Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2025

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙ.Π.Ε.;

 Τη Δευτέρα, 20/10 ύστερα από τη διπλή μαζική κινητοποίηση γονιών και εκπαιδευτικών στη Διεύθυνση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΙ.Π.Ε.) Α' Αθήνας, είχαμε μια πρώτη μικρή νίκη καθώς κάτω από την πίεση της πρωινής παρέμβασης αναγκάστηκαν να αναβάλουν την προγραμματισμένη συνεδρίαση του Π.Υ.Σ.Π.Ε. που θα λάμβανε απόφαση για τις συνενώσεις των τμημάτων. Το μεσημέρι και ενώ είχε ζητηθεί, ακόμα και με εξώδικο, συνάντηση με τη διευθύντρια της ΔΙ.Π.Ε. κα Ευαγγελία Καραγιάννη, η συγκέντρωση παιδιών, γονιών και εκπαιδευτικών ήρθε αντιμέτωπη με αστυνομικές δυνάμεις που αποκλείανε την πρόσβαση στη ΔΙ.Π.Ε. Παράλληλα η κα Καραγιάννη για άλλη μια φορά αρνήθηκε να συναντηθεί με γονείς και εκπαιδευτικούς και κατά τη προσφιλή της τακτική φρόντισε να εξαφανιστεί από τη ΔΙ.Π.Ε. Οι συγκεντρωμένοι δεν πτοήθηκαν από τη τρομοκρατία που ήθελε να επιβάλει η κα Καραγιάννη, κατάφεραν να μπουν στη ΔΙ.Π.Ε. και εφόσον η διευθύντρια είχε φροντίσει να είναι απούσα, απευθυνθήκαμε στον προϊστάμενο εκπαιδευτικών θεμάτων κ. Γρηγόρη Μουσέτη, ο οποίος μας επιβεβαίωσε δυο πράγματα: 1ον ότι λειτουργούν παράτυπα καθώς δεν έχουν λάβει κάποιο επίσημο έγγραφο και εκτελούν εντολή μέσω ενός εγγράφου που δεν φέρει καμία υπογραφή, 2ον ότι είναι ένας άβουλος εντολοδόχος και αποποιήθηκε οποιαδήποτε ευθύνη.

Ο σύλλογος γονέων συνεχίζει να βρίσκεται απέναντι σε μια απαράδεκτη αντιμετώπιση από τη διεύθυνση της ΔΙ.Π.Ε. Α’ Αθηνών. Τη στιγμή που λαμβάνονται αποφάσεις που θα επηρεάσουν δραματικά τη λειτουργία του σχολείου και την καθημερινότητα όλων των οικογενειών, η διεύθυνση της πρωτοβάθμιας καταφεύγει σε παράτυπες μεθοδεύσεις για να αποφύγει ακόμα και να συναντήσει το ΔΣ του συλλόγου μας. 

Θεωρούμε ότι μια διεύθυνση πρωτοβάθμιας που ενδιαφέρεται πραγματικά για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων θα φροντίζει να πάρει η ίδια πρωτοβουλία για να έρθει σε επαφή με τους συλλόγους γονέων. Ακόμα και αν δεν συνέβαινε αυτό θα ήταν ανοιχτή σε επικοινωνία με όλους τους πολίτες γενικά και ακόμα περισσότερο με τους θεσμικούς εκπροσώπους των γονέων. 

Από τη στιγμή που μάθαμε για τις επικείμενες συνενώσεις τμημάτων ζητήσαμε να εκθέσουμε τα επιχειρήματά μας στη διεύθυνση της πρωτοβάθμιας και να θέσουμε τα ερωτήματα μας. Η διευθύντρια όχι μόνο δεν μας απάντησε αλλά παράτυπα οργάνωσε έκτακτη συνεδρίαση του Π.Υ.Σ.Π.Ε. για την επικύρωση των συνενώσεων πριν από τη συνάντηση μας. Χρειάστηκε να καταφύγουμε σε δύο εξώδικα και μια “εισβολή” στα γραφεία της πρωτοβάθμιας για να καταφέρουμε να συναντήσουμε την κα Καραγιάννη αλλά και πάλι μάταια. Η κα Καραγιάννη αγνόησε τις θέσεις μας, δεν απάντησε σε καμιά ερώτηση και απλά μας πληροφόρησε ότι η συνεδρίαση θα γίνει και οι συνενώσεις θα εγκριθούν γιατί υπάρχει άνωθεν εντολή. Αν και είναι διευθύντρια πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ισχυρίζεται ότι δεν έχει άποψη και ευθύνη και απλά εκτελεί εντολές. Και ότι το ίδιο θα έκαναν και μέλη του Π.Υ.Σ.Π.Ε. των όποιων την ψήφο είχε προκαταβάλει (ή διατάξει).

Όπως μάθαμε από συλλόγους εκπαιδευτικών και άλλους συλλόγους γονέων αυτή η απαράδεκτη αντιμετώπιση δεν είναι κάτι πρωτότυπο. Η διευθύντρια της πρωτοβάθμιας τελεί υπό ένα ιδιότυπο καθεστώς ασυλίας όπου κανείς δεν τη βρίσκει στο γραφείο της, κανείς δεν καταφέρνει να κλείσει ραντεβού και κανείς δεν παίρνει απαντήσεις. Μεταφέρει εντολές στις διευθύνσεις των σχολείων, άτυπα με excel και τηλέφωνα. Παράλληλα ισχυρίζεται ότι δεν έχει καμία ευθύνη και αρμοδιότητα και απλά εκτελεί εντολές. 

Τα σχολεία του κέντρου της Αθήνας έχουν ήδη πολλά προβλήματα. Κτιριακά, ελλείψεις διδασκόντων και βοηθητικού προσωπικού αλλά και ένα περιβάλλον όπου η ζωή στο κέντρο γίνεται όλο και πιο δύσκολη για τα παιδιά και τις οικογένειες. Οι σύλλογοι γονέων κάνουν ότι μπορούν. Συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς και αναζητούν την επικοινωνία με κάθε θεσμικό φορέα. Η διεύθυνση της πρωτοβάθμιας, η πρώτη αρμόδια για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, είναι πάντα ένα εμπόδιο. 

Τελικά λειτουργεί η διεύθυνση της πρωτοβάθμιας ως πιόνι του υπουργείου; Είναι αλήθεια ότι δεν έχει ευθύνες και αρμοδιότητες πέρα από το να εφαρμόζει τις αποφάσεις της υπουργού; Η συστηματική απαξίωση δασκάλων και γονέων είναι πολιτική του υπουργείου;  Έχει πάρει εντολή η κυρία Καραγιάννη να αποφεύγει τους γονείς και να το σκάει από την πίσω πόρτα; Να μην είναι ποτέ διαθέσιμη στο γραφείο της;

Ή τα κάνει όλα αυτά από μόνη της και πετάει τις ευθύνες στο υπουργείο;


Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2025

Κλείσιμο τμημάτων ολοήμερου, προβλήματα στη λειτουργία του σχολείου και άλλες συνέπειες της συνένωσης τμημάτων

Πέρα από τις άμεσες συνέπειες που θα έχει για την Β’ και Ε’ τάξεις, η συνένωση των τμημάτων θα επηρεάσει όλη τη λειτουργία του σχολείου, θα οδηγήσει σε κλείσιμο τμημάτων του ολοήμερου και στην υποβάθμιση της παιδαγωγικής ποιότητας στα τμήματα που θα μείνουν. 


Συγκεκριμένα:

  1. Φεύγουν δύο δάσκαλοι. 

  2. Χάνονται θέσεις ειδικοτήτων και φεύγουν οι αντίστοιχοι δάσκαλοι (δεύτερη θέση αγγλικών, γυμναστικής και άλλων, σταματάνε τα γερμανικά).

  3. Οι δάσκαλοι ειδικοτήτων που μένουν έχουν πια πλήρες ωράριο οπότε δεν αναλαμβάνουν ολοήμερο. 

  4. Δεν υπάρχουν αρκετοί δάσκαλοι για να μείνουν τα τμήματα του ολοήμερου ως έχουν οπότε κάποια κλείνουν. 

  5. Η διεύθυνση ζητάει από τους γονείς βεβαίωση εργασίας και με βάση αυτή γράφονται παιδιά στο ολοήμερο κατά προτεραιότητα. Όσοι δεν χωρέσουν μένουν εκτός ολοημερου. 

  6. Προκύπτουν τμήματα ολοημερου 25 μαθητών από διαφορετικές τάξεις. Η δυνατότητα να γίνει ουσιαστική μελέτη στο ολοήμερο χάνεται. 


Πέρα από το ολοήμερο θα διαταραχθεί και η λειτουργία όλου του σχολείου:


  • Με βάση το νέο αριθμό δασκάλων ξαναφτιάχνεται από την αρχή το πρόγραμμα μαθημάτων. Ακολουθεί περίοδος που το σχολείο υπολειτουργει μέχρι να ολοκληρωθεί η εφαρμογή του νέου προγράμματος. 

  • Προφανώς πέφτει μεγαλύτερο βάρος στους εκπαιδευτικούς που μένουν αφού ο αριθμός των μαθητών δεν αλλάζει. Σχεδόν όλοι οι εκπαιδευτικοί δουλεύουν καθημερινά σε τμήματα 25 μαθητών, μένουν λιγότεροι για βάρδιες και επιτήρηση στα διαλείμματα.


Για τις δύο τάξεις που ενώνονται προφανώς η ζημιά είναι τεράστια. Οι δάσκαλοι πρέπει να προγραμματίσουν από την αρχή τι θα κάνουν μέσα στη χρονιά, να γνωρίσουν καινούριους μαθητές και γονείς. 

Οι περισσότεροι γονείς έχουμε εικόνα του πόσο δύσκολα είναι τα πράγματα στα τμήματα που έχουν ήδη συνενωθεί. Στη συγκεκριμένη περίπτωση που οι συνενώσεις γίνονται στη μέση της χρονιάς τα πράγματα θα είναι πολύ χειρότερα.

 

Οι εξελίξεις είναι άμεσες.

Ο σύλλογος σε συνεργασία με άλλους συλλόγους γονέων και το σύλλογο εκπαιδευτικών κάνει όλες τις απαραίτητες νομικές ενέργειες. Όμως μας έχει γίνει ξεκάθαρο από τους δικηγόρους, μέλη του συλλόγου που ασχολούνται με το θέμα ότι οι ενέργειες τους θα πέσουν στο κενό αν δεν υπάρχει μαζική στήριξη από γονείς.


Επομένως

  • Όλοι/ες τη Δευτέρα, 20 Οκτωβρίου, ώρα 8:45 πμ στη ΔΙΠΕ Α’ Αθήνας [Χίου 16-18], για να αποτρέψουμε τη συνεδρίαση που θα αποφασίσει για τη συγχώνευση

  • Όλοι/ες στη μαζική συγκέντρωση διαμαρτυρίας ενάντια στις συγχωνεύσεις μέσα στη σχολική χρονιά, πάλι αύριο, Δευτέρα, 20 Οκτωβρίου, ώρα 14:00 στην ίδια διεύθυνση [ΔΙΠΕ Α’ Αθήνας, Χίου 16-18]. 


Παρόμοιες προσπάθειες συνένωσης ή κατάργησης τμημάτων γίνονται σε πολλά σχολεία πανελλαδικά. Όσα σχολεία αντέδρασαν μαζικά κατάφεραν να τις σταματήσουν.

Να είναι και το 36ο ένα τέτοιο σχολείο!


Όλοι/ες τη Δευτέρα 8:45 το πρωί, στην ΔΙΠΕ Α΄Αθήνας για να προλάβουμε τις εξελίξεις.


Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2025

Ανοικτό ΔΣ Οκτωβρίου 2025

Αγαπητοί γονείς, 

σε συνέχεια των συνεχόμενων ανακοινώσεων και δράσεων σχετικά με τό θέμα των επικείμενων συγχωνεύσεων των τάξεων Β' και Ε' του σχολείου μας, σας καλούμε το Σάββατο, 18 Οκτωβρίου 2025, στις 18:00 σε συνεδρίαση του ΔΣ του συλλόγου μας στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου. 

Το μοναδικό θέμα της συνεδρίασης θα είναι τα επόμενα βήματα και κινητοποιήσεις για να αποτραπούν οι αποφάσεις που υποβαθμίζουν την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας με άμεσο αντίκτυπο σε όλα τα παιδιά. 

Αν υπάρχει κάποιο άλλο θέμα που θα θέλατε να συζητηθεί, παρακαλούμε να μας ενημερώσετε. 

Η παρουσία όλων μας είναι απαραίτητη. 

Το Διοικητικό Συμβούλιο είναι ανοιχτό σε όλους τους γονείς. 

Σας περιμένουμε!


Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2025

Υπόμνημα σχετικά με την επικείμενη συγχώνευση των τμημάτων Β΄ και Ε΄ Δημοτικού του σχολείου μας

 Καμία συγχώνευση δε θα περάσει. Δεν ανεχόμαστε την υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας. Υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα των παιδιών μας. 

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας σήμερα , Πέμπτη, 16/10, στις 2μμ, στη Διεύθυνση  της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας, Χίου 16-18, 104 38 Αθήνα.  

Διαβάστε το υπόμνημα με τις θέσεις του Συλλόγου σχετικά με τις επικείμενες συγχωνεύσεις των Β’ και Ε’ τάξεων.




Υπόμνημα – Θέσεις του Νέου Συλλόγου Γονέων 36ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών Σχετικά με την επικείμενη συγχώνευση των τμημάτων Β΄ και Ε΄ Δημοτικού του σχολείου μας

Ο Νέος Σύλλογος Γονέων του 36ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών εκφράζει την έντονη ανησυχία και διαμαρτυρία του για την πληροφορία περί συγχώνευσης των τμημάτων Β΄ και Ε΄ Δημοτικού, στα οποία φοιτούν από 24 μαθητές αντίστοιχα. Η πρόθεση αυτή φέρεται να εξετάζεται μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, γεγονός που προκαλεί παιδαγωγική αναστάτωση και εγείρει νομικά ζητήματα νομιμότητας.

Το άρθρο 16 παρ. 2 και 4 του Συντάγματος της Ελλάδας κατοχυρώνει το δικαίωμα όλων των παιδιών στη δωρεάν, ισότιμη και ποιοτική εκπαίδευση και επιβάλλει στο Κράτος την υποχρέωση: «να αναπτύσσει και να προάγει την παιδεία και να μεριμνά για την ηθική, πνευματική και επαγγελματική αγωγή.» 

Η αιφνίδια μεταβολή της σχολικής δομής και η συγχώνευση τμημάτων αντίκεινται στην αρχή της συνέχειας και σταθερότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που αποτελεί θεμελιώδη έκφανση του άρθρου 16. Η σταθερότητα του μαθησιακού περιβάλλοντος και το αίσθημα ασφάλειας των μαθητών εντός γνώριμου και συγκεκριμένου παιδαγωγικού πλαισίου είναι αναγκαίες προϋποθέσεις της συνταγματικά κατοχυρωμένης ισότιμης εκπαίδευσης.

Συνταγματικό Πλαίσιο

1. Παιδαγωγικές και νομικές παράμετροι

1.1. Η σταθερότητα της σχολικής τάξης αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη γνωστική και ψυχολογική ανάπτυξη των μαθητών. Η αιφνίδια αλλαγή τμημάτων, δασκάλων και αιθουσών διαταράσσει τη ροή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ιδίως όταν έχει ήδη διαμορφωθεί δεσμός εμπιστοσύνης με τον εκπαιδευτικό. 

1.2. Στα συγκεκριμένα τμήματα φοιτούν μαθητές με μαθησιακές ιδιαιτερότητες και δυσκολίες, οι οποίοι προστατεύονται από τον Ν. 3699/2008 (ΦΕΚ Α΄ 199/2008) – «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες». Σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ. 3 του νόμου, τα τμήματα αυτά πρέπει να έχουν μειωμένο αριθμό μαθητών και σταθερό εκπαιδευτικό περιβάλλον. Η συγχώνευση συνεπώς αντίκειται στο νόμο και παραβιάζει την αρχή της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση, ακόμα περισσότερο μέσα στην σχολική χρονιά.

1.3. Επίσης, η Υ.Α. 79942/ΓΔ4/2021 (ΦΕΚ Β’ 4183/10.09.2021) ρητά προβλέπει ότι ο αριθμός μαθητών μπορεί να μειώνεται όταν υπάρχουν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επομένως, δεν δικαιολογείται καμία αύξηση ή συγχώνευση που θα είχε αντίθετο αποτέλεσμα.

Στα τμήματα υπό συγχώνευση φοιτούν α. παιδιά με γνωμάτευση που χρήζουν παράλληλης στήριξης, β. παιδιά που συμμετέχουν στο τμήμα ένταξης με γνωμάτευση, και γ. παιδιά που συμμετέχουν στο τμήμα υποδοχής. 1.4. Η μεταβολή αυτή αναπόφευκτα θα θίξει και το σύνολο των εκπαιδευτικών του σχολείου, οι οποίοι έχουν ήδη αναλάβει τάξεις και καθήκοντα και οργανώσει τη διδακτική τους εργασία, παραβιάζοντας την αρχή της διοικητικής συνέχειας και ασφάλειας.

2. Συνέπειες

Οποιαδήποτε πιθανή συγχώνευση:

  • θα ανατρέψει τη μαθησιακή και ψυχολογική ισορροπία των μαθητών
  • θα υποβαθμίσει την ποιότητα διδασκαλίας
  • θα δημιουργήσει προβλήματα προσαρμογής, ειδικά στα παιδιά με μαθησιακές ιδιαιτερότητες και δυσκολίες
  • θα διαταράξει την ομαλή λειτουργία όλου του σχολείου
  • θα θίξει τη διοικητική ασφάλεια των νεοδιορισθέντων εκπαιδευτικών, οι οποίοι έχουν ήδη τοποθετηθεί.

3. Αιτήματα του Συλλόγου

3.1. Να ανασταλεί άμεσα κάθε ενέργεια που αφορά τη συγχώνευση των τμημάτων Β΄ και Ε΄ Δημοτικού. 

3.2. Να διατηρηθούν τα τμήματα ως έχουν, σύμφωνα με τις παιδαγωγικές και νομικές αρχές που επιβάλλουν τη σταθερότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. 

3.3. Να ζητηθεί γραπτή εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων, που είναι ο καθ’ ύλην αρμόδιος για την παιδαγωγική τεκμηρίωση της λειτουργίας των τάξεων. 

3.4. Να ληφθεί υπόψη η παρουσία μαθητών με μαθησιακές ιδιαιτερότητες και δυσκολίες, που επιβάλλει τη διατήρηση μικρότερων και σταθερών τμημάτων.

4. Επίλογος

Η θέση του Συλλόγου στοχεύει στην προστασία του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος των παιδιών μας να μαθαίνουν σε ένα σταθερό, ασφαλές και παιδαγωγικά κατάλληλο περιβάλλον. Ζητούμε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να επιδείξει παιδαγωγική ευαισθησία και διοικητική σύνεση επί τη βάσει του Συντάγματος, και να διατηρήσει τα τμήματα ως έχουν, προς όφελος όλων.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΣΧΕΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ

1. Νόμος 3699/2008 (ΦΕΚ Α’ 199/2.10.2008) – «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» Άρθρο 6 παρ. 3: «Τα τμήματα στα οποία φοιτούν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οφείλουν να έχουν μειωμένο αριθμό μαθητών, ώστε να διασφαλίζεται η εξατομικευμένη παιδαγωγική προσέγγιση.» Άρθρο 28: «Το Υπουργείο Παιδείας υποχρεούται να λαμβάνει ειδικά παιδαγωγικά μέτρα, ώστε να μην παραβλάπτεται η εκπαίδευση των μαθητών με ειδικές ανάγκες.»

2. Υπουργική Απόφαση 79942/ΓΔ4/2021 (ΦΕΚ Β’ 4183/10.09.2021) Άρθρο 7 παρ. 2: «Ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα μπορεί να μειώνεται όταν σε αυτό φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κατόπιν εισήγησης του Συλλόγου Διδασκόντων και απόφασης του Διευθυντή Εκπαίδευσης.»

3. Νόμος 5224/2025 (ΦΕΚ Α’ 175/22.08.2025) – «Ρυθμίσεις για την Εκπαίδευση και άλλες διατάξεις» Άρθρο 117 – Τροποποίηση του άρθρου 6 του Ν. 3699/2008 Αντικαθίσταται η παράγραφος 1 και προστίθενται παράγραφοι 7 και 8 ως εξής: «1. Οι μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες φοιτούν σε σχολικές τάξεις με τις απαραίτητες προσαρμογές, ώστε να εξασφαλίζεται η ισότιμη συμμετοχή τους στη μαθησιακή διαδικασία.» «7. Ο αριθμός των μαθητών με διαγνωσμένες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες δεν μπορεί να υπερβαίνει τους τέσσερις (4) ανά τμήμα.» «8. Σε τμήματα στα οποία φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ο συνολικός αριθμός μαθητών μειώνεται κατά τρεις (3) μαθητές ανά μαθητή με αναπηρία, με ανώτατο όριο τους είκοσι (20) μαθητές.»

Σύμφωνα με την παράγραφο 9 του άρθρου 117, οι παραπάνω διατάξεις τίθενται σε ισχύ από 1η Σεπτεμβρίου 2025. Μέχρι την έκδοση των σχετικών εφαρμοστικών εγκυκλίων, εξακολουθεί να εφαρμόζεται συμπληρωματικά το προγενέστερο καθεστώς (Ν. 3699/2008 και Υ.Α. 79942/2021).

4. Σύνταγμα (άρθρο 16 παρ. 2 και 4) «Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων…» «Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια.»

Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2025

Κενά Παράλληλης Στήριξης - Στο ίδιο έργο θεατές

Και φέτος η χρονιά ξεκινάει με κενά σε εκπαιδευτικούς, με το πρόβλημα να εντοπίζεται κυρίως σε κενά στη παράλληλη στήριξη. Ενώ περιμένει κανείς ότι σε ένα τέτοιο θέμα Υπουργείο και ΔΙΠΕ θα έδειχναν κάποια ευαισθησία, άλλη μια φορά διαψευστήκαμε.

Παρακάτω ακολουθεί η επιστολή του Συλλόγου προς τη ΔΙΠΕ Α' Αθήνας και Υπουργείο:

 

    Δυστυχώς και φέτος βρισκόμαστε στο ίδιο έργο θεατές. Ενώ ελπίζαμε ότι δεν θα ξαναζήσουμε περιπτώσεις αποκλεισμού στο σχολείο μας, έρχεται η πραγματικότητα να μας προσγειώσει απότομα.
    Για ακόμα μια χρονιά λοιπόν τα παιδιά για τα οποία έχει ήδη εγκριθεί παράλληλη στήριξη, αντιμετωπίζονται, για άλλη μια φορά, σαν μαθητές-τριες δεύτερης κατηγορίας. Όπως είχαμε επισημάνει και πέρσι, όταν σε κάποιο παιδί έχει εγκριθεί παράλληλη στήριξη είναι απαραίτητο και πολύ σημαντικό να καλύπτεται αυτή του η ανάγκη, καθώς το αντίθετο συνεπάγεται έμμεσο αποκλεισμό του από την εκπαιδευτική διαδικασία, αφού δεν είναι σε θέση να παρακολουθήσει χωρίς την κατάλληλη στήριξη τη ροή των μαθημάτων.
    Ταυτόχρονα, η έλλειψη εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης δημιουργεί και στην τάξη προβλήματα ως προς την πρόοδο ολόκληρων τμημάτων και έχει ως αποτέλεσμα τη διαμόρφωση μαθητών/-ριών δύο ταχυτήτων, γεγονός που αδιαμφησβήτητα εμβαθύνει και γενικεύειτον αποκλεισμό των μαθητών/-τριών αυτών, καθώς ο/η εκάστοτε δάσκαλος/α της τάξης καλείται να λειτουργήσει υπό δύσκολες και πιεστικές συνθήκες, και να καλύπτει καθημερινά, κενά, για τα οποία δεν είναι αρμόδιος/α.
    Στο σχολείο μας φέτος έχουμε 6 μαθητές-τριες για τους/τις οποίους-ες έχει εγκριθεί παράλληλη στήριξη, τα οποία μάλιστα κατανέμονται:

  • 1 παιδί στην Α'
  • 1 παιδί στη Β'
  • 1 παιδί στη Γ'
  • 1 παιδί στη Δ'
  • 2 παιδιά στην Ε' (σε διαφορετικά τμήματα)

    Με αυτή λοιπόν την κατανομή, κάποιος αρμόδιος θεώρησε ότι οι ανάγκες αυτών των παιδιών μπορούν καλυφθούν από 3 εκπαιδευτικούς! Χωρίς προφανώς κανείς να αναλογιστεί ούτε πως θα καταφέρουν οι εκπαιδευτικοί να ανταπεξέλθουν, ούτε αν είναι εφικτό με αυτό τον τρόπο να καλυφθούν οι ανάγκες των εν λόγω παιδιών.
    Ως εκ τούτου, ούτε και φέτος λοιπόν βλέπουμε να υπάρχει ευαισθησία σε αυτό το ζήτημα από το Υπουργείο και τη ΔΙ.Π.Ε., ενώ για εμάς ως γονείς είναι αδιαπραγμάτευτο το ότι θα έπρεπε να επιδεικνύεται ιδιαίτερη μέριμνα για αυτές τις περιπτώσεις.
    Ζητάμε άμεσα να γίνουν οι απαραίτητες τοποθετήσεις για να καλυφθούν οι ανάγκες σε παράλληλη στήριξη για ΟΛΑ τα παιδιά ώστε να επανέλθει το κλίμα συνεργασίας και συνδημιουργίας και στα 6 τμήματα του σχολείου μας και να αποτραπεί ο αποκλεισμός των παιδιών, που έχουν ανάγκη παράλληλης στήριξης, από την εκπαιδευτική διαδικασία!

Νέος Σύλλογος Γονέων 36ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών 

Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2025

ΠΡΑΚΤΙΚΑ Δ.Σ. 03/09/2025

Την Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε η τακτική συνεδρίαση Σεπτεμβρίου του διοικητικού συμβουλίου του Νέου Συλλόγου Γονέων του 36ου δημοτικού σχολείου Αθηνών στο Λόφο Στρέφη. 

Παρόντες και παρούσες εκ μέρους του Δ.Σ. ήταν οι: Boyka Boneva, Δημήτρης Ρίππης, Έφη Κουρσάρη, Δημήτρης Κόττας, Πηνελόπη Σιαματά και Χρήστος Πιπεράγκας, καθώς και γονείς του σχολείου. Απουσίαζε δικαιολογημένα η Μαρκέλλα Φανού. 

Στη συνεδρίαση συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν τα εξής:


Καλωσόρισμα Α’ τάξης 

Σχετικά με το καλωσόρισμα των παιδιών και των γονέων της Α’ δημοτικού, αποφασίστηκε πέρα από τα δωράκια που παραδοσιακά μοιράζονται στα παιδιά τις πρώτες ημέρες του σχολείου, να πραγματοποιηθεί μια γιορτή καλωσορίσματος, ως ευκαιρία για μια πρώτη συνάντηση με τους γονείς της Α’ δημοτικού, το Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου, απογευματινές ώρες (πχ. 18.00), στο Λόφο Στρέφη. 

Επιπλέον, θα μοιραστεί στις 12/09 στο σχολείο μια φόρμα εγγραφής για τους νέους γονείς, η οποία για διευκόλυνση της διαδικασίας θα περιλαμβάνει QR code για την άμεση ηλεκτρονική αποστολή των στοιχείων επικοινωνίας στο Σύλλογο. 


Καινούργια σχολική χρονιά και ανάγκες μαθητών 

Συζητήθηκε να πραγματοποιηθεί ανοιχτή πρόσκληση στους γονείς του σχολείου ώστε να συλλεχθούν χρησιμοποιημένες τσάντες, απαραιτήτως καθαρές και σε καλή κατάσταση, και ενδεχομένως άλλων σχολικών ειδών που περισσεύουν ή δεν χρησιμοποιήθηκαν, με σκοπό να διανεμηθούν σε παιδιά και οικογένειες που δυσκολεύονται οικονομικά. 

Σε κάθε περίπτωση, όπως κάθε χρόνο, ο σύλλογος θα μεριμνήσει για την αγορά των σχολικών ειδών βάσει της λίστας του/-ης κάθε δασκάλου/-ας, για όσα παιδιά του σχολείου έχουν ανάγκη. Θα χρειαστεί συντονισμός με τον σύλλογο διδασκόντων και τη διευθύντρια. 

Συζητήθηκε επίσης το ζήτημα της απαλλαγής αρκετών μαθητών/-τριων από τα Θρησκευτικά και η ανάγκη διερεύνησης του νομικού πλαισίου σχετικά με την κάλυψη των αντίστοιχων διδακτικών ωρών από κάποιον αναπληρωτή. Θα χρειαστεί σχετική επικοινωνία με τη διευθύντρια, εφόσον οριστικοποιηθεί ο αριθμός των μαθητών/-τριών που θα πάρουν απαλλαγή. 


Δραστηριότητες Σαββάτου - προτάσεις και οργάνωση. 

Συζητήθηκε να αποσταλεί μήνυμα στους γονείς, προκειμένου να υπάρξουν νέες ιδέες δραστηριοτήτων  ή ενδιαφέρον συμμετοχής από πλευράς τους σε ρόλο διδασκόντα/-ουσας. Υπήρξαν και συζητήθηκαν ήδη κάποιες νέες ιδέες και η εκδοχή του να πραγματοποιούνται επιπλέον μεμονωμένα σεμινάρια.  

Κατά τα άλλα, θα διατηρηθούν στο πρόγραμμα όλες οι δραστηριότητες των περασμένων ετών, εφόσον υπάρξει ανάλογο ενδιαφέρον συμμετοχής. 

Τα μέλη του ΔΣ θα ετοιμάσουν άμεσα την αίτηση που πρέπει να υποβληθεί στη διεύθυνση και στην συνέχεια στο Δήμο, για να αποκτήσουμε πρόσβαση στο σχολείο τα Σάββατα και να ξεκινήσουν οι δραστηριότητες το συντομότερο δυνατό.


Οργάνωση αποθήκης συλλόγου

Καθώς η αποθήκη του συλλόγου μας χρειάζεται τακτοποίηση, θα πρέπει να μεταφερθούν κάποια ράφια Dexion από το ισόγειο της οδού Ιουστινιανού, όπου υπάρχουν διαθέσιμα, και στη συνέχεια να οργανωθεί λειτουργικά ο χώρος. Λόγω της ανάγκης συμμετοχής περισσότερων ατόμων για αυτές τις εργασίες (αποσυναρμολόγηση, μεταφορά, συναρμολόγηση, τακτοποίηση, κ.λπ.) αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί πρόσκληση στους γονείς και οι εργασίες να προγραμματιστούν για κάποιο Σάββατο, ίσως στις αρχές Οκτωβρίου. 


Ετήσιο πρόγραμμα του Συλλόγου

Συζητήθηκε ο συνολικός προγραμματισμός των δράσεων του συλλόγου για την νέα χρονιά και η επικοινωνία του προγράμματος με τους γονείς εξαρχής, μέσω ηλεκτρονικού ημερολογίου. 

Τέθηκαν κάποιες νέες ιδέες ως προσθήκες στο πρόγραμμα, ενός μπαζάρ με κοινωνικό σκοπό, το οποίο θα μπορούσε να γίνει τον Οκτώβρη, και μιας Χριστουγεννιάτικης γιορτής, πέραν του καθιερωμένου μπαζάρ.

Προτάθηκε επίσης να δημιουργηθεί σε συνεργασία με το «Σκασιαρχείο» μια ανοιχτή συνέλευση – συνεταιρισμός παιδιών, με σκοπό τη δημιουργία διάφορων δράσεων, όπως μπαζάρ παιχνιδιών, κ.λπ. Θα υπάρξει ομάδα εργασίας του συλλόγου, η οποία θα αναλάβει τη διοργάνωση των δράσεων. H πρώτη συνάντηση των παιδιών ορίστηκε για τις 27 Σεπτεμβρίου στο Λόφο του Στρέφη. 


Το Διοικητικό Συμβούλιο είναι ανοιχτό σε όλους τους γονείς.


Η Πρόεδρος                                                                                       Η Γεν. Γραμματέας

Boyka Boneva                                                                                    Έφη Κουρσάρη


Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2025

Ανοικτό ΔΣ Σεπτεμβρίου 2025

 Αγαπητοί γονείς,

Την Τετάρτη, 3/9/25, 19:00 στον λόφο του Στρέφη θα πραγματοποιηθεί η συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του συλλόγου.

ΘΕΜΑΤΑ:

  1. Καλωσόρισμα Α’ τάξης - 
  2. Καινούργια σχολική χρονιά και ανάγκες μαθητών - σχολικές λίστες, τσάντες, κλπ. 
  3. Δραστηριότητες Σαββάτου - προτάσεις και οργάνωση.
  4. Οργάνωση αποθήκης συλλόγου.
  5. Ετήσιο πρόγραμμα του Συλλόγου - προγραμματισμός
  6. Διάφορα.

Αν υπάρχουν θέματα που θέλετε να συζητηθούν ενημερώστε με απάντηση στο μήνυμα αυτό ή απευθείας τα μέλη του ΔΣ.

Το Διοικητικό Συμβούλιο είναι ανοιχτό σε όλους τους γονείς. 

Σας περιμένουμε!