Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2022
ΠΡΑΚΤΙΚΑ Δ.Σ. ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
Στις 31/8/22 πραγματοποιήθηκε το ανοιχτό Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων
Με βάση την ημερήσια διάταξη συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν τα εξής:
1. Έναρξη νέας σχολικής χρονιάς
Το σχολείο μας ανήκει στο πιλοτικό πρόγραμμα εφαρμογής ωραρίου μέχρι τις 5.30μ.μ. Στο ΔΣ έγινε συζήτηση και ακόμα κι αν οι απόψεις μας ως σώμα μπορεί να διαφοροποιούνται σε σημεία, καταλήξαμε στο ότι αυτό που σχεδιάζεται να συμβεί τώρα είναι αρνητικό, πρόχειρο, κακό για τα παιδιά πρωτίστως. Βγήκε, λοιπόν, η παρακάτω ανακοίνωση
https://sg36.blogspot.com/2022/09/blog-post.html
Για το καλωσόρισμα των παιδιών της πρώτης δημοτικού θα μοιραστούν την πρώτη εβδομάδα κονκάρδες και κάποια αναλώσιμα, καθώς και αιτήσεις δήλωσης στοιχείων στους γονείς
2. Επικοινωνία με υπηρεσίες του δήμου.
Στις 22/8 στάλθηκε ένα email στη διεύθυνση κτιριακών υποδομών του δήμου και κοινοποιήθηκε στους δύο αρμόδιους αντιδημάρχους, στον πρόεδρο της σχολικής επιτροπής, στον συμβουλο του δημάρχου που στο παρελθόν έχουμε συναντηθεί, καθώς και στη διεύθυνση του σχολείου. Ζητούσαμε να μας γνωστοποιήσουν το χρονοδιάγραμμα εργασιών που αφορούν τη ράμπα, τα ντουλάπια, το βάψιμο, την ταράτσα και τα τα κουφώματα. Ακολούθησε ανταλλαγή e-mails τα οποία είναι στη διάθεση όποιου/ας θέλει να τα δει, στα οποία επί της ουσίας μας απαντούσε η υπηρεσία είτε ότι δεν έχουμε κάνει αίτημα είτε ότι όλα έχουν δρομολογηθεί (χωρίς καμία χρονική δέσμευση). Αποδεικνύοντας ότι όλα αυτά δεν ισχύουν, εμπλέκοντας ακόμα και τον Πρόεδρο της σχολικής επιτροπής που είχε κάνει έγγραφα κλπ, το προτελευταίο email που μας στάλθηκε ζητούσε από τον Σύλλογο Γονέων να ενημερώσει για το κόστος που όρισε ο ξυλουργός του δήμου, καθώς και για το υπόλοιπο διαθέσιμων χρημάτων της σχολικής επιτροπής (!!!!!!). Η απάντησή μας ήταν αυστηρή και μας κοινοποιήθηκε Mail με χρονοδιάγραμμα και ονόματα υπευθύνων.
3. Δίκτυο αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας.
Συνεχίζουμε την πρακτική που είχαμε και προηγούμενα χρόνια στα πλαίσια αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας. Μέσα στο καλοκαίρι χρειάστηκε μια οικογένεια του σχολείου βοήθεια σε τρόφιμα. Αυτή προσφέρθηκε χωρίς να επιβαρυνθεί το ταμείο του συλλόγου, αλλά κατόπιν συνεννόησης με τη συλλογική κουζίνα El Chef.
Δυστυχώς το φετινό καλοκαίρι είχαμε τις τραγικές απώλειες δύο γονιών. Θα υπάρξει επικοινωνία με τις οικογένειες και οποιαδήποτε βοήθεια-στήριξη μπορεί να δοθεί από εμάς θα είναι διαθέσιμη.
Μπαίνουμε σε μια δύσκολη οικονομική χρονιά για όλου/ες μας. Προσπαθώντας να ενισχύσουμε τη μεταξύ μας αλληλεγγύη αποφασίσαμε μετά την έναρξη μαθημάτων να φτιαχτεί μια λίστα στην οποία όσοι/ες θέλουν θα δηλώνουν επάγγελμα και στοιχεία επικοινωνίας ώστε να υπάρχει πρόσβαση όλων σε αυτόν και να λειτουργεί ως "δήλωση διαθεσιμότητας εργασίας" με τους όρους και την πληρωμή να τα ορίζουν φυσικά όσοι/ες συνεργάζονται και να μην υπάρχει εμπλοκή του Συλλόγου.
4. Ενημέρωση για εξελίξεις στη γειτονιά και πρωτοβουλίες συλλόγου γονέων
Συζητήθηκαν αναλυτικά τόσο οι εξελίξεις στον λόφο Στρέφη όσο και στην πλατεία Εξαρχείων. Για άλλη μια φορά τέθηκε η ανάγκη διάσωσης των ελεύθερων χώρων της γειτονιάς μας. Αναγνωρίζουμε τα προηγούμενα προβλήματα της πλατείας, θεωρούμε ότι ο Στρέφης θέλει συντήρηση, όμως, αυτό που προτείνεται και συμβαίνει οδηγεί σε αφανισμό της πλατείας και αλλαγή χαρακτήρα του λόφου, χωρίς καν τον σεβασμό προς τα χαρακτηριστικά του ως άλσος-πάρκο-λόφος με χλωρίδα και πανίδα. Οι συνελεύσεις που λειτουργούν εκεί διενεργούν διάφορες εκδηλώσεις και κινητοποιήσεις. Όταν αυτές μας στέλνονται θα τις κοινοποιούμε.
Ως σύλλογος γονέων έχουμε ως κέντρο τα παιδιά. Θα γραφτεί από εμάς, λοιπόν, μια ανακοίνωση σε αυτό το ύφος.
Επίσης, προτείνεται παιδική γιορτή από το Πάρκο Ναυαρίνου στις 18/9 στην οποία είπαμε ότι θέλουμε να συμμετέχουμε και να δούμε και δικό μας περιεχόμενο συμμετοχής.
Τέλος, με αφορμή τα παραπάνω έργα η γειτονιά έχει ξανά σε συγκεκριμένα σημεία πολλές και πάνοπλες δυνάμεις καταστολής. Εκτός του ότι είναι έτσι και αλλιώς μια εικόνα άγρια την οποία τείνουν να συνηθίσουν μαζί με εμάς και τα ίδια τα παιδιά, σημειώθηκαν και περιστατικά ενοχλήσεων εφήβων και νέων. Παράλληλα, γονείς από το 35ο δημοτικό και το 5ο γυμνάσιο, καθώς και καθηγητές/τριες από το εσπερινό της Κωλέττη δηλώνουν την ανησυχία τους και για το τι μπορεί να συμβεί από 12/9 και μετά, αλλά και για την κατάσταση/εικόνα με την οποία έρχονται αντιμέτωπα τα παιδιά Προκειμένου, λοιπόν, να το συζητήσουμε ως γονείς όσο πιο ανοιχτά μπορούμε, αλλά και να δούμε αν θα μπορούσαμε να υπάρχει απεύθυνση σε φορείς και ποια θα ήταν αυτή, αποφασίστηκε μία σύσκεψη/συνάντηση με αυτό το θέμα. Η ημερομηνία δεν ορίστηκε για να υπάρξει συνεννόηση, αλλά σίγουρα θα είναι μετά τις 12/9.
Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2022
Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2022
Για το νέο διευρυμένο πρόγραμμα σε δημοτικά και νηπιαγωγεία
Μετά τις εξαγγελίες για ολοήμερο πρόγραμμα λειτουργίας σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγείων και δημοτικών) μέχρι τις 5.30 το απόγευμα ανακοινώθηκαν πρόσφατα από το Υπουργείο Παιδείας οι σχολικές μονάδες οι οποίες θα…. συμβάλουν πιλοτικά στην επίλυση του δημογραφικού προβλήματος της χώρας, όπως άλλωστε ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός και θα εφαρμόσουν κατά το σχολικό έτος 2022-23 το νέο πρόγραμμα. Ονομάζεται αναβαθμισμένο πρόγραμμα από εκείνους και εκείνες που το αποφάσισαν, όχι, όμως, και από εμάς που καλούμαστε να δεχτούμε να το υλοποιήσουν τα παιδιά μας. Τα ερωτήματά μας αποτελούν και θέση.
Ερώτημα 1ο. Ποια είναι εκείνη η παιδαγωγική μέθοδος που ορίζει ότι τα παιδιά ηλικίας 5-12 ετών είναι καλό να παραμένουν εντός των σχολικών αιθουσών από τις 7.15πμ που ξεκινάει η πρωινή ζώνη μέχρι και τις 5.30 το απόγευμα, έχοντας ξυπνήσει από τα χαράματα, έχοντας υλοποιήσει ένα ιδιαίτερα απαιτητικό και πιεστικό σχολικό πρόγραμμα, έχοντας άλλες 4 ώρες περίπου μετά το κανονικό σχόλασμα στον ίδιο περιορισμένο χώρο, εντός των αιθουσών, ασχολούμενα και πάλι με μαθήματα;
Ερώτημα 2ο. Με ποια υλικοτεχνική υποδομή και ποιο προσωπικό μπορεί να λειτουργήσει ένα τέτοιο πρόγραμμα, εξυπηρετώντας πρωτίστως τις ανάγκες των παιδιών; Μιλώντας για την περίπτωση του δικού μας σχολείου, γνωρίζοντας ότι δεν είμαστε η εξαίρεση, υπάρχει έλλειψη ζωτικού χώρου ακόμα και για τις απαιτήσεις του κανονικού προγράμματος. Σε ένα σχολείο που δεν έχει καν αίθουσα υπολογιστών, που τα προαύλια είναι μικρά, που οι περισσότερες σχολικές τάξεις είναι ασφυκτικές, που καταρρέουν τοίχοι, ε, μάλλον δε γίνονται θαύματα. Σε ένα σχολείο που ακόμα και το κανονικό ολοήμερο δεν έχει ξεκινήσει ούτε μια χρονιά από την πρώτη ημέρα, αν και οι αιτήσεις γίνονται από την προηγούμενη σχολική χρονιά, θα δοθεί προτεραιότητα στη λειτουργία μέχρι τις 5.30μ.μ.; Σε ένα σχολείο που έχουμε διαρκώς ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό ακόμα και ολόκληρη τη χρονιά θα έρθει ένας αναπληρωτής/μία αναπληρώτρια για το πρόγραμμα 4.00μ.μ.-5.30μ.μ., αλλά δε θα έχουμε πχ εικαστικό; Επίσης, ακόμα κι αν φτιαχτεί το τμήμα 4.00-5.30μ.μ. και έρθει και ο/η εκπαιδευτικός που το αναλαμβάνει μπορεί αυτό να λειτουργεί ενώ δεν έχει καν λειτουργήσει σε όλες τις τάξεις το ολοήμερο μέχρι τις 4μμ; Με ποιο προσωπικό καθαριότητας θα λειτουργεί το σχολείο ώστε να είναι έτοιμο και την επόμενη μέρα; Γνωρίζει κανείς εκεί στο Υπουργείο για τις ελλείψεις, για τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου και συγκεκριμένων ωρών;
Ερώτημα 3ο. Άραγε είμαστε ευχαρηστημένοι/-ες και περήφανοι/ες για το μοντέλο ζωής που ακολουθούμε, για τις ώρες εργασίας μας και το διαρκές τρέξιμο; Όλα πηγαίνουν καλά με τον ελεύθερο χρόνο όλων των μελών της οικογένειας; Πόσος είναι ο ποιοτικός χρόνος που περνάμε με τα παιδιά μας; Το μοντέλο παιδικής ζωής που λέει σχολείο, ξένη γλώσσα, άθλημα, μουσική, θέατρο και κάθε λογής οργανωμένη δραστηριότητα είναι αυτό που θέλουμε για τα παιδιά; Και ακόμα κι αν κάποιος/α ισχυριστεί ότι είναι επιλογή μπορούμε να το υποστηρίξουμε ως ένα σημείο. Γιατί τελικά οι ελλείψεις του εκπαιδευτικού συστήματος, οι ελλείψεις ακόμα και δημόσιων χώρων για να παίξουν τα παιδιά, η έλλειψη χρόνου των ίδιων των γονιών δεν είναι συνθήκες που ξεχνιούνται εύκολα.
Ερώτημα 4ο. Παραβλέποντας τη γελοιότητα περί επίλυσης του δημογραφικού μέσω της επιμήκυνσης του σχολικού ωραρίου αναρωτιόμαστε γιατί αντί να έχουμε οι γονείς προστασία μητρότητας και πατρότητας, αντί να έχουμε εργασιακά, ανθρώπινα ωράρια, εργασιακή ασφάλεια, τελικά, φτάνουμε στο να φορτώνουμε πάλι τα παιδιά επειδή δε φτάνουν ποτέ οι ώρες εργασίας μας... Και μη μας πείτε ότι έτσι λύνετε το πρόβλημα της γιαγιά και του παππού ή των ανθρώπων που πληρώνονται για να πηγαινοφέρνουν τα παιδιά γιατί ξέρετε ότι δεν έχουν όλοι/ες οι εργαζόμενες/οι το ίδιο ωράριο, το ίδιο αφεντικό κ.ο.κ.
Αν το δικό σας αγαπημένο μοτίβο είναι « Αν δεν ταιριάζει η πραγματικότητα στα μέτρα μας τόσο κακό για την ίδια», εμείς που ζούμε στην πραγματικότητα δεν μπορούμε να δεχόμαστε τέτοια τραγικά λάθη στις πλάτες των παιδιών μας.
ΝΕΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ 36ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
Τρίτη 30 Αυγούστου 2022
ΑΝΟΙΧΤΟ Δ.Σ. ΣΤΙΣ 31/8/22
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ
Την Τετάρτη, 31/08, 7.30μ.μ. θα πραγματοποιηθεί ανοιχτό Δ.Σ. του Συλλόγου στον λόφο Στρέφη (σημείο συνάντησης έξω από τις μπασκέτες)
Θέματα:
1. Έναρξη νέας σχολικής χρονιάς
2. Επικοινωνία με υπηρεσίες του δήμου
3. Δίκτυο αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας
4. Ενημέρωση για εξελίξεις στη γειτονιά και πρωτοβουλίες συλλόγου γονέων
5. Διάφορα
Το Δ.Σ. είναι ανοιχτό σε όλους τους γονείς
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ ΜΥΡΤΩ
Πέμπτη 16 Ιουνίου 2022
Εγκύκλιος προϋποθέσεων και διαδικασιών: α) για την έγκριση παράλληλης στήριξης συνεκπαίδευσης, β) για την έγκριση στήριξης από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και γ) για την έγκριση στήριξης από Σχολικό Νοσηλευτή, μαθητών/τριών για το διδακτικό έτος 2022-2023
Αγαπητοί γονείς,
Βγήκε επιτέλους χθες αργά το μεσημέρι η εγκύκλιος για την παράλληλη στήριξη, το ειδικό βοηθητικό προσωπικό και την έγκριση στήριξης από σχολικό νοσηλευτή/-τρια.
Η αίτηση του/της γονέα/κηδεμόνα υποβάλλεται στη σχολική μονάδα στην οποία πρόκειται να φοιτήσει ο/η μαθητής/τρια κατά το διδακτικό έτος 2022-2023, αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία εγγραφής του/της σε αυτήν. Η προθεσμία για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι μέχρι την Τρίτη, 21/6/2022, για την Α/θμια Εκπ/ση και εκ νέου από την Πέμπτη 01/09/2022 έως και Πέμπτη 20/10/2022.
Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε την εγκύκλιο



