25-04-24 Διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Καλλιτεχνικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2024-2025
25-04-24 Διαδικασία εισαγωγής μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2024-2025
25-04-24 Διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Καλλιτεχνικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2024-2025
25-04-24 Διαδικασία εισαγωγής μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2024-2025
(Αντίστοιχο αίτημα για παροχή νοσηλευτή/νοσηλεύτριας στο σχολείο έχει γίνει και από τη διεύθυνση του σχολείου.)
Αθήνα, 22/04/24
Προς:
Αντιδήμαρχο Κοινωνικής Αλληλεγγύης & Ισότητας, κ. Στρατηγάκη
Κοινοποίηση:
Αντιδήμαρχο Παιδείας, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Δια Βίου Μάθησης, κ. Χαρλαύτη
Αντιδήμαρχο Ενεργού Γήρανσης και Λεσχών Φιλίας, κ. Δούρου
Δήμαρχο Αθηναίων, κ. Δούκα
Θέμα: Διάθεση σχολικού/ης νοσηλευτή/τριας στο 36ο δημοτικό σχολείο Αθηνών
Αξιότιμη κ. Αντιδήμαρχε,
Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να αιτηθούμε την παρουσία νοσηλευτή/τριας του δήμου στο 36ο δημοτικό σχολείο Αθηνών από Δευτέρα έως Παρασκευή, 13.15-16.00.
Όπως, ίσως, γνωρίζετε, το υποχρεωτικό σχολικό πρόγραμμα αφορά τις ώρες 8.15-13.15. Ως εκ τούτου ειδικότητες όπως αυτή του/της νοσηλευτή/τριας αφορούν το συγκεκριμένο ωράριο.
Στο σχολείο μας φοιτά ένα παιδί που πάσχει από διαβήτη τύπου Α (παιδικός διαβήτης) και η φοίτησή του είναι ασφαλής εφόσον κοντά του βρίσκεται νοσηλευτικό προσωπικό που γνωρίζει και μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες του. Η μητέρα του αναγκάστηκε να παραιτηθεί από την εργασία της, αφού δεν υπήρχε δυνατότητα το παιδί να παρακολουθεί το ολοήμερο πρόγραμμα του σχολείου (13.15-16.00), με αποτέλεσμα η οικογένεια (3μελής, δύο ανήλικα μέλη και ένα ενήλικο) να αντιμετωπίζει πλέον σοβαρό βιοποριστικό πρόβλημα.
Η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής, καθώς και οι σύλλογοι των εκπαιδευτικών απευθύνονται στο Υπουργείο Παιδείας εδώ και χρόνια, μιας και το πρόβλημα είναι γενικευμένο, αλλά δυστυχώς δεν έχει υπάρξει κάποια θετική εξέλιξη.
Γνωρίζοντας ότι δεν αποτελεί υποχρέωση του δήμου, αλλά θέλοντας να πιστεύουμε ότι υπάρχει πρόθεση άσκησης κοινωνικής πολιτικής στη βάση της αλληλεγγύης και της εξάλειψης κοινωνικών ανισοτήτων, σας παρακαλούμε να εξετάσετε το αίτημά μας και να βρεθεί μία λύση.
Με τιμή,
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΑΓΓΕΛΗ ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΥ
Αθήνα, 22/04/24
Προς:
Αντιδήμαρχο Πρασίνου, κ. Αποστολόπουλο Γιώργο
Πρόεδρο ΟΠΑΝΔΑ, κ. Ζωντήρου Ελένη
Θέμα: Φωτισμός ανοιχτού γηπέδου μπάσκετ και λόφου Στρέφη.
Αξιότιμε κ. Αντιδήμαρχε,
Αξιότιμη κ. Πρόεδρε,
Επανερχόμαστε με νέα επιστολή σχετικά με ζητήματα που υπάρχουν στον λόφο του Στρέφη. Σε συνάντησή μας στο γραφείο της Προέδρου του ΟΠΑΝΔΑ, η οποία και έγινε βάσει αιτήματός μας για ίδρυση σχολικής, δημοτικής βιβλιοθήκης στον λόφοΣτρέφη, είχαμε συζητήσει και ζητήματα που αφορούσαν την παιδική χαρά, το γήπεδο μπάσκετ, καθώς και τον φωτισμό του λόφου.
Η παιδική χαρά ολοκληρώθηκε και επιτέλους, μετά από πάρα πολλά χρόνια, υπάρχει μια βιώσιμη παιδική χαρά στην περιοχή των Εξαρχείων.
Δυστυχώς, δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για το ανοιχτό γήπεδο μπάσκετ. Ενώ φαίνεται να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στην περίφραξης, με τον τάπητα δεν έχει γίνει κάτι, ενώ το χειρότερο όλων είναι ότι δεν έχει αποκατασταθεί ο φωτισμός.
Ο καιρός έχει φτιάξει, ο λόφος αποκτά ξανά ζωντάνια μετά την αποχώρηση του εργολάβου και της αστυνομίας, αλλά ο μόνος φωτισμός που υπάρχει είναι από τα φώτα που τοποθέτησε η Ανοιχτή Συνέλευση Υπεράσπισης του Λόφου Στρέφη με δικά της έξοδα και κόπο. Το γήπεδο βρίσκεται στο σκοτάδι. Αυτό δεν το κάνει φιλικό προς τον κόσμο της γειτονιάς, τα παιδιά και εμάς τους γονείς τους που θέλουμε να το χρησιμοποιούμε.
Σας παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για το χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης του φωτισμού στο ανοιχτό γήπεδο μπάσκετ και στον λόφο Στρέφη, ελπίζοντας ότι οι εργασίες επί του συγκεκριμένου έχουν ήδη προγραμματιστεί για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Με τιμή,
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Παπαγεωργίου Χρυσούλα Άγγελη Ανδρικοπούλου
Στις 13/04/24 πραγματοποιήθηκε γενική συνέλευση του Νέου Συλλόγου Γονέων του 36ου δημοτικού σχολείου Αθηνών στο σχολείο.
Εκλέχτηκε προεδρείο της συνέλευσης. Εκλέχτηκαν οι : Χρήστος Αλεφάντης, Άγγελη Ανδρικοπούλου, Katrin Kretschmer.
* Η συνέλευση ξεκίνησε με εισήγηση από την Πρόεδρο του Συλλόγου για τα κτιριακά προβλήματα του σχολείου με βάση το υπόμνημα που έχει καταθέσει η διευθύντρια του σχολείου στις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου Αθηναίων και με βάση όσα ο Σύλλογος Γονέων έχει καταγράψει. Υπήρξε ενημέρωση για θέματα που αφορούν τη σχολική επιτροπή και τη διεύθυνση κτιριακών υποδομών του δήμου. Υπήρξε μνεία στα έργα που έγιναν στο σχολείο (ανακαίνιση τουαλέτας, μόνωση ταράτσας, βάψιμο σχολείου). Δυστυχώς η χρόνια υποστελέχωση των υπηρεσιών του δήμου και η λογική ανάθεσης των έργων σε εργολάβους, χωρίς καν παρουσία και έλεγχο από αρμόδιους δημοτικούς υπαλλήλους, φαίνεται να οδηγεί αρκετές φορές σε εργασίες που τις χαρακτηρίζει η προχειρότητα. Ως παράδειγμα αναφέρθηκε το βάψιμο του σχολείου, χωρίς να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες για τις υγρασίες και τη μούχλα. Επιπλέον, το γεγονός ότι δεν υπάρχει προσωπικό για τη συντήρηση των σχολικών υποδομών δημιουργεί σοβαρά ζητήματα. Τα δε χρήματα που διατίθενται για τα σχολεία είναι πολύ λιγότερα των αναγκών τους.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης και των τοποθετήσεων των γονέων σημειώθηκε η ανάγκη ενημέρωσης των γονιών και η ανάγκη διεκδικητικών κινήσεων προς τον δήμο. Επαναλήφθηκε η λογική διεκδίκησης από τον δήμο και τις αρμόδιες αρχές όσων δικαιούμαστε εμείς και τα παιδιά μας, ενάντια σε οποιαδήποτε προσπάθεια θέλει τους γονείς να βάζουν "το χέρι στην τσέπη".
Αποφασίστηκε ομόφωνα να γίνει μια καμπάνια, η οποία θα περιλαμβάνει ένα κείμενο ενημέρωσης προς όλους τους γονείς, καθώς και η παραγωγή ενός βίντεο που θα αποτυπώνει οπτικά τα προβλήματα, εφόσον υπάρχει και η σύμφωνη γνώμη της διευθύντριας του σχολείου και των δασκάλων.
Στη συνέχεια συζητήθηκαν ζητήματα που αφορούν χώρους εκτός του σχολείου, που, όμως, το αφορούν. Πιο συγκεκριμένα συζητήθηκαν παρεμβάσεις για φώτα στον λόφο Στρέφη και στο γήπεδο μπάσκετ, χρήση του κλειστού γηπέδου από το σχολείο τα πρωινά, ανάγκη πίεσης άμεσης ολοκλήρωσης των έργων επισκευής και φωτισμού του ανοιχτού γηπέδου, καθαρισμός των παρτεριών.
Για όλα τα παραπάνω θα επαναληφθούν τα αντίστοιχα αιτήματα προς τον δήμο.
Στη συνέχεια συζητήθηκε το πασχαλινό bazaar. Τονίστηκε ότι τα Bazaars γίνονται ώστε να έχει ο Σύλλογος γονέων έσοδα που επιτρέπουν να καλύπτει ανάγκες οικογενειών του σχολείου που χρειάζονται ενίσχυση, να γίνονται δραστηριότητες, γιορτές, φωτογραφίσεις, εκδρομές κ.λπ. με μικρότερο ή μηδαμινό κόστος για τις οικογένεις του σχολείου κ.ο.κ. Βγήκαν οι βάρδιες γονιών για το Bazaar.
Εκτός ημερήσιας διάταξης τέθηκαν δύο θέματα.
1. Εξαιτίας του ότι από το Υπουργείο Παιδείας ορίζει ως υποχρεωτικό πρόγραμμα το 8.15-1.15, αφήνοντας απέξω το ολοήμερο, δυστυχώς οι προσλήψεις νοσηλευτών/τριών, εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, ψυχολόγων κ.ο.κ. αφορούν μόνο το υποχρεωτικό πρόγραμμα. Αυτό δημιουργεί σοβαρά προβλήματα σε γονείς, παιδιά και φυσικά, στο ίδια τα σχολεία όλης της χώρα. Αν και οι σύλλογοι των εκπαιδευτικών και των γονιών χρόνια τώρα θέτουν το ζήτημα, το Υπουργείο Παιδείας κωφεύει.
Μακριά από λογικές που προσπαθούν να θέσουν το βάρος της ευθύνης στους εκπαιδευτικούς των σχολείων,
Μαζί με τους γονείς που προσπαθούν μόνοι τους να βρουν μια λύση σε ένα πρόβλημα που το Υπουργείο δημιουργεί
αποφασίστηκε να ζητηθεί η συνδρομή του δήμου. Αν και γνωρίζουμε πως δεν έχει τη νομική υποχρέωση, θα υπάρξει αίτημα προς τον δήμο να διαθέσει στο σχολείο μας νοσηλευτή/νοσηλεύτρια για τις ώρες του ολοήμερου προγράμματος, με δεδομένο ότι, εκτός των καθολικών αναγκών που υπάρχουν, θα φοιτήσει παιδάκι που δεν μπορεί να μένει στο ολοήμερο χωρίς τη συνοδεία νοσηλευτή.
2. Η δευτέρα δημοτικού του σχ. έτους 2023-2024 έχει ένα τμήμα και πολλά παιδιά. Αυτό συνέβη εξαιτίας του ότι την περίοδο της πανδημίας το Υπουργείο Παιδείας, παράλογα και αντιδραστικά, αύξησε τον αριθμο μαθητών/τριών που μπορούν να βρίσκονται σε ένα τμήμα. Γονείς της ΄β δημοτικού πρότειναν, εφόσον πάντα υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της διεύθυνσης του σχολείου και των εκπαιδευτικών, να υπάρξει πίεση προς τη διεύθυνση πρωτοβάθμιας για να "σπάσει" το τμήμα. Αυτό άλλωστε αφορά όλο το σχολείο, αφού θα "δικαιούται" επιπλέον δάσκαλο κ.λπ. Στη συζήτηση ακούστηκαν και προβληματισμοί που αφορούσαν την ίδια τη σύνθεση της ομάδας των παιδιών, τον κίνδυνο που μπορεί να υπάρξει σε επόμενη χρονιά η διεύθυνση πρωτοβάθμιας να ξαναενώσει το τμήμα κ.ο.κ. Ειπώθηκε δε ξεκάθαρα ότι αν προχωρήσει η διαδικασία δημιουργίας και δεύτερου τμήματος, κανένα λόγο δεν έχουν οι γονείς στον τρόπο χωρισμού των παιδιών.
Αποφασίστηκε να γίνει μια συζήτηση μεταξύ του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και της διευθύντριας, προκειμένου να τεθεί το θέμα και να μας ενημερώσει για την κατάσταση και τις δυνατότητες που υπάρχουν.
Εδώ και τρία χρόνια η κυβέρνηση, μέσω του νόμου περί αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, επιχειρεί να υποβαθμίσει ακόμα περισσότερο το δημόσιο σχολείο. Εύηχες λέξεις και συμμαχίες με τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης διαστρεβλώνουν πλήρως την πραγματικότητα που ζουν τα παιδιά μας και οι εκπαιδευτικοί τους στα σχολεία.
• Τα παιδιά μας φοιτούν σε σχολεία που κινδυνεύουν. Σοβάδες, μπαλκόνια, πίνακες κ.ά πέφτουν κυριολεκτικά στα κεφάλια τους, με τα περιστατικά παιδιών στα νοσοκομεία από τέτοιου είδους δυστυχήματα να αυξάνονται. Η δε διαρκής υποχρηματοδότηση οδηγεί σε βασικές ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή (υπολογιστές, εποπτικό υλικό κ.ο.κ.), ενώ η ραγδαία αύξηση των τιμών στην ενέργεια απειλεί τα σχολεία με διακοπές ρεύματος και θέρμανσης.
• Τα παιδιά μας φοιτούν σε σχολεία που ποτέ δεν έχουν κανονικό πρόγραμμα από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών οδηγούν σε χαμένες διδακτικές ώρες. Ποτέ το ολοήμερο πρόγραμμα στα δημοτικά δεν ξεκινά στην ώρα του, ποτέ δεν είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων στα σχολεία, πάντα λείπουν καθηγητές/τριες από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
• Τα παιδιά μας φοιτούν σε σχολεία χωρίς νοσηλευτικό προσωπικό και κάποια αναγκάζονται να μείνουν σπίτι, αφού χωρίς αυτό κινδυνεύον. Η παράλληλη στήριξη και η ενισχυτική διδασκαλία αντιμετωπίζονται ως πολυτέλεια, αναγκάζοντας τους γονείς να βάζουν το χέρι βαθιά στην τσέπη και να καλύπτουν οι ίδιοι τις υποχρεωτικές παροχές του δημόσιου σχολείου.
• Τα παιδιά μας φοιτούν σε σχολεία εξεταστικά κάτεργα, με πλήρως εντατικοποιημένους ρυθμούς σπουδών, με αναλυτικά προγράμματα που έχουν αντικαταστήσει τη γνώση με πληροφορία σε ένα κλίμα ανταγωνιστικό και κανιβαλιστικό.
Το Υπουργείο Παιδείας απαντά τις δικές του εσκεμμένες ελλείψεις με… αξιολόγηση. Προχωρά σε μια ουσιαστική παραίτηση από τις υποχρεώσεις του, αξιολογώντας και κατηγοριοποιώντας τα σχολεία σε κακά και καλά, ορίζοντας έτσι ότι η ευθύνη που ένα σχολείο καταρρέει, η ευθύνη που ένα σχολείο δεν έχει υπολογιστές, η ευθύνη που σε ένα σχολείο τα παιδιά δεν αποδίδουν όπως εκείνο θέλει, βαραίνει εκπαιδευτικούς και γονείς, διευθυντές/ντριες που δεν μπόρεσαν να γίνουν πετυχημένοι/ες managers για να βρουν χορηγίες ιδιωτών και να καλύψουν τα κενά.
Οι δάσκαλοι και οι δασκάλες των παιδιών μας στάθηκαν εδώ και τρία χρόνια στο ύψος των περιστάσεων. Ανέλαβαν για άλλη μια φορά την ευθύνη και μπροστά σε απειλές και εκφοβισμούς αρνήθηκαν να εφαρμόσουν αυτό το έκτρωμα. Και όπως συνηθίζεται, το Υπουργείο Παιδείας εντείνει τις απειλές του και προχωρά σε σκληρότερους εκβιασμούς, αυτή τη φορά προς τους διευθυντές και τις διευθύντριες. Απαιτεί να αντικατασταθούν όσοι/ες συμμετέχουν στην απεργία/αποχή που τα σωματεία τους έχουν κηρύξει, τους/τις θέτει απέναντι στους συναδέλφους τους, απέναντι στο ίδιο το δημόσιο σχολείο.
Ως γονείς στεκόμαστε δίπλα στους δασκάλους και τις δασκάλες των παιδιών μας. Δεν είναι υποχρέωση, είναι καθήκον. Αφορά την καθημερινότητα και το μέλλον των παιδιών μας
'Ενωση Γονέων 1ης δημοτικής κοινότητας Αθήνας
Στις 19 Απριλίου, Παρασκευή, το bazaar θα πραγματοποιηθεί από τις 8.15πμ-1μ.μ. Τα παιδιά έρχονται ανά τάξη και ψωνίζουν με το χαρτζιλίκι που εσείς τους έχετε δώσει. Αν και είναι δεδομένο, ξαναλέμε ότι κανένα παιδάκι δε μένει χωρίς λιχουδιά επειδή μπορεί να μην έχει χρήματα μαζί του.
Το Σάββατο, 20 Απριλίου, το bazaar θα πραγματοποιηθεί παράλληλα με τις δραστηριότητες (4μ.μ.-8μ.μ.).
Συγκεντρώνουμε:
❖ Πασχαλινές και ανοιξιάτικες χειροποίητες δημιουργίες (λαμπάδες, καλαθάκια, φαναράκια, κεριά κ.λπ.)
❖ Σπιτικά γλυκίσματα και ποτά (κουλουράκια, μαρμελάδες, γλυκά του κουταλιού, λικέρ κ.ά.)
❖ Βαμμένα αυγά, σοκολατένια αυγά, λαγουδάκια κ..α
❖ Οποιαδήποτε άλλη πασχαλινή και ανοιξιάτικη κατασκευή θέλετε να φέρετε.
Μπορείτε να φέρνετε τα πράγματα στο σχολείο κατά την προσέλευση ή αναχώρηση των παιδιών σας. Τα τρόφιμα παραδίδονται τις ημέρες του bazaar (19-20/4)
Περιμένουμε με χαρά τις προσφορές και τις δημιουργίες σας!
Τηλέφωνα επικοινωνίας:
Χρυσούλα: 6976439775, Άγγελη: 6987337379, Katrin: 6942992810, Θεοδώρα: 6989929852, Αγγελική: 6942089602, Boyka: 6981231669, Μαρκέλλα: 6979242348
Υ.Γ. Στην είσοδο του σχολείου μπορείτε να δείτε ζωγραφιες-αφίσες που έφτιαξαν παιδιά για το μπαζάρ. Επίσης, οι φωτογραφίες είναι από κατασκευές γονιών και παιδιών και διαρκώς ανανεώνονται.