί χρειάζεται να ενημερωθούν, να κινητοποιηθούν και να αξιοποιήσουν τις εμπειρίες τους, με σκοπό να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής[12]. Τέλος, η σχολική διαρροή συνδέεται εξίσου με τους γονείς των μαθητών, οι οποίοι θα ήταν καλό να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να αναπτύξουν  σχέσεις συνεργασίας με το σχολείο και το δάσκαλο. Επομένως, η πρόσφατη επαναφορά της αναγραφής της διαγωγής στους τίτλους πουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και οι πολυήμερες αποβολές, θα έχουν ως αποτέλεσμα μόνο την περιθωριοποίηση των μαθητών και τίποτε άλλο.




[1] Δήμου, Γ. (1999). Σχολική αποτυχία και κοινωνικός αποκλεισμός: Εννοιολογικές διασαφηνίσεις. Στο: Κωνσταντίνου, Χ. & Πλειός, Γ. (επιμ.), Σχολική Αποτυχία και Κοινωνικός Αποκλεισμός: Αιτίες, συνέπειες και αντιμετώπιση (σσ. 33-37). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

[3] Ό.π. Δήμου, 1999
[4] Λαρίου-Δρεττάκη, Μ. (1993). Η εγκατάλειψη της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και παράγοντες που σχετίζονται με αυτή. Αθήνα: Γρηγόρης.
[5] Παλαιοκρασάς, Στ. (2007). Έκθεση Εκπαιδευτικής Πολιτικής Με βάση την Έρευνα του Π.Ι. «Η Μαθητική Διαρροή στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσιο, Ενιαίο Λύκειο, ΤΕΕ)». Αθήνα: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. http://www.pi-schools.gr/programs/par/p5.html
[6] Σταμέλος, Γ. (1999). Εγκατάλειψη της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και κοινωνικός αποκλεισμός: μύθοι και πραγματικότητα. Στο Κωνσταντίνου, Χ., & Πλειός Γ. (Ed.), Σχολική Αποτυχία και Κοινωνικός Αποκλεισμός: Αιτίες, συνέπειες και αντιμετώπιση (pp. 303-318). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

[7] Νικολάου, Σ.-Μ. (2009). Η εγκατάλειψη της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Στοιχεία και προβληματισμοί. Σύγχρονη Κοινωνία, Εκπαίδευση και Ψυχική Υγεία, (2), 285-305. Και Ρουσέας, Π. &  Βρετάκου, Β. (2006). Η Μαθητική Διαρροή στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσιο, Ενιαίο Λύκειο, ΤΕΕ). Αθήνα: Επτάλοφος.
[8] Λαρίου-Δρεττάκη, 1993
[9]Βουϊδάσκης, Β. (1999). Η μαθητική διαρροή ως μορφή κοινωνικού αποκλεισμού. Στο Κωνσταντίνου, Χ. & Πλειός Γ. (επιμ.), Σχολική Αποτυχία και Κοινωνικός Αποκλεισμός: Αιτίες, συνέπειες και αντιμετώπιση (σσ. 245-262). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
 Και ο.π. Δρεττάκη, 1993 & Ρουσέας & Βρεττάκου, 2006
[10] Φωτόπουλος, Ν. (2013, Φεβρουάριος 24). Σχολική διαρροή και περιθωριοποίηση των νέων. Ελευθεροτυπία.
[11] Ό.π. Παλαιοκρασάς, 2007
[12] Directorate-General for Education, Youth, Sport and Culture, Education and Training Monitor 2019 Greece, European Union, 2019 https://ec.europa.eu/education/sites/education/files/document-library-docs/et-monitor-report-2019-greece_en.pdf

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΔΣ ΜΕΣΩ ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗΣ


Αθήνα, 10 Απριλίου 2020

Στις 10/04/2020 πραγματοποιήθηκε η 3η συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Νέου Συλλόγου Γονέων του 36ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, διαδικτυακά λόγω των μέτρων αντιμετώπισης του νέου κορονοϊού.
Παρούσες εκ μέρους του ΔΣ ήταν οι: Χρυσούλα Παπαγεωργίου, Δωροθέα Δουλγεράκη, Χριστίνα Αραμπατζή, Ειρήνη Τσέβη, Ευγενία Ιωαννίδου, Αθανασία Παλτά και Γεωργία Στάμου.
Κατά τη διάρκεια του Διοικητικού Συμβουλίου αποφασίστηκε:
1.     Η στήριξη μαθητών του σχολείου και των οικογενειών τους, οι οποίοι αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες ενόψει της νέας πραγματικότητας που έχει δημιουργήσει η πανδημία
2.     Η έκδοση ανακοίνωσης σε συνεργασία με άλλα σχολεία με την οποία να θίγονται ζητήματα που προκύπτουν από την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση και την παραμονή των μαθητών στο σπίτι λόγω της πανδημίας
3.     Η διερεύνηση της περίπτωσης να συνεχιστούν εξ’ αποστάσεως ορισμένες δραστηριότητες που πραγματοποιούνταν τα Σάββατα στο χώρο του σχολείου, υπό την προϋπόθεση σε αυτές να μπορούν να συμμετάσχουν όλα τα παιδιά που τις παρακολουθούσαν.


Δευτέρα 13 Απριλίου 2020

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ Η/Υ (ελληνικά, ρώσικα, αλβανικά, αγγλικά)





Αγαπητοί γονείς,

Όπως ήδη θα έχετε ακούσει η αναστολή λειτουργίας των σχολείων παρατάθηκε μέχρι και τις 10 Μαΐου. Με το παρόν ενημερωτικό σημείωμα θα θέλαμε να ξεκαθαρίσουμε, όσο μπορούμε, το τοπίο σε σχέση με τις απανωτές εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας που δημιούργησαν ένα χάος παραπληροφόρησης σχετικά με τη διανομή ηλεκτρονικών υπολογιστών και την παροχή δωρεάν πρόσβασης στο Internet.

Πιο συγκεκριμένα, λοιπόν, στις 8/4, στάλθηκε εγκύκλιος που ζητούσε από τους διευθυντές των σχολείων σε λιγότερο από 24 ώρες να δηλώσουν τις ανάγκες σε υπολογιστές σχολείων και μαθητών.  Όπως αποδείχτηκε, οι ανάγκες ήταν τόσο μεγάλες που στις 9/4 το Υπουργείο έστειλε διευκρίνιση, ζητώντας από τους διευθυντές να δηλώσουν αποκλειστικά τις ελλείψεις στις σχολικές μονάδες και επ’ ουδενί φυσικών προσώπων, χωρίς και πάλι να ορίζει αν οι ανάγκες αυτές υπολογίζονται ένας υπολογιστής ανά μαθητή, ένας υπολογιστής ανά τάξη κ.λπ. Τελικά, με προφορική εντολή από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αποσαφηνίστηκε το ότι οι ανάγκες υπολογίζονται ως εξής: 1 λάπτοπ σε κάθε νηπιαγωγείο, 1 λάπτοπ ανά 45-50 μαθητές για τα δημοτικά σχολεία. Τα δε σχολεία που ανήκαν στο Ενιαίο Ανανεωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα και είχαν παραλάβει πριν από πολλά χρόνια το «ερμάριο», ένα ντουλαπάκι με 10 λάπτοπ, εξαιρούνται της προμήθειας νέων λάπτοπ. Το σχολείο μας, λοιπόν, δε θα πάρει ούτε αυτά. Να σημειώσουμε εδώ ότι ο εξοπλισμός αυτός δε θα δανείζεται στους μαθητές. Την επόμενη μέρα η σχολική επιτροπή έστειλε νέο αίτημα καταγραφής αναγκών, προτείνοντας, όμως, και πάλι έναν τρόπο αποκλεισμού, αφού ορίζει ότι όσοι μαθητές έχουν γραφτεί στο σχολικό δίκτυο φαίνεται ότι έχουν πρόσβαση, άρα δεν έχουν ανάγκη….

Τελευταία ενημέρωση αποτελεί η τηλεοπτική συνέντευξη της Υπουργού Παιδείας στην ΕΡΤ1 το Σάββατο, 11/4, στην οποία και δήλωσε ότι τα λαπτοπ θα διατίθενται στις σχολικές μονάδες και οι διευθυντές θα είναι αυτοί που θα αποφασίζουν ποιοι εκπαιδευτικοί ή μαθητές έχουν μεγαλύτερη ανάγκη και μπορούν να τα δανείζονται!!!!

Η δε δωρεάν πρόσβαση σε εκπαιδευτικές εφαρμογές, όπως ανακοίνωσε στην ίδια συνέντευξη, αφορά και πάλι  την πρόσβαση σε συγκεκριμένες εκπαιδευτικές εφαρμογές και όχι πχ πρόσβαση σε κάθε ιστότοπο ή εφαρμογές που έχουν ενσωματωθεί ακόμα και στις δωρεάν εφαρμογές (πχ video στο you tube)

Αγαπητοί γονείς,
Κλεισμένοι στο σπίτι και με πραγματικά περιορισμένη δυνατότητα ελέγχου της πληροφορίας με το παρόν μήνυμα ελπίζουμε να κάναμε ξεκάθαρο το ότι μέχρι στιγμής καμία απόφαση του Υπουργείου δεν καλύπτει την ισότιμη πρόσβαση των παιδιών στην τηλεκπαίδευση, ενώ ταυτόχρονα η παραπληροφόρηση είναι πραγματικά επικίνδυνη
Ελπίζουμε να είστε όλοι και όλες καλά



Уважаемые родители!
  Как вы уже наверное слышали,приостановление деятельности школ было продленно до 10 Мая. В данной информационной записке мы хотели бы прояснить, насколько возможно, картинку с неокрашенных циркуляров Министерства Образования, которые создали хаос дезинформации о распространении компьютеров и предоставлении бесплатного доступа в Интернет .
В частности, 8.04 был отправлен циркуляр, который требовал от директоров школ в менее чем за 24 часа заявить о потребности в компьютерах для школ и учеников. Как оказалось, потребности были настолько большие, что 9.04 Министерство послало разъяснения, попросив директоров школ заявить исключительно недостатки в школах, и ни в коем случае не потребности физических лиц, опять же без определения: эти потребности учитываются с учетом один компьютер на одного ученика,один компьютер  на один класс и т. д. В конце концов,в усной форме от команды Миннистерства Образования уведомили, что потребности рассчитываются следующим образом: 1 ноутбук в каждый детский сад, 1 ноутбук на 45-50 учащихся для начальных школ. А школы, которые принадлежали к Единой Обновленной Образовательной Программе и они уже получили много лет назад  в «шкаф», ящик с 10 ноутбуками,исключаются от поставки новых ноутбуков.В часности, наша школа, не получит новые ноутбуки. Отметим здесь, что ноутбуки не смогут занимать  на пользование ученики.
На следующий день школьный совет послал новый запрос со списком потребностей, предложив способ исключений, ссылаясь на то, что те ученики, которые записаны в школьной сети, видно,что они уже имеют доступ в интернет,то есть они не нуждаются в....
Последнее обновление представляет видео-интервью Министра Образования на ΕΡΤ1 в субботу, 11.04, в котором и заявили, что ноутбуки будут доступны в школах и директора-это те, кто будут решать, кто из учителей или учеников имеют большую потребность и смогут занимать ноутбуки для пользования!!!
 Не бесплатный доступ к образовательным программам, как заявили в одном интервью, касается опять же доступа к конкретным образовательным программам, а не, например, доступа к любому веб-сайту или приложению, которые были интегрированы еще и в бесплатные приложения (например, видео на you tube)
Дорогие родители!                                                                                                                     Закрытые в домах и действительно с ограниченными возможностями проверки информации,в этом сообщении мы надеемся, что ясно вам обьяснили,что до сих пор ни одно решение Министерства не покрывает равный доступ детей в цифровом образовании, в то же время, дезинформация-это действительно опасно.
Мы надеемся, что у всех вас все хорошо!



Të dashur prindër,

Siç mund ta keni dëgjuar, pezullimi i shkollave u zgjat deri më 10 Maj.
Me këtë shënim informacioni dëshirojme të sqarojmë, sa më shumë mundemi, peizazhin në lidhje me zyrat e ndryshme të Ministrisë së Arsimit që kanë krijuar një rrëmujë me dezinformata, në lidhje me shpërndarjen e kompjuterave dhe sigurimin e hyrjes në internet falas.
Konkretisht, në 8/4, një qarkore u dërgua duke kërkuar drejtorëve e shkollave të deklaronin nevojat e kompjuterave shkollorë dhe studentëve në më pak se 24 orë. Siç doli, nevojat ishin aq të mëdha sa më 9/4 Ministria dërgoi një sqarim, duke u kërkuar drejtorëve që të shprehin ekskluzivisht mangësitë e shkollave dhe në asnjë mënyrë mungesat e stafit, pa përcaktuar përsëri nëse këto nevoja llogariten si: nje kompjuter për cdo student, një kompjuter për cdo klasë, etj.
Më në fund, një udhëzim oral nga Drejtoritë e Arsimit na sqaroi se nevojat llogariten si më poshtë: 1 laptop në çdo kopsht, 1 laptop për  çdo 45-50 nxënës për shkollat fillore.
 Shkollat që i përkisnin Programit të Unifikuar të Rinovuar të Edukimit dhe kishin marrë "kabinetin" shumë vite më parë, kjo do të thotë një dollap me 10 laptopë, janë përjashtuar nga furnizimi i laptopëve të rinj. Kështu që shkolla jonë nuk do ti marri. Vini re këtu se kjo pajisje nuk do t'u jepet hua studentëve.
Të nesërmen, komiteti i shkollës dërgoi një kërkesë të re për të regjistruar nevojat, por përsëri propozoi një rrugëdalje, pasi përcakton që ata studentë që janë regjistruar në rrjetin e shkollës duket se kanë qasje, kështu që ata nuk kanë nevojë…
Informacioni i fundit qe kemi është intervista televizive e Ministrit të Arsimit në ERT1 të Shtunën, 11/4, në të cilën ai deklaroi se laptopët do të jenë në dispozicion e shkollave dhe drejtorët do të jenë ata që do të vendosin se cilët mësues apo nxënës kanë më shumë nevojë dhe mund t'i huazojnë ato!
Hyrja falas në për aplikime arsimore, siç njoftohet në të njëjtën intervistë, përsëri ka të bëjë me hyrjen në aplikacione specifike arsimore dhe jo, për shembull, në ndonjë faqe në internet ose aplikacione, të cilat madje janë integruar në aplikacione falas (p.sh. video në Youtube)
Të dashur prindër,
Të mbyllur në shtëpi dhe me një aftësi kontrolli te informacioneve te tilla, vërtet të kufizuar, deshirojm të sqarojmë se deri më tani asnjë vendim i Ministrisë nuk mbulon mundësinë e barabartë të fëmijëve në mësimin në distancë, ndërsa në të njëjtën kohë keqinformimi është me të vërtetë i rrezikshëm.

Jini të gjithë mire



Dear parents,

As you may already know school closures will extend up until May the 10th. Under this information note we would like to clear, as much as possible, the landscape in relation to the consecutive circulars from the Ministry of Education that have resulted in misinformation on two main issues: distribution of computer units and free Internet access.
Specifically:
On 08/04 a circular was issued to school principals urging them to declare in less than 24 hours both schools and students’ needs in computer units.
As it turned out, the number of computers needed was so vast that on the 09/04 the Ministry of Education issued a clarification to the previous circular. According to it, school principals were now asked to declare the deficiencies of computers exclusively in the school units and in no case regarding individuals. However, no clarification was given on the details of the calculations whether the numbers would be per student, per class etc.
Finally, an oral order from the Directorates of Education clarified the calculation as such: 1 laptop per kindergarten, 1 laptop per 45-50 students for primary schools. Primary schools that had already participated in the Unified State Educational Program in the past and had received a “cabinet” of 10 laptops would be excluded from the new supply. This means that our school is not eligible for new laptops. Also note that no laptops will be lent to any student for home use.
On the following day, the School Committee issued yet another request to record needs but again suggested another exclusion; students who had previously enrolled in the School Network were deemed to have access to computers and were therefore excluded.
On Saturday 11/04 on a TV interview on ERT1, the Minister of Education stated that laptops will be available in schools and that school principals will be the ones to decide which teachers or students are in most need of borrowing !!!
In the same interview it was revealed that free internet access concerned access only to specific educational applications. Turning a blind eye on the fact that other applications (eg videos on youtube) already feature on the educational programmes.
Dear parents,
Locked up in our homes with a limited ability to control the information we hope, via this message, to make clear that so far there has been no decision of the Ministry of Education that sufficiently covers the equal access of children to distance learning while at the same time misinformation is dangerous.

We hope you are all well.

Παρασκευή 3 Απριλίου 2020

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΟΥ ΣΤΑΛΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ"

"Αγαπητοί γονείς,

Σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας θα πρέπει να μεριμνήσετε ώστε να εγγράψετε τα παιδιά σας στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο μέχρι τη Δευτέρα 6 Απριλίου 2020. Η διαδικασία είναι απλή, αλλά χρειάζεται αρκετή υπομονή λόγω της μεγάλης επισκεψιμότητας στο  σύστημα. Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε είναι τα εξής:
Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα  https://register.sch.gr/students/  και ακολουθήστε τις οδηγίες που σας δίνονται. Τα στοιχεία που θα σας ζητηθούν είναι: Το ονοματεπώνυμο του/της μαθητή/τριας και του γονέα, ημερομηνία γέννησης του/της μαθητή/τριας, το σχολείο, το email του γονέα, το νούμερο του κινητού τηλεφώνου και ο Αριθμός Μητρώου  (ΑΜ) του μαθητή.


Ο Αριθμός Μητρώου κάθε μαθητή αναγράφεται στον έλεγχο προόδου του Α΄τριμήνου. Για τους αριθμούς μητρώου των μαθητών/τριών της Α΄και Β΄τάξης απευθυνθείτε στους εκπαιδευτικούς των τάξεων και στο σχολείο