Σελίδες
Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2022
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΠΑΙ. ΚΕ. Ψ. Υ.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ
ΠΑΙ. ΚΕ. Ψ. Υ.
ΔΩΡΕΑΝ προγράμματα που υλοποιεί το Παιδαγωγικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας
και Μαθησιακών Δυσκολιών (ΠΑΙ.ΚΕ.Ψ.Υ.) – Αστική Μη Κερδοσκοπική
Εταιρεία στα κέντρα μας.
Τα προγράμματα αυτά υλοποιούνται σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων χωρίς καμιά οικονομική επιβάρυνση των δημοτών.
Τα προγράμματα που υλοποιούνται είναι τα ακόλουθα:
• ΔΩΡΕΑΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΡΘΡΩΤΙΚΩΝ
ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ, ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
• ΔΩΡΕΑΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ
• ΔΩΡΕΑΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΑΔΡΗΣ ΚΑΙ ΛΕΠΤΗΣ
ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
• ΔΩΡΕΑΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ
• ΔΩΡΕΑΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΩΝ
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙΟΥ
• ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΙΔΙΚΩΝ
ΣΤΑΘΜΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ
• ΔΩΡΕΑΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ
• ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ,
ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ, ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ
ΧΩΡΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ
• ΔΩΡΕΑΝ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗ
ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΣΤΟΝ ΕΟΠΥΥ ΓΙΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ
Τα ΔΩΡΕΑΝ προγράμματα πραγματοποιούνται από το ΠΑΙ.ΚΕ.Ψ.Υ. και τους
διεπιστημονικούς συνεργάτες του (λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ψυχολόγοι,
ειδικοί παιδαγωγοί) και αποτελούν μία κοινωνική προσφορά από το ΠΑΙ.ΚΕ.Ψ.Υ.
και το ΔΗΜΟ σας προς όλους τους γονείς και τα παιδιά τους. Το πρόγραμμα
απευθύνεται σε παιδιά από την προσχολική ηλικία μέχρι την εφηβεία.
Οι γονείς μπορούν να εξυπηρετούνται από το κέντρο μας στην οδό Πατησίων 303,
στο 5ο Δημοτικό Διαμέρισμα Αθήνας Άνω Πατήσια για τους δημότες των γύρω
περιοχών. Φέτος τίθεται σε λειτουργία και το νέο μας κέντρο που βρίσκεται στο
2ο Δημοτικό Διαμέρισμα Αθηνών για τους δημότες Νέου Κόσμου, Μετς,
Κουκάκι, Άγιος Αρτέμιος, Παγκράτι και των γύρω περιοχών που ανήκουν στο
δήμο Αθηναίων.
Για τα ραντεβού σας μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα 6942214538, 2102284802
ενημερώνοντας για το σχολείο που πηγαίνει το παιδί σας, το οποίο ανήκει στο
ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΣΤΙΣ 2/10/22
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ
Την Κυριακή, 2/10, 12.00 θα πραγματοποιηθεί ανοιχτό Δ.Σ. του Συλλόγου στον λόφο Στρέφη (σημείο συνάντησης έξω από τις μπασκέτες)
Θέματα:
1. Γενική συνέλευση
2. Δραστηριότητες του Συλλόγου εντός και εκτός του σχολείου
3. Δίκτυο αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας
4. Ενημέρωση για εξελίξεις στη γειτονιά (Στρέφης, Πλατεία Εξαρχείων)
5. Διάφορα
Το Δ.Σ. είναι ανοιχτό σε όλους τους γονείς
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ ΜΥΡΤΩ
Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2022
Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2022
ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ, ΤΟΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ
Ενημερωθήκαμε σήμερα το πρωί ότι η εγκύκλιος για την απαλλαγή μαθητών/τριών από το μάθημα των θρησκευτικών δεν έχει φτάσει στο σχολείο επίσημα, όπως θα έπρεπε.
Παρόλα αυτά επειδή υπάρχει δημοσιευμένη στη σελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, η διευθύντρια θα δέχεται τις δηλώσεις απαλλαγής μέχρι και την Παρασκευή, 16/9.
Στην αίτηση που απευθύνεται προς το 36ο δημοτικό σχολείο Αθηνών πρέπει να αναγράφονται:
Ονοματεπώνυμο και το πατρώνυμο του γονιού/κηδεμόνα, η διεύθυνση κατοικίας και το τηλέφωνο
Θέμα: Απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών, από την προσευχή και τον εκκλησιασμό
Κείμενο: Λόγοι θρησκευτικής συνείδησης δεν επιτρέπουν τη συμμετοχή του/της μαθητή/μαθήτριας ......... τάξης....... στο μάθημα των Θρησκευτικών, την προσευχή και τον εκκλησιασμό. (Σε περίπτωση που θέλετε το παιδί να συμμετέχει στην προσευχή ή/και στον εκκλησιασμό απλώς δεν τα γράφετε)
Σε οικογένειες που υπάρχουν δύο γονείς πρέπει να υπογράφουν και οι δύο.
Προσοχή: Απαιτείται γνήσιο υπογραφής. Μπορεί να το βεβαιώσει αυτό η διευθύντρια του σχολείου, αρκεί οι υπογραφές να μπουν μπροστά της. Σε διαφορετική περίπτωση μπορεί φυσικά να γίνει σε ΚΕΠ, αστυνομικό τμήμα κ.ο.κ.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΣΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ / ΠΑΙΔΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ-ΠΟΡΕΙΑ
Τα αόρατα παιδιά των Εξαρχείων
Άραγε ποια τα δικαιώματα των παιδιών στη γειτονιά των Εξαρχείων; Έχουν δικαίωμα να πηγαίνουν σε σχολεία που δεν πλημμυρίζουν κάθε που βρέχει, σε σχολεία που δεν είναι ετοιμόρροπα; Έχουν δικαίωμα να παίζουν σε πλατείες και παιδικές χαρές με ασφάλεια και χωρίς να κινδυνεύουν από την πτώση μιας σιδερένιας πόρτας; Έχουν δικαίωμα να συναντιούνται στον δημόσιο χώρο, να μπορούν να παίξουν και να πράξουν ελεύθερα και ανέμελα;
Όχι, δεν έχουν…
… Γιατί είναι αόρατα. Είναι αόρατα αφού δεν ενδιαφέρεται κανείς αρμόδιος για τα παρατημένα σχολεία, τις κατεστραμμένες αθλητικές εγκαταστάσεις. Είναι αόρατα, αυτά και οι οικογένειές τους, αφού όποια αλλαγή συμβαίνει επιτείνει τη δύσκολη καθημερινότητα, την αύξηση του κόστους ζωής και άρα την εκδίωξη από τη γειτονιά. Αόρατα για μια δημοτική αρχή που καταστρέφει τη μοναδική πλατεία της γειτονιάς τώρα μέσω του σταθμού μετρό, στο παρελθόν μέσω της πλήρους εγκατάλειψης. Είναι δε αόρατα γιατί εδώ και αρκετό καιρό, οι ίδιοι που επικαλούνται την ψυχολογία τους, τους μαθαίνουν μέσω της ζωντανής παράστασης ότι η βία και τα όπλα μπορούν να συνυπάρχουν κανονικά στο ίδιο πεζοδρόμιο με αυτά, μαθαίνοντας μάλιστα ότι ρόλος της αστυνομίας είναι να τα αποκλείει από μια παιδική χαρά, μια πλατεία, έναν λόφο. «Γειτονιές», λοιπόν, χωρίς κατοίκους και παιδιά, σημεία συνάντησης για τουρίστες και επισκέπτες χάριν των ιδιωτικών συμφερόντων.
Σε αυτήν τη γειτονιά, σε αυτό το σχολείο έχουμε μάθει στη σημασία της αλληλοστήριξης και του αλληλοσεβασμού, δημιουργούμε δίκτυα αλληλοβοήθειας και αλληλεγγύης. Όταν οι λόφοι, τα πάρκα και οι πλατείες μας αφήνονται στο έλεος της εσκεμμένης από τον δήμο αδράνειας, είμαστε και πάλι εμείς που παρεμβαίνουμε για να τα φροντίσουμε. Και έτσι θα συνεχίσουμε. Γιατί ο λόφος του Στρέφη ανήκει σε εμάς και στα παιδιά μας και όχι σε επενδυτές και ιδιώτες. Γιατί θέλουμε πίσω την πλατεία μας γνωρίζοντας πως η επιλογή της ως σταθμού του Μετρό είναι αποτέλεσμα πολιτικού μένους και εκδικητικότητας, μέρος της συνολικότερης πολιτικής να καταστρέψει, να καταστείλει, να πλουτίσει. Γιατί θέλουμε μια γειτονιά ελεύθερη, μια γειτονιά αγκαλιά για όλες και όλους, μικρούς/ες, μεγαλύτερους/-ες, ανεξάρτητα από την καταγωγή, το χρώμα, το πορτοφόλι. Εμείς οι κάτοικοι, οι γονείς, που η ιδεοληψία μας -γιατί για αυτό μας κατηγόρησε ο δήμαρχος- είναι η αξιοπρέπεια, είναι ότι θέλουμε ζωή και όχι επιβίωση.
-Όχι σταθμός μετρό στην πλατεία Εξαρχείων. Πλατεία ελεύθερη, πράσινη για όλους και όλες
-Κάτω τα χέρια από τον λόφο Στρέφη. Θέλουμε αντιπλημμυρικά έργα και φωτισμό αντίστοιχα ενός λόφου, φροντίδα του πρασίνου, συντήρηση των αθλητικών εγκαταστάσεων και παιδική χαρά, φτιαγμένα από τον δήμο
-Έξω οι δυνάμεις καταστολής από τη γειτονιά μας
ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑ ΓΟΝΙΩΝ ΠΡΩΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ/ΔΗΛΩΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ
Αγαπητοί γονείς,
Σας καλωσορίζουμε στον Σύλλογο Γονέων του 36ου δημοτικού σχολείου Αθηνών και ευχόμαστε στα παιδιά και σε εσάς καλή σχολική χρονιά. Μέλη του Συλλόγου είναι αυτοδίκαια όλοι οι γονείς και κηδεμόνες των παιδιών που φοιτούν στο σχολείο. Ως Σύλλογος προσπαθούμε να συμβάλουμε στον βαθμό που μας αντιστοιχεί στην ισότιμη πρόσβαση όλων των παιδιών στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, στη δημιουργία δικτύων αλληλεγγύης και στήριξης μεταξύ μας, στην ανάδειξη των αναγκών των παιδιών μας, διεκδικώντας αυτά που τους ανήκουν από τον δήμο, το Υπουργείο Παιδείας και τους υπεύθυνους φορείς. Ταυτόχρονα, προσπαθούμε και επιδιώκουμε την επικοινωνία και σύνδεση με άλλους συλλόγους γονέων, με εκπαιδευτικούς, εργατικά σωματεία, πολιτιστικούς συλλόγους, φορείς υποστήριξης της παιδικής ηλικίας, φορείς της τοπικής κοινότητας κ.ά. που έχουμε τους ίδιους στόχους.
Η παρακάτω αίτηση αφορά τη δήλωση των στοιχείων σας ώστε να έχετε πληροφόρηση από τον Σύλλογο Γονέων. Αφού μπει η σχολική διαδικασία σε έναν ρυθμό, θα γίνει και γενική συνέλευση, προκειμένου να γνωριστούμε δια ζώσης και να συζητήσουμε από κοινού όλα όσα μας απασχολούν. Μέχρι τότε, να γνωρίζετε ότι όλες οι διαδικασίες των Διοικητικών Συμβουλίων (κάθε μήνα) είναι ανοιχτές και μπορούν να τις παρακολουθούν όσοι και όσες θέλουν.
Η συνδρομή στον σύλλογο είναι 1 ευρώ/σχολικό έτος. Δεν είναι απαραίτητο να την πληρώσετε μαζί με τη δήλωση στοιχείων αν αυτό δεν είναι εφικτό.
ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Ο/Η ……….……………………………………………………………………, γονέας/κηδεμόνας του/της μαθητ….. ……….…………………………………………………… της Ά τάξης με τηλέφωνο επικοινωνίας ………………………………… και e-mail ……….…………………………………………………….. αιτούμαι την εγγραφή μου στο Νέο Σύλλογο Γονέων 36ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών.
Υπογραφή
……….………………………………
Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2022
ΠΡΑΚΤΙΚΑ Δ.Σ. ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
Στις 31/8/22 πραγματοποιήθηκε το ανοιχτό Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων
Με βάση την ημερήσια διάταξη συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν τα εξής:
1. Έναρξη νέας σχολικής χρονιάς
Το σχολείο μας ανήκει στο πιλοτικό πρόγραμμα εφαρμογής ωραρίου μέχρι τις 5.30μ.μ. Στο ΔΣ έγινε συζήτηση και ακόμα κι αν οι απόψεις μας ως σώμα μπορεί να διαφοροποιούνται σε σημεία, καταλήξαμε στο ότι αυτό που σχεδιάζεται να συμβεί τώρα είναι αρνητικό, πρόχειρο, κακό για τα παιδιά πρωτίστως. Βγήκε, λοιπόν, η παρακάτω ανακοίνωση
https://sg36.blogspot.com/2022/09/blog-post.html
Για το καλωσόρισμα των παιδιών της πρώτης δημοτικού θα μοιραστούν την πρώτη εβδομάδα κονκάρδες και κάποια αναλώσιμα, καθώς και αιτήσεις δήλωσης στοιχείων στους γονείς
2. Επικοινωνία με υπηρεσίες του δήμου.
Στις 22/8 στάλθηκε ένα email στη διεύθυνση κτιριακών υποδομών του δήμου και κοινοποιήθηκε στους δύο αρμόδιους αντιδημάρχους, στον πρόεδρο της σχολικής επιτροπής, στον συμβουλο του δημάρχου που στο παρελθόν έχουμε συναντηθεί, καθώς και στη διεύθυνση του σχολείου. Ζητούσαμε να μας γνωστοποιήσουν το χρονοδιάγραμμα εργασιών που αφορούν τη ράμπα, τα ντουλάπια, το βάψιμο, την ταράτσα και τα τα κουφώματα. Ακολούθησε ανταλλαγή e-mails τα οποία είναι στη διάθεση όποιου/ας θέλει να τα δει, στα οποία επί της ουσίας μας απαντούσε η υπηρεσία είτε ότι δεν έχουμε κάνει αίτημα είτε ότι όλα έχουν δρομολογηθεί (χωρίς καμία χρονική δέσμευση). Αποδεικνύοντας ότι όλα αυτά δεν ισχύουν, εμπλέκοντας ακόμα και τον Πρόεδρο της σχολικής επιτροπής που είχε κάνει έγγραφα κλπ, το προτελευταίο email που μας στάλθηκε ζητούσε από τον Σύλλογο Γονέων να ενημερώσει για το κόστος που όρισε ο ξυλουργός του δήμου, καθώς και για το υπόλοιπο διαθέσιμων χρημάτων της σχολικής επιτροπής (!!!!!!). Η απάντησή μας ήταν αυστηρή και μας κοινοποιήθηκε Mail με χρονοδιάγραμμα και ονόματα υπευθύνων.
3. Δίκτυο αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας.
Συνεχίζουμε την πρακτική που είχαμε και προηγούμενα χρόνια στα πλαίσια αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας. Μέσα στο καλοκαίρι χρειάστηκε μια οικογένεια του σχολείου βοήθεια σε τρόφιμα. Αυτή προσφέρθηκε χωρίς να επιβαρυνθεί το ταμείο του συλλόγου, αλλά κατόπιν συνεννόησης με τη συλλογική κουζίνα El Chef.
Δυστυχώς το φετινό καλοκαίρι είχαμε τις τραγικές απώλειες δύο γονιών. Θα υπάρξει επικοινωνία με τις οικογένειες και οποιαδήποτε βοήθεια-στήριξη μπορεί να δοθεί από εμάς θα είναι διαθέσιμη.
Μπαίνουμε σε μια δύσκολη οικονομική χρονιά για όλου/ες μας. Προσπαθώντας να ενισχύσουμε τη μεταξύ μας αλληλεγγύη αποφασίσαμε μετά την έναρξη μαθημάτων να φτιαχτεί μια λίστα στην οποία όσοι/ες θέλουν θα δηλώνουν επάγγελμα και στοιχεία επικοινωνίας ώστε να υπάρχει πρόσβαση όλων σε αυτόν και να λειτουργεί ως "δήλωση διαθεσιμότητας εργασίας" με τους όρους και την πληρωμή να τα ορίζουν φυσικά όσοι/ες συνεργάζονται και να μην υπάρχει εμπλοκή του Συλλόγου.
4. Ενημέρωση για εξελίξεις στη γειτονιά και πρωτοβουλίες συλλόγου γονέων
Συζητήθηκαν αναλυτικά τόσο οι εξελίξεις στον λόφο Στρέφη όσο και στην πλατεία Εξαρχείων. Για άλλη μια φορά τέθηκε η ανάγκη διάσωσης των ελεύθερων χώρων της γειτονιάς μας. Αναγνωρίζουμε τα προηγούμενα προβλήματα της πλατείας, θεωρούμε ότι ο Στρέφης θέλει συντήρηση, όμως, αυτό που προτείνεται και συμβαίνει οδηγεί σε αφανισμό της πλατείας και αλλαγή χαρακτήρα του λόφου, χωρίς καν τον σεβασμό προς τα χαρακτηριστικά του ως άλσος-πάρκο-λόφος με χλωρίδα και πανίδα. Οι συνελεύσεις που λειτουργούν εκεί διενεργούν διάφορες εκδηλώσεις και κινητοποιήσεις. Όταν αυτές μας στέλνονται θα τις κοινοποιούμε.
Ως σύλλογος γονέων έχουμε ως κέντρο τα παιδιά. Θα γραφτεί από εμάς, λοιπόν, μια ανακοίνωση σε αυτό το ύφος.
Επίσης, προτείνεται παιδική γιορτή από το Πάρκο Ναυαρίνου στις 18/9 στην οποία είπαμε ότι θέλουμε να συμμετέχουμε και να δούμε και δικό μας περιεχόμενο συμμετοχής.
Τέλος, με αφορμή τα παραπάνω έργα η γειτονιά έχει ξανά σε συγκεκριμένα σημεία πολλές και πάνοπλες δυνάμεις καταστολής. Εκτός του ότι είναι έτσι και αλλιώς μια εικόνα άγρια την οποία τείνουν να συνηθίσουν μαζί με εμάς και τα ίδια τα παιδιά, σημειώθηκαν και περιστατικά ενοχλήσεων εφήβων και νέων. Παράλληλα, γονείς από το 35ο δημοτικό και το 5ο γυμνάσιο, καθώς και καθηγητές/τριες από το εσπερινό της Κωλέττη δηλώνουν την ανησυχία τους και για το τι μπορεί να συμβεί από 12/9 και μετά, αλλά και για την κατάσταση/εικόνα με την οποία έρχονται αντιμέτωπα τα παιδιά Προκειμένου, λοιπόν, να το συζητήσουμε ως γονείς όσο πιο ανοιχτά μπορούμε, αλλά και να δούμε αν θα μπορούσαμε να υπάρχει απεύθυνση σε φορείς και ποια θα ήταν αυτή, αποφασίστηκε μία σύσκεψη/συνάντηση με αυτό το θέμα. Η ημερομηνία δεν ορίστηκε για να υπάρξει συνεννόηση, αλλά σίγουρα θα είναι μετά τις 12/9.
Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2022
Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2022
Για το νέο διευρυμένο πρόγραμμα σε δημοτικά και νηπιαγωγεία
Μετά τις εξαγγελίες για ολοήμερο πρόγραμμα λειτουργίας σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγείων και δημοτικών) μέχρι τις 5.30 το απόγευμα ανακοινώθηκαν πρόσφατα από το Υπουργείο Παιδείας οι σχολικές μονάδες οι οποίες θα…. συμβάλουν πιλοτικά στην επίλυση του δημογραφικού προβλήματος της χώρας, όπως άλλωστε ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός και θα εφαρμόσουν κατά το σχολικό έτος 2022-23 το νέο πρόγραμμα. Ονομάζεται αναβαθμισμένο πρόγραμμα από εκείνους και εκείνες που το αποφάσισαν, όχι, όμως, και από εμάς που καλούμαστε να δεχτούμε να το υλοποιήσουν τα παιδιά μας. Τα ερωτήματά μας αποτελούν και θέση.
Ερώτημα 1ο. Ποια είναι εκείνη η παιδαγωγική μέθοδος που ορίζει ότι τα παιδιά ηλικίας 5-12 ετών είναι καλό να παραμένουν εντός των σχολικών αιθουσών από τις 7.15πμ που ξεκινάει η πρωινή ζώνη μέχρι και τις 5.30 το απόγευμα, έχοντας ξυπνήσει από τα χαράματα, έχοντας υλοποιήσει ένα ιδιαίτερα απαιτητικό και πιεστικό σχολικό πρόγραμμα, έχοντας άλλες 4 ώρες περίπου μετά το κανονικό σχόλασμα στον ίδιο περιορισμένο χώρο, εντός των αιθουσών, ασχολούμενα και πάλι με μαθήματα;
Ερώτημα 2ο. Με ποια υλικοτεχνική υποδομή και ποιο προσωπικό μπορεί να λειτουργήσει ένα τέτοιο πρόγραμμα, εξυπηρετώντας πρωτίστως τις ανάγκες των παιδιών; Μιλώντας για την περίπτωση του δικού μας σχολείου, γνωρίζοντας ότι δεν είμαστε η εξαίρεση, υπάρχει έλλειψη ζωτικού χώρου ακόμα και για τις απαιτήσεις του κανονικού προγράμματος. Σε ένα σχολείο που δεν έχει καν αίθουσα υπολογιστών, που τα προαύλια είναι μικρά, που οι περισσότερες σχολικές τάξεις είναι ασφυκτικές, που καταρρέουν τοίχοι, ε, μάλλον δε γίνονται θαύματα. Σε ένα σχολείο που ακόμα και το κανονικό ολοήμερο δεν έχει ξεκινήσει ούτε μια χρονιά από την πρώτη ημέρα, αν και οι αιτήσεις γίνονται από την προηγούμενη σχολική χρονιά, θα δοθεί προτεραιότητα στη λειτουργία μέχρι τις 5.30μ.μ.; Σε ένα σχολείο που έχουμε διαρκώς ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό ακόμα και ολόκληρη τη χρονιά θα έρθει ένας αναπληρωτής/μία αναπληρώτρια για το πρόγραμμα 4.00μ.μ.-5.30μ.μ., αλλά δε θα έχουμε πχ εικαστικό; Επίσης, ακόμα κι αν φτιαχτεί το τμήμα 4.00-5.30μ.μ. και έρθει και ο/η εκπαιδευτικός που το αναλαμβάνει μπορεί αυτό να λειτουργεί ενώ δεν έχει καν λειτουργήσει σε όλες τις τάξεις το ολοήμερο μέχρι τις 4μμ; Με ποιο προσωπικό καθαριότητας θα λειτουργεί το σχολείο ώστε να είναι έτοιμο και την επόμενη μέρα; Γνωρίζει κανείς εκεί στο Υπουργείο για τις ελλείψεις, για τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου και συγκεκριμένων ωρών;
Ερώτημα 3ο. Άραγε είμαστε ευχαρηστημένοι/-ες και περήφανοι/ες για το μοντέλο ζωής που ακολουθούμε, για τις ώρες εργασίας μας και το διαρκές τρέξιμο; Όλα πηγαίνουν καλά με τον ελεύθερο χρόνο όλων των μελών της οικογένειας; Πόσος είναι ο ποιοτικός χρόνος που περνάμε με τα παιδιά μας; Το μοντέλο παιδικής ζωής που λέει σχολείο, ξένη γλώσσα, άθλημα, μουσική, θέατρο και κάθε λογής οργανωμένη δραστηριότητα είναι αυτό που θέλουμε για τα παιδιά; Και ακόμα κι αν κάποιος/α ισχυριστεί ότι είναι επιλογή μπορούμε να το υποστηρίξουμε ως ένα σημείο. Γιατί τελικά οι ελλείψεις του εκπαιδευτικού συστήματος, οι ελλείψεις ακόμα και δημόσιων χώρων για να παίξουν τα παιδιά, η έλλειψη χρόνου των ίδιων των γονιών δεν είναι συνθήκες που ξεχνιούνται εύκολα.
Ερώτημα 4ο. Παραβλέποντας τη γελοιότητα περί επίλυσης του δημογραφικού μέσω της επιμήκυνσης του σχολικού ωραρίου αναρωτιόμαστε γιατί αντί να έχουμε οι γονείς προστασία μητρότητας και πατρότητας, αντί να έχουμε εργασιακά, ανθρώπινα ωράρια, εργασιακή ασφάλεια, τελικά, φτάνουμε στο να φορτώνουμε πάλι τα παιδιά επειδή δε φτάνουν ποτέ οι ώρες εργασίας μας... Και μη μας πείτε ότι έτσι λύνετε το πρόβλημα της γιαγιά και του παππού ή των ανθρώπων που πληρώνονται για να πηγαινοφέρνουν τα παιδιά γιατί ξέρετε ότι δεν έχουν όλοι/ες οι εργαζόμενες/οι το ίδιο ωράριο, το ίδιο αφεντικό κ.ο.κ.
Αν το δικό σας αγαπημένο μοτίβο είναι « Αν δεν ταιριάζει η πραγματικότητα στα μέτρα μας τόσο κακό για την ίδια», εμείς που ζούμε στην πραγματικότητα δεν μπορούμε να δεχόμαστε τέτοια τραγικά λάθη στις πλάτες των παιδιών μας.
ΝΕΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ 36ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ