Σελίδες

Τρίτη 28 Δεκεμβρίου 2021

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Παραθέτουμε υλικό από τη σελίδα του Ά συλλόγου Αθηνών εκπαιδευτικών Π.Ε.



Ο Κώστας Καστανάς διαβάζει Χριστουγεννιάτικα διηγήματα: 
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης «Ο έρωτας στα χιόνια»…


Φρικαντέλα, η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα, του Ευγένιου Τριβιζά
Θεατρική διασκευή του παραμυθιού


Ήθη και έθιμα του δωδεκαημέρου (χριστουγεννιάτικο δέντρο, κάλαντα, καλικάντζαροι, κλπ.)
Από την Βιβλιοθήκη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Τα Χριστούγεννα στα Αναγνωστικά (1929 – 1977) (Αφιέρωμα στα χριστουγεννιάτικα κείμενα παλιών αναγνωστικών)
Από την Βιβλιοθήκη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής

 Το κοριτσάκι με τα σπίρτα
 Το υπέροχο ομώνυμο τραγούδι των αδελφών Κατσιμίχα.

Η Κάλλω και οι καλικάντζαροι  (λαϊκό χριστουγεννιάτικο παραμύθι)

Σελίδα για χριστουγεννιάτικες κατασκευές
Η ιστοσελίδα περιέχει ζωγραφιές και κατασκευές για όλες τις εποχές γεμάτες από πολλή πρωτοτυπία και ζωηρά χρώματα! Είναι στα βουλγαρικά, με επιλογή γλώσσας και για αγγλικά. Μπορείτε να ζητήσετε από το Google να κάνει μετάφραση σελίδας στα ελληνικά. Έτσι κι αλλιώς έχει λίγα λόγια και πολλές εικονογραφημένες οδηγίες, οπότε είναι εύκολη στην περιήγηση.

 Παραδοσιακά κάλαντα με την Δόμνα Σαμίου

 Μουσικές ευχές από τον Γιάννη Χαρούλη, για τα παιδιά του κόσμου


 Προτάσεις για βιβλία
      α. «Ελληνικά διηγήματα Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς», δύο τόμοι
εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ, Ανθολόγηση: Γαλατεία Γρηγοριάδου – Σουρέλη, Μάνος Κοντολέων
      β. «Χριστούγεννα και των Γιορτών» του Δημ. Λουκάτου, εκδόσεις Φιλιππότη (Αναφέρεται σε έθιμα της Ελλάδας)
      γ. «Χριστουγεννιάτικα Διηγήματα» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, εκδόσεις ΜΑΤΙ
      δ. «Χαρούμενα Μαγικά Χριστούγεννα» του Τζιάνι Ροντάρι
 

Λαϊκές παραδόσεις

Μύλοι, καλικάτζαροι και ξωτικά στα λαϊκά παραμύθια
Έθιμα δωδεκάμερου

Χριστουγεννιάτικα κάλαντα από όλες τις περιοχές της Ελλάδας


ΚΑΛΙΚΑΝΤΖΑΡΟΙ – Ρ.Κεχαγιάς, Κ.Κεραμάρης & Παιδική Χορ.Πυθαγόρειου Ωδ.Θερμαϊκού/Μουσική: Λένκα Πέσκου



Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2021

Θέλουμε ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στα σχολεία!

 Για άλλη μια σχολική χρονιά έφτασε ο Δεκέμβρης και τα σχολεία είναι γεμάτα κενά. Για άλλη μια φορά οι σχολικές τάξεις αντιμετωπίζονται από το Υπουργείο Παιδείας ως parking παιδιών… «Οι ώρες να καλύπτονται, για τα υπόλοιπα δε μας αφορά». Σε πολλά σχολεία της χώρας δε λειτουργεί πλήρως το ολοήμερο πρόγραμμα, σε πολλά σχολεία της χώρας δεν έχουν προσληφθεί εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων, σε πολλά σχολεία της χώρας απουσιάζουν δάσκαλοι και δασκάλες. Και φυσικά, δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε τις αναντίστοιχες των αναγκών προσλήψεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης. 

Οι δε ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί μάλλον είναι περιττή πολυτέλεια για το Υπουργείο Παιδείας. Ειδικά σήμερα, σε καιρούς πανδημίας, με τον φόβο, τον εγκλεισμό, τη διατάραξη της καθημερινότητας τόσο των παιδιών όσο και του συνόλου των οικογενειών να κυριαρχούν, θα έπρεπε οι προσλήψεις αυτές να είναι δεδομένες. Χορτάσαμε μεγαλοστομίες και διαδικτυακά σεμινάρια για τη «διαχείριση ψυχολογικών προβλημάτων των παιδιών και των νέων», για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού,  για τον αλληλοσεβασμό, τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση κ.ο.κ.  Επί της ουσίας, όμως, οι άνθρωποι που θα έπρεπε να είναι στα σχολεία, να παρατηρούν, να σχεδιάζουν και να παρεμβαίνουν, να είναι οργανικό κομμάτι της σχολικής κοινότητας, απουσιάζουν. 

Επιπρόσθετα, θέλουμε να τονίσουμε ότι δεν αρκεί απλώς και μόνο η πρόσληψη. Έχει σημασία πότε γίνεται αυτή και με ποια χαρακτηριστικά. Γιατί τελικά οι εργασιακές σχέσεις επηρεάζουν άμεσα και την ίδια τη δουλειά. Απαιτούμε έγκαιρες και μόνιμες προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών. Δεν είναι δυνατό να θεωρείται λειτουργική η τοποθέτηση αυτών των ανθρώπων σε διαφορετικά σχολεία ανά ημέρα. Οφείλει το Υπουργείο και οι αρμόδιοι φορείς να φροντίσουν η παρουσία τους να είναι σταθερή ανά σχολική μονάδα.

Υπογράφοντας το παρακάτω ψήφισμα συντασσόμαστε με τους/τις ψυχολόγους και τους/τις κοινωνικούς λειτουργούς και διεκδικούμε από κοινού την πρόσληψή τους στα δημόσια σχολεία. 

ΨΗΦΙΣΜΑ


"Με αφορμή την τεράστια αργοπορία και τη σιγή του ΥΠΑΙΘ για την υλοποίηση του "Υποστήριξη σχολικών μονάδων από ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς", θέλουμε συλλογικά να διεκδικήσουμε: 


1. Να προχωρήσει άμεσα το υπουργείο στις αναγκαίες προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών αλλά και των λοιπών ειδικοτήτων ΕΕΠ-ΕΒΠ, στη βάση των πραγματικών εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών της σχολικής κοινότητας.  

2. Ένας ψυχολόγος και κοινωνικός λειτουργός ανά σχολείο, σε κάθε σχολείο της χώρας, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα κατάρτισης πλάνου παρέμβασης και ολόπλευρης υποστήριξης της σχολικής κοινότητας. Η σταθερή παρουσία των ίδιων επαγγελματιών είναι εχέγγυο για την ανάπτυξη εμπιστοσύνης και την άσκηση του ρόλου μας. 

3. Παροχή επιμόρφωσης και συχνής εποπτείας και υποστήριξης στους επαγγελματίες για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στο ρόλο τους.  "





Πρακτικά ΔΣ Δεκεμβρίου

                                                                                                                      Αθήνα, 18 Δεκεμβρίου 2021

Το Σάββατο 18 Δεκεμβρίου 2021, στις 16.00, πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά η συνεδρίαση του Δ.Σ. του Νέου Συλλόγου Γονέων του 36ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών. Παρόντες/ούσες εκ μέρους του Δ.Σ. ήταν οι: Χρυσούλα Παπαγεωργίου, Ευγενία Ιωαννίδου, Αθανασία Παλτά, Ιωάννης Χάλας, Βερίνα Βέρτη, Αγγελική Βαλσαμάκη και Λαζαρίδου Μυρτώ.

Στη συνεδρίαση συζητήθηκαν τα ακόλουθα:

1. Απολογισμός Μπαζάρ: Η γενική εκτίμηση, στην οποία συμφώνησαν όλες/οι οι παρούσες/όντες, ήταν ότι το μπαζάρ τόσο την Παρασκευή εντός του σχολείου όσο και την Κυριακή στον λόφο του Στρέφη πήγε πάρα πολύ καλά. Υπήρξε μεγάλη προσφορά από τους γονείς (από τις μεγάλες τάξεις –Τετάρτη και άνω- συνέβαλαν ως επί το πλείστον με φαγώσιμα και από τις μικρές με παιχνίδια και αντικείμενα). Κάποια πράγματα έχουν περισσέψει και βρίσκονται στην Αποθήκη. Πιο συγκεκριμένα στο σχολείο, τα πράγματα εξαντλήθηκαν και το μόνο μελανό σημείο ήταν ότι η Έκτη που πήγε τελευταία δεν πρόλαβε και πάρα πολλά. Επίσης να τονιστεί ότι όλα τα παιδάκια έφυγαν από το σχολείο με δωράκια και υπήρξε ειδική μέριμνα για όσα δεν είχαν λεφτά. Την Κυριακή αντίστοιχα, μολονότι το μπαζάρ μετατέθηκε κατά μία μέρα λόγω καιρού, η προσέλευση ήταν άκρως ικανοποιητική και τα παιδιά διασκέδασαν με τις δραστηριότητες που είχαν οργανωθεί. Συζητήθηκε η αξιοποίηση των εσόδων για τα παιδιά (θεατρική παράσταση με μειωμένο εισιτήριο, δώρα μετά τις γιορτές, κάποια εκδρομή αν οι συνθήκες το επιτρέψουν κ.λπ.)

2. Κτιριακά ζητήματα: Η προσφορά για τα ντουλάπια εγκρίθηκε.  Θα προσπαθήσουμε να πιέσουμε για νέες επισκευές μέσω της σχολικής επιτροπής. 

3. Εκδήλωση Κυριακής, 19/12: Θα πραγματοποιηθεί στην πλατεία Εξαρχείων. Εκτός της «ξενάγησης» με τους γεωπόνους, θα σκαφτούν και δύο λάκοι για να φυτέψουν τα παιδιά θάμνους, θα υπάρχουν στολίδια για κατασκευές από τα παιδιά. 

4. Ψήφισμα για τη θέση ψυχολόγων: Συζητήθηκε ψήφισμα που στάλθηκε από ψυχολόγους και το σύνολο των μελών του Συλλόγου συμφώνησε να το συνυπογραφεί από το ΔΣ. Σε γενικές γραμμές τονίστηκε η ανάγκη να υπάρχουν ψυχολόγοι στα σχολεία από την αρχή της χρονιάς, που θα είναι μόνιμοι και προσβάσιμοι καθημερινά . Αποφασίστηκε επίσης να συνταχθεί ένα σχετικό κείμενο που θα βάζει επιπλέον το ζήτημα της μονιμότητας και της καθημερινής προσβασιμότητας των ψυχολόγων στα σχολεία. 

5. Νόμος για την αξιολόγηση: Έπειτα από συμμετοχή δύο μελών του ΔΣ  στη σχετική διαδικτυακή κουβέντα που διοργάνωσε ο Σύλλογος "Αθηνά", συζητήθηκε το πώς αυτή η συμμετοχή μπορεί να κεφαλαιοποιηθεί και να έχει μία συνέχεια, με ενημέρωση/ευαισθητοποίηση των γονέων του σχολείου μέσω κειμένου, αφίσας κλπ. Το ζήτημα έχει παγώσει προς τα παρόν αλλά αποφασίστηκε να ξανασυζητηθεί προσεχώς. 



Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2021

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Δ.Σ. ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

ΑΝΟΙΧΤΟ Δ.Σ. ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

  Το Σάββατο, 18/12, 4μ.μ. θα πραγματοποιηθεί  συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου. Εξαιτίας του καιρού, αλλά και της πανδημίας η συνεδρίαση θα γίνει διαδικτυακά. Όποιος γονιός επιθυμεί να συμμετέχει μπορεί να στείλει μήνυμα στο mail του Συλλόγου 


Θέματα:


1. Απολογισμός bazaar και δράσεων αλληλεγγύης

2. Οργανωτικά εκδήλωσης Κυριακής, 19/12

2. Κτιριακό 

3. Ψυχολόγος

5. Διάφορα


Το Δ.Σ. είναι ανοιχτό σε όλους τους γονείς

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                           Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ




ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ                                       ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ ΜΥΡΤΩ


Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2021

ΜΠΑΖΑΡ ΣΤΟΝ ΣΤΡΕΦΗ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ, 12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

 Εξαιτίας της κακοκαιρίας το μπαζάρ στον λόφο του Στρέφη μεταφέρεται την Κυριακή, 12 Δεκεμβρίου, 11.30πμ.

Σας περιμένουμε με λιχουδιές, κατασκευές και πολύ κέφι

Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2021

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ

 Αγαπητοί γονείς, 



τα σχολικά γεύματα ξεκίνησαν από χθες, Δευτέρα 6/12. Όσοι δεν έχετε δηλώσει μέχρι τώρα και επιθυμείτε να συμμετέχουν τα παιδιά σας στο πρόγραμμα των γευμάτων, παρακαλούμε να επικοινωνήσετε με την διεύθυνση του σχολείου για να ρυθμιστεί το ζήτημα. 

Επισήμανση: τα μαχαιροπήρουνα που δόθηκαν στα παιδιά που μένουν στο Ολοήμερο δεν είναι μιας χρήσης και θα πρέπει να βρίσκονται στις τσάντες των παιδιών καθαρά (στην ειδική θήκη που έχει δοθεί) την επόμενη ημέρα για επαναχρησιμοποίηση. 


Από την Διεύθυνση του σχολείου


Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2021

Χριστουγεννιάτικο Μπαζάρ

 

Αγαπητοί γονείς,


Αποφασίσαμε φέτος να προσπαθήσουμε να κάνουμε Χριστουγεννιάτικο Bazaar του Συλλόγου. Παρόλο που η πανδημία επιβάλλει περιορισμούς, θεωρούμε ότι λείπει από τα παιδιά και έστω και με αυτόν τον τρόπο, θα φέρει μια νότα χαράς στο σχολείο.

Το bazaar θα πραγματοποιηθεί 10 και 11 Δεκεμβρίου

Συμφωνήσαμε με τον Σύλλογο Διδασκόντων και τη Διεύθυνση του σχολείου την Παρασκευή, 10 Δεκεμβρίου 2021, το bazaar να γίνει εντός του σχολείου. Αν ο καιρός το επιτρέπει θα στηθούν οι πάγκοι σε κάποιο προαύλιο και οι εκπαιδευτικοί θα φέρνουν τα παιδιά ανά τάξη στον χώρο διεξαγωγής. Αν βρέχει, οι πάγκοι θα στηθούν στον χώρο της εισόδου. Για την Παρασκευή θα χρειαστεί να βγουν βάρδιες 4 ατόμων/γονιών για το στήσιμο και την παραμονή τους στον πάγκο. Οι υπόλοιποι/-ες δε θα μπορούμε να μπούμε.


Το Σάββατο, 11 Δεκεμβρίου, οι πάγκοι του bazaar θα στηθούν στον λόφο του Στρέφη, έξω από το γήπεδο μπάσκετ, από τις 12.00-17.00. Θα υπάρχουν πάγκοι για να φτιάξουν τα παιδιά στολίδια για τα δέντρα του Στρέφη, ενώ  ταυτόχρονα, θα κάνουμε και συλλογή ειδών πρώτης ανάγκης.


Από την Τετάρτη, 1 Δεκεμβρίου έως και την Πέμπτη, 9 Δεκεμβρίου θα συγκεντρώνονται οι προσφορές και οι δημιουργίες σας. Κάθε πρωί, από τις 8.00 – 8.30π.μ., μέλη του συλλόγου μας θα είναι έξω από το σχολείο και θα συγκεντρώνουν τις προσφορές σας.

Χριστουγεννιάτικα διακοσμητικά, γούρια, κάρτες, ημερολόγια, παλιά παιχνίδια και βιβλία σε καλή κατάσταση, κοσμήματα, καλλυντικά, σπιτικά γλυκίσματα, μαρμελάδες, λικέρ, γλαστράκια, φαναράκια και όποια άλλη δημιουργία σας θέλετε να προσφέρετε στο Bazaar του Συλλόγου μας.

Τα τρόφιμα/γλυκίσματα καλό είναι να παραδοθούν την ημέρα έναρξης του Bazzar (Παρασκευή, 10/12)

Σας παρακαλούμε να δηλώσετε τις διαθέσιμες ώρες σας για Παρασκευή και Σάββατο


Για επικοινωνία με τα μέλη του Δ.Σ. παρακαλούμε απευθυνθείτε στα τηλέφωνα: Χρυσούλα Παπαγεωργίου 6976439775, Ευγενία Ιωαννίδου 6944596367, Νάνσυ Παλτά 6970676598, Μυρτώ Λαζαρίδη 6973263264, Βαλσαμάκη Αγγελική, 6942089602, Βερίνα Βέρτη 6946501399, Γιάννης Χάλας 697 388 2636


Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2021

Κυριακή, 5 Δεκεμβρίου, πάμε θέατρο! "Μια γιορτή στου Νουριάν"

 Το 36ο δημοτικό σχολείο Αθηνών πάει θέατρο!

Κυριακή, 5 Δεκεμβρίου 2021, 11.30π.μ., πάμε μαζί θέατρο

«Μια γιορτή στου Νουριάν» (του Volker Ludwig)

Τιμή εισιτηρίου: 7 ευρώ/άτομο

Δηλώσεις συμμετοχής (μέχρι το Σάββατο, 27/11): syllogosgoneon36ds@gmail.com

Τηλ. Επικοινωνίας: 6976439775 (Παπαγεωργίου Χρυσούλα)

                                    6942089602 (Βαλσαμάκη Αγγελική)

Σχετικά με το έργο

Το “Μια γιορτή στου Νουριάν” είναι μια ανατρεπτική κωμωδία για τις προκαταλήψεις και την πολιτισμική συμφιλίωση που απευθύνεται σε ανθρώπους από έξι ετών - και όλων των ηλικιών! Το έργο αυτό γράφτηκε και παίχτηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’70 από το Θέατρο Grips του Βερολίνου, δημιουργοί του πρωτοποριακού παιδικού έργου “ο Μορμόλης” που γνώρισε μεγάλη επιτυχία από την Ξένια Καλογεροπούλου και είναι η νέα παραγωγή της Συντεχνίας του Γέλιου. Στη Γερμανική εκδοχή που είχε τίτλο «Μια Γιορτή στου Παπαδάκη», η οικογένεια των μεταναστών του έργου ήταν Έλληνες! Το έργο προσπαθεί να αναδείξει τις αρετές της ανεκτικότητας, της αλληλοκατανόησης και αυθόρμητης ταύτισης που έχουν τα παιδιά μεταξύ τους πέραν των εγκλωβισμών που επιβάλλονται από την περιχαράκωση σε εθνικότητες και κοινωνικές τάξεις. Η παράσταση ευελπιστεί να αποτελέσει μια ουσιαστική και διαφωτιστική φωνή που απευθύνεται σε παιδικό κοινό αξιοποιώντας τον κόσμο των παιδιών, που σ’ αυτό το έργο, με όρους επίκαιρους και ρεαλιστικούς, μας «φοράνε για άλλη μια φορά τα γυαλιά».  
Σύνοψη:

Κάθε Σάββατο ο εργαζόμενος πατέρας Μπάμπης Παπαδάκης με τα παιδιά του Δώρα και Γιάννη, πηγαίνουν για camping. Αυτό το Σαββατοκύριακο όμως, κάποιοι άλλοι έχουν πάρει την συνηθισμένη τους θέση… Οι μετανάστες /πρόσφυγες Νουριάν με τον γιο τους Πιρούζ, κάνουν το Σαββατοκύριακο της οικογένειας Παπαδάκη να μοιάζει ότι θα πάει… κατά διαόλου! Το έργο πραγματεύεται τις προσπάθειες του πατέρα Παπαδάκη να διώξει τους Ιρανούς από την συνηθισμένη του θέση στο camping, γιατί πολύ απλά τους ενοχλεί η φασαρία, η μυρωδιά, οι συνήθειες των μεταναστών… Ο γιος Γιάννης υιοθετεί αρχικά απόλυτα τις προκαταλήψεις του πατέρα του. Η κόρη Δώρα που γνωρίζει τον Πιρούζ από το σχολείο, μοιάζει να μην επηρεάζεται τόσο και να έχει μια πιο ώριμη και αυθόρμητη στάση.
Στο παράδειγμα της δωδεκάχρονης Πακιστανής καθαρίστριας του camping Άϊσε, φαίνεται πως και μεταξύ των μεταναστών διαφορετικών εθνικοτήτων υπάρχει ταξική ιεραρχία. Τα Ελληνάκια παίρνουν τέσσερα ευρώ απ’ τον πατέρα τους για να πλύνουν το αυτοκίνητό του, αλλά καταφέρνουν τον Πιρούζ να το κάνει για τρία Ευρώ, ο οποίος βάζει τελικά την Αϊσέ να του κάνει τη δουλειά με δυο Ευρώ! Μέσω της σκηνής αυτής και σε λίγα μόνο λεπτά, έχει αναλυθεί στα με υποδειγματική απλότητα η έννοια της υπεραξίας! Όταν οι Νουριάν μαθαίνουν από την Δώρα και τον Γιάννη ότι ο Παπαδάκης είναι δυσαρεστημένος επειδή έχουν κατασκηνώσει στη δική του θέση, αλλάζουν τις σκηνές τους με των Παπαδάκηδων με μεγάλη προθυμία, για να του κάνουν μια ευχάριστη έκπληξη. Ο Παπαδάκης όμως, που η αλλαγή έχει γίνει εν αγνοία του, γυρνώντας τη νύχτα μεθυσμένος, μπαίνει στην λάθος σκηνή.
Όσο τα παιδιά γίνονται φίλοι και αναπτύσσουν έναν δικό τους κώδικα πέραν των προκαταλήψεων των μεγάλων, τόσο ο Μπάμπης Παπαδάκης παραμένει αμετακίνητος. Ώσπου θα υποστεί ένα σοκ, απαραίτητο για να αναθεωρήσει κάπως τις ρατσιστικές απόψεις του. Όταν πηγαίνει να καταγγείλει τη δωδεκάχρονη Αϊσέ για παράνομη παιδική εργασία, η διεύθυνση του camping κατηγορεί τον ίδιο επειδή μπήκε παράνομα σε ξένη σκηνή και παρενόχλησε τους επισκέπτες και του ανακοινώνει πως πρέπει να φύγει.
Όταν ο Παπαδάκης μαθαίνει ότι ο Νουριάν έχει πληρώσει διπλό ενοίκιο για το camping, απλώς και μόνο επειδή είναι ξένος, συμμαχεί μαζί του. Παπαδάκης και Νουριάν πηγαίνουν μαζί στον διαχειριστή του camping για να του κάνουν παράπονα και να τον πιέσουν. Με τα λεφτά του ενοικίου που επιστρέφονται στον Νουριάν στήνεται μια γιορτή. Η επικοινωνία μεταξύ του Παπαδάκη και των μεταναστών έχει μόλις αρχίσει.



Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2021

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 2021. Τα παιδιά του σχολείου μας συμμετέχουν στον 3ημερο εορτασμό

 Παιδιά του σχολείου μας συμμετείχαν μαζί με δασκάλους , δασκάλες και γονείς στον 3ημερο εορτασμό της επετείου του Πολυτεχνείου.

Ζωγραφιές, χαρακτικά, γκράφιτι, ραδιόφωνο, πανό και πορεία εντός του προαυλίου του ιστορικού κτιρίου συνέβαλαν ώστε τα παιδιά να γνωρίσουν την ιστορία με βιωματικό τρόπο, κάνοντας τον χώρο "δικό τους".










Τετάρτη 10 Νοεμβρίου 2021

Ανακοίνωση - Καταγγελία σχετικά με τα κτιριακά προβλήματα στο 36ο δημοτικό σχολείο Αθηνών

 Η Πυλαία και η Καισαριανή δεν είναι η εξαίρεση, αλλά ο κανόνας. 

Τα σχολεία καταρρέουν.

Σχολικά κτίρια που καταρρέουν, παιδιά που κινδυνεύουν, εκπαιδευτικό προσωπικό σε ρόλο διασώστη, γονείς που τρέμουν για την ασφάλεια των παιδιών τους μέσα στο σχολείο. «Και ποιος δεν ξέρει το 36», δήλωσε ο αρμόδιος μηχανικός σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με τον Αντίδημαρχο Κτιριακών Υποδομών του Δήμου Αθηναίων και τον Σύλλογο Γονέων του 36ου δημοτικού σχολείου Αθηνών… Γιατί το 36ο είναι άλλο ένα ασυντήρητο κτίριο, με υγρασίες σε οροφές και τοίχους, διαλυμένο αποχετευτικό σύστημα και τα παιδιά να μη θέλουν να πάνε τουαλέτα, μούχλα στις αίθουσες, σπασμένα ντουλάπια και πόρτες, καλώδια να κρέμονται από τις οροφές, δίχως ράμπα και μεταλλικές κουπαστές στις σκάλες, άβαφτο τουλάχιστον τα τελευταία 25 χρόνια. Και το 36ο έγινε γνωστό δημόσια όταν έπεσε μέρος του μπαλκονιού την ώρα που τα παιδιά ήταν σε διάλειμμα, όταν εκκενώθηκε το συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο και καταστράφηκαν τα βιβλία του σχολείου γιατί πλημμύρισε το κτίριο. 

Στις αρμόδιες υπηρεσίες και στη δημοτική αρχή, όμως, είναι γνωστό εδώ και χρόνια. Όχι γιατί το επιβλέπουν φυσικά, αλλά γιατί η διεύθυνση του σχολείου και ο Σύλλογος Γονέων έχουμε καταθέσει αμέτρητα υπομνήματα και αιτήματα, έχουμε κάνει συναντήσεις, έχουμε πάει στο δημοτικό συμβούλιο, στη σχολική επιτροπή, στο κοινοτικό συμβούλιο, έχουμε συναντήσει τους δεκάδες μηχανικούς και μάστορες που έρχονται, βλέπουν και δεν ξαναέρχονται ποτέ… Τρία χρόνια υπάρχει η δέσμευση ότι το σχολείο θα φτιαχτεί με τα χρήματα μιας μεγάλης εργολαβίας που, όμως, έχει μπλοκάρει στο ελεγκτικό συμβούλιο, και η έγκρισή της έχει μετατεθεί για τον Μάρτη του 2022. Μόνο που τα ντουβάρια δεν περιμένουν για να πέσουν. Σε αυτήν την κατάσταση έρχεται να προστεθεί η «ασυνεννοησία» μεταξύ των υπηρεσιών και των αρμοδίων. «Δεν είναι δουλειά της σχολικής επιτροπής, αλλά της διεύθυνσης κτιριακών υποδομών», «Δεν είναι δουλειά των κτηριακών επιδομών, αλλά του υπεύθυνου Αντιδημάρχου για θέματα Παιδείας»… Φτάσαμε να έρθει ξυλουργός και σιδεράς στο σχολείο, οι δύο που έχουν απομείνει στις διαλυμένες υπηρεσίες του δήμου, και να ζητηθεί από τη διευθύντρια να βρει και να αγοράσει η ίδια, με λεφτά για τα αναλώσιμα του σχολείου, την πρώτη ύλη, τα σίδερα για τις κουπαστές, όταν ακόμα και η επιθεώρηση εργασίας έκανε έκθεση για την επικινδυνότητα στις σκάλες έπειτα από σοβαρό δυστύχημα που είχε η καθαρίστρια… Το σχολείο, επίσης, λειτουργεί χωρίς ράμπα, αν και αυτό είναι παράνομο για δημόσιο κτίριο. Μετακομίσεις τάξεων γίνονται όταν ένα παιδί χτυπήσει, αφού δεν υπάρχει προσβασιμότητα, και ούτε λόγος για άτομο, εκπαιδευτικό ή παιδί,  που βρίσκεται σε αμαξίδιο ή έχει κινητικές δυσκολίες. Κερασάκι στην τούρτα η προτροπή του προέδρου της σχολικής κοινότητας στην πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων να ζητήσει από τη διευθύντρια να βρει προσφορές για ξυλουργούς και να ενημερώσει η πρόεδρος την φύλακα του σχολείου, υπάλληλο του Δήμου, να πάει Σάββατο στο σχολείο!  

Εκεί που μας χρωστούσανε μας πήραν και το βόδι. Δεν είναι καφενεία τα σχολεία και βρίσκονται οι φίλοι μεταξύ τους να συζητάνε ποιος θα φέρει τι στην επόμενη συνάντηση. Υπάρχουν δομές, υπηρεσίες, υπεύθυνοι και… ανεύθυνοι. Τελευταίο αλλά όχι έσχατο το θράσος και η ανηθικότητα αιρετών που κυκλοφορούν και λένε σε γονείς ότι δε γνωρίζουν κάτι… Οι ίδιοι οι εκπρόσωποι του Δήμου να δηλώνουν πως δεν ξέρουν την κατάσταση των σχολείων τους. Υπάρχουν βέβαια πρακτικά και e-mails.

Για ποιο πράγμα παρακαλάμε ακριβώς; Δουλειά μας δεν είναι να κυνηγάμε για αυτά που πληρώνουμε, για αυτά που δικαιούμαστε, για αυτά που οι αρχές είναι υποχρεωμένες να προσφέρουν. 

Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο εδώ και καιρό και υπομονή δεν υπάρχει.

 Οι διαδικασίες που γίνονται ηλεκτρονικά σας γλιτώνουν από την οργή μας.

 Υπάρχουν, όμως, και τα ένδικα μέσα στα οποία άμεσα θα προβούμε. 

Δε μιλάμε για αριθμούς, μιλάμε για τα παιδιά μας. 


Νέος Σύλλογος Γονέων 36ου δημοτικού σχολείου Αθηνών













Πρακτικά Δ.Σ. Νοεμβρίου 2021

 ΠΡΑΚΤΙΚΟ 2ης ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

Αθήνα, 7 Νοεμβρίου 2021

Το Σάββατο, 7 Οκτωβρίου 2021, στις 11 π.μ. πραγματοποιήθηκε στον λόφο του Στρέφη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Νέου Συλλόγου Γονέων του 36ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών. Παρόντες/ούσες εκ μέρους του Δ.Σ. ήταν οι: Χρυσούλα Παπαγεωργίου, Ευγενία Ιωαννίδου, Αθανασία Παλτά, Ιωάννης Χάλας και Βερίνα Βέρτη, καθώς και γονείς του σχολείου. Δικαιολογημένα απούσες ήταν οι Αγγελική Βαλσαμάκη και Μυρτώ Λαζαρίδου.

Στη συνεδρίαση συζητήθηκαν τα ακόλουθα:

1. Κτιριακά ζητήματα: πραγματοποιήθηκε ενημέρωση για την πορεία υλοποίησης των σχετικών έργων. Η εργολαβία στην οποία είναι ενταγμένο το σχολείο εξακολουθεί να βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συμβούλιο, μετά από ενστάσεις που προβλήθηκαν. Αν και ήρθε μηχανικός όπως και ξυλουργός από το δήμο, για την κατασκευή της ράμπας, ζητήθηκε από τη Διευθύντρια του σχολείου να καλύψει τα έξοδα των υλικών κατασκευής. Ξυλουργός του δήμου ήρθε επίσης στο σχολείο, για την επισκευή των ντουλαπιών, ωστόσο η δουλειά θα ανατεθεί τελικά σε ιδιώτη. 

Δεδομένου ότι ο Σύλλογος έχει κάνει επανειλημμένες προσπάθειες (επιστολές, τηλεφωνικές επικοινωνίες, συναντήσεις) για την επίλυση των κτηριακών προβλημάτων του σχολείου χωρίς αντίκρισμα, αποφασίστηκε να α) συνταχθεί κείμενο στο οποίο να περιγράφεται η απραξία του δήμου, β) να γίνει προβολή του ζητήματος από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και γ) να διερευνηθεί πλέον η πιθανότητα χρήσης ένδικων μέσων. 

2. Σχολικά γεύματα: είναι πιθανό η διανομή των Σχολικών Γευμάτων να ξεκινήσει άμεσα. Ωστόσο, δεδομένου ότι οικογένειες με παιδιά στο σχολείο, έχουν άμεσες ανάγκες σε τρόφιμα, αποφασίστηκε η συλλογή τροφίμων την εβδομάδα 8 – 12 Νοεμβρίου. Θα σταλεί σχετική ενημέρωση στα μέλη του συλλόγου.

3. Δραστηριότητες: αναζητήθηκαν εναλλακτικοί τρόποι διεξαγωγής δραστηριοτήτων από τον σύλλογο, δεδομένου ότι οι καθιερωμένες δραστηριότητες του Σαββάτου δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν, λόγω των υγειονομικών πρωτοκόλλων και της μη έγκρισης από τον Δήμο. Αποφασίστηκε να διοργανωθούν επισκέψεις σε θέατρα, με την πρώτη διοργάνωση να γίνεται εντός του Νοεμβρίου. Επίσης αποφασίστηκε να προγραμματιστούν ολιγόωρα εργαστήρια (θεατρικό παιχνίδι, ραδιόφωνο για παιδιά) σε υπαίθριους χώρους όπως ο λόφος του Στρέφη.

4. Διοργάνωση Χριστουγεννιάτικου Μπαζάρ: συζητήθηκε η διοργάνωση του φετινού χριστουγεννιάτικου Μπαζάρ, το οποίο επίσης δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί εντός του σχολείου όπως συνήθως. Αποφασίστηκε να γίνει αυτό σε χώρο εκτός σχολείου και στον λόφο του Στρέφη

5. Νόμος για την αξιολόγηση: αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί ενημέρωση για το σύνολο των θεμάτων που θίγει ο νόμος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών: να βγει στο blog αφίσα με τα άρθρα του νόμου, να ακολουθήσει σχετικό άρθρο. Επίσης, συζητήθηκε η προώθηση επιστολής που έχει γράψει εκπαιδευτικός σχετικά με τον νόμο, εφόσον βρίσκει το Δ.Σ. σύμφωνο. 

6. Επικοινωνία με το συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο: συζητήθηκε και αποφασίστηκε η διευκόλυνση των γονιών του νηπιαγωγείου σε θέματα επικοινωνίας, επειδή δεν έχουν σύλλογο. Θα δημιουργηθεί λίστα (e-mail) στην οποία θα προωθούνται δραστηριότητες και ζητήματα που αφορούν και το συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο.

7. Λόφος του Στρέφη: πραγματοποιήθηκε ενημέρωση για την έναρξη, εντός του Νοεμβρίου, των έργων στο λόφο του Στρέφη. Αποφασίστηκε να προωθηθεί το ενημερωτικό mail που έστειλε η συνέλευση του λόφου του Στρέφη, στα μέλη του συλλόγου.

8. Μέσα κοινωνικής δικτύωσης: συζητήθηκε η ενημέρωση των μελών του συλλόγου και μέσω άλλων ηλεκτρονικών μέσων, πέραν του blog του συλλόγου, όπως η δημιουργία ιστοσελίδας ή ανοιχτής σελίδας (χωρίς σχόλια) στο Facebook.

9. Οδηγίες για edupass: Αποφασίστηκε να μεταφραστούν σε αγγλικά και γαλλικά. Το ανέλαβαν γονείς του σχολείου


INSTRUCTIONS FOR EDUPASS

Go to this site:

edupass.gov.gr

 

Platform edupass

In the edupass platform you must declare your attendance in education procedures, or in civil services based on your vaccination certificate, certificate of recovery from covid, or negative rapid or self-test.

 

Start here>

 

Before you begin

For the registration you will need:

       your personal access codes for Taxisnet

       your AMKA number or the AMKA of your child, if you are parents of an underage student

 

 

(next page)

 edupass.gov.gr/start/

 

Choοse an option

access to spaces of Primary/Secondary education

  access to spaces of Higher Education

 

Continue

 

(next page): edupass.gov.gr/schools/

 

Choοse an option

 

Register the self-test of students at public schools- Issue Covid-19 school card

Register students who have been vaccinated or have recovered from Covid or have a recent PCR/Rapid test

Register teachers/members of EEP-EBP

Register visitors

 

Continue

 

(next page) https://dilosi.services.gov.gr/login?template=EDUPASS-SCHOOL-CARD&next=/templates/EDUPASS-SCHOOL-CARD/ui-form/create&

 

Identification Required

 

To continue you must connect

Connect

 

(next page): https://auth.services.gov.gr/idps?wayf_redirect_url=https%3A%2F%2Fdilosi.services.gov.gr%2Fapi%2Flogin%2F

 

Through which institution do you want to register?

 

Civil Service Information Systems (Taxisnet Codes)

 

next page: https://www1.gsis.gr/oauth2server/login.jsp

 

User Identification

Connection

Please insert your Taxisnet codes to enter

User:_____________

Passcode:___________

 

ENTER

 

User Identification

○ Back    ○Continue←

 

Register EDUPASS-School Card

Check your personal details

Confirm that the following details are correct

Name________

Surname_________

AFM________

 

Continue

 

Edupass Registration-School Card

Fill in the details of the student’s school

School

District ATTIKI (ΑΤΤΙΚΗ)

District Unit CENTRAL DISTRICT ATHENS (ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΑΘΗΝΩΝ)

Municipality ATHENS (ΑΘΗΝΑ)

Category Primary Schools  (Δημοτικά Σχολεία)

Type Unified All Day Primary School (Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο)

School 36o PRIMARY SCHOOL of ATHENS

 

Fill in the student’s details

Student Name:………….

Student Surname:………….

Birth Date:….day…...month…...year

Student’s AMKA:………………

 

Fill in the self-test results

Date of self-test

…..day…../….month…../….year…..

Result of self-test

………………………………..NEGATIVE (ΑΡΝΗΤΙΚΟ)

………………………………..POSITIVE (ΘΕΤΙΚΟ)

 

By registering this declaration I consent with the disclosure of these details to the school

 

Submit

 

Your resistration has benn submited

 

the code of your registration is

??????????????????????????????

 

……………………

…………………….

………………..

 

PRINT School card (self-test)………...PRINT EDUPASS declaration

PRINT                                                             PRINT

 

Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2021

Και οι γονείς στο edupass

 Αγαπητοί γονείς,


Και εμείς, όπως και οποιοδήποτε άτομο θέλει να μπει στο σχολείο ως επισκέπτης/-τρια (π.χ. για ενημέρωση από τον δάσκαλο/τη δασκάλα) πρέπει να δηλώσουμε στοιχεία στην πλατφόρμα edupass. Ακολουθώντας τα ίδια βήματα που ακολουθούμε για τα παιδιά, επιλέγοντας τα στοιχεία "επισκέπτη".

 Όσοι/ες έχουμε πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης το δηλώνουμε μια φορά και οι υπόλοιποι/ες υποχρεωνόμαστε σε rapid η pcr, το οποίο και ζητάμε από τον φορέα που το διενεργεί να το δηλώσει ώστε να εμφανίζεται στο σύστημα.

Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2021

ΑΝΟΙΧΤΟ Δ.Σ. ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

  Την Κυριακή, 7/11, 11π.μ. θα πραγματοποιηθεί στον λόφο του Στρέφη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου. (έξω από τις μπασκέτες)


Θέματα:

1. Κτιριακό Ζήτημα

2. Γεύματα

3. Δραστηριότητες

4. Χριστουγεννιάτικο μπαζάρ

5. Λόφος Στρέφη

5. Διάφορα

Το Δ.Σ. είναι ανοιχτό σε όλους τους γονείς

 


Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                           Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ                                       ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ ΜΥΡΤΩ


Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2021

Στο edupass οι δηλώσεις των self tests από τη Δευτέρα, 1/11/21. Τι θα γίνει με όσους γονείς δεν μπορούν να κάνουν ηλεκτρονική δήλωση ή εκτύπωση... Μία μέρα πριν κανείς/καμιά δεν ξέρει

 Αγαπητοί γονείς, 


Με βάση τo ΦΕΚ που δημοσιεύτηκε την περασμένη Τρίτη αλλάζουν κάποια πράγματα στη δήλωση των self test από την 1/11/21.

Πιο συγκεκριμένα:


Οι γονείς/κηδεμόνες των ανηλίκων μαθητών/ τριών επισκέπτονται την ηλεκτρονική πλατφόρμα https://edupass.gov.gr/.  Aφού επιλέξουν την κατηγορία «Πρόσβαση σε χώρους Πρωτοβάθμιας/Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης/Ειδικής Αγωγής» και, ακολούθως «Δήλωση Self Test Μαθητών/τριών - Έκδοση Σχολικής Κάρτας για COVID-19», στη συνέχεια αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών taxisnet, σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 727/2020 (Α’ 184), και ακολουθούν τη διαδικασία υποβολής του αποτελέσματος.

Εάν το αποτέλεσμα του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου είναι αρνητικό, εκδίδεται από την αντίστοιχη πλατφόρμα σχολική κάρτα αρνητικού αποτελέσματος, την οποία εκτυπώνουν τα ανωτέρω πρόσωπα. Ο/Η μαθητής/τρια επιδεικνύει, χωρίς να παραδίδει, τη σχολική κάρτα εντός της τάξης, στον εκπαιδευτικό της πρώτης ώρας και τη φέρει μαζί του/της μέχρι τη διενέργεια του επόμενου διαγνωστικού ελέγχου σε περίπτωση που ζητηθεί επίδειξή της από εκπαιδευτικό ή από τον/τη Διευθυντή/ τρια/Υποδιευθυντή/τρια, ή Προϊστάμενο/νη.

Εάν το αποτέλεσμα του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου είναι θετικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα σχολική κάρτα θετικού αποτελέσματος, την οποία τα ανωτέρω πρόσωπα εκτυπώνουν. Σε αυτή την περίπτωση, τα ανωτέρω πρόσωπα μεταβαίνουν εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών σε δημόσια δομή, όπως αυτές κάθε φορά γνωστοποιούνται. Μέχρι να μεταβούν στη δημόσια δομή, οι διαγνωσθέντες/είσες θετικοί/ες μαθητές/τριες και οι οικείοι τους, παραμένουν σε κατ’ οίκον περιορισμό ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.). Εάν το αποτέλεσμα του δωρεάν επαναληπτικού ελέγχου είναι θετικό, ακολουθείται το πρωτόκολλο του Ε.Ο.Δ.Υ. Εάν το αποτέλεσμα του δωρεάν επαναληπτικού ελέγχου είναι αρνητικό, τότε το παιδί ή ο ενήλικας μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο μετά την πάροδο τουλάχιστον είκοσι τεσσάρων (24) ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού, χωρίς λήψη αντιπυρετικών, και την βελτίωση των συμπτωμάτων του.

Για την επιστροφή στο σχολείο δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης. Αντί του δωρεάν επαναληπτικού ελέγχου οι γονείς/ κηδεμόνες των ανηλίκων μαθητών/τριών και οι ενήλικοι μαθητές/τριες δύνανται να επιλέξουν τη διεξαγωγή διαγνωστικού ελέγχου από επαγγελματία υγείας σε ιδιωτική δομή, η οποία γίνεται με επιβάρυνση του πολίτη.

Στην περίπτωση κατά την οποία ο έλεγχος είναι θετικός, οι διαγνωσθέντες/είσες θετικοί/ες μαθητές/τριες και οι οικείοι τους, παραμένουν σε κατ’ οίκον περιορισμό ακολουθώντας τις οδηγίες του Ε.Ο.Δ.Υ.

Στην περίπτωση κατά την οποία ο έλεγχος είναι αρνητικός, τότε το παιδί ή ο ενήλικας μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο μετά την πάροδο τουλάχιστον είκοσι τεσσάρων (24) ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού, χωρίς λήψη αντιπυρετικών, και την βελτίωση των συμπτωμάτων του. Για την επιστροφή στο σχολείο δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.

Σχετικά με τα παραπάνω υπάρχει σοβαρό ζήτημα με όσους γονείς δεν μπορούμε για διάφορους λόγους να έχουμε πρόσβαση στην πλατφόρμα και να κάνουμε ηλεκτρονική δήλωση, καθώς, επίσης, με όσους δεν έχουμε δυνατότητα εκτύπωσης της δήλωσης αυτής και μέχρι τώρα χρησιμοποιούσαμε χειρόγραφη δήλωση. 

Δεν έχουμε όλοι/ες πρόσβαση στο διαδίκτυο, γνώσεις καλών ελληνικών για να δηλωθούν τα στοιχεία , εκτυπωτή....

Με δεδομένο ότι ορίζεται και το παιδί να έχει μαζί του τη σχετική δήλωση και ότι ο διευθυντής/διευθύντρια έχει ένα αρχείο και ελέγχει ποιοι/ες έχουν δικαίωμα πρόσβασης και ποιοι/ες όχι ανάλογα της δήλωσής τους στην πλατφόρμα, τα πράγματα δυσκολεύουν. 

 Αναμένονταν διευκρινίσεις από το Υπουργείο Παιδείας, οι οποίες μέχρι την Παρασκευή δεν είχαν έρθει. Μάλιστα και οι διευθυντές/ντριες δεν είχαν (και δεν έχουν ακόμα) δυνατότητα πρόσβασης στην πλατφόρμα, οπότε δεν ξέρουν τίποτα άλλο. Αύριο, Δευτέρα, θα περιμένουν τις οδηγίες και θα μας έρθει mail από το σχολείο μέσω του my school όταν θα ξέρουν.

Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2021

Υλικό για την 28η Οκτωβρίου

 ΤΑΙΝΙΕΣ

1. Ο πόλεμος δεν είναι παιχνίδι!

Μια ταινία animation “μικρού μήκους”, χωρίς λόγια….Ιδανικό για μικρά παιδιά για προβληματισμό και συζήτηση

Βαθμίδα: Νηπιαγωγείο, πρώτες τάξεις Δημοτικού

2. Ο Μεγάλος Δικτάτωρ (1940) Πολιτική σάτιρα του Τσάρλι Τσάπλιν. 

Ιστορικός έχει μείνει ο λόγος του “Δικτάτορα” στο τέλος της ταινίας. Η προβολή ακόμα και αυτού του λόγου μεμονωμένα μπορεί να αποτελέσει αφετηρία για συζήτηση σχετικά με τον φασισμό και τον αγώνα για τα δικαιώματα.

Βαθμίδα: Για όλες τις βαθμίδες.

3. Το ξυπόλητο τάγμα (1954) 

Το “Ξυπόλητο τάγμα” είναι η αληθινή ιστορία 160 παιδιών, που η δράση τους πήρε διαστάσεις μύθου όταν διώχτηκαν από τα ορφανοτροφεία της Θεσσαλονίκης από τους Ναζί κατακτητές στα χρόνια της κατοχής του Bʼ Παγκοσμίου Πολέμου. Τα παιδιά μεταβάλλονται σʼ ένα είδος καλόκαρδης ηρωικής συμμορίας, που κλέβει από τους Γερμανούς και τους μαυραγορίτες για να συντηρεί τα μέλη της κι όσους μπορεί από τον κόσμο γύρω της. Ενδιαφέρον έργο που δείχνει τη βάναυση στάση των Ναζί καθώς και την δράση των Ελλήνων μαυραγοριτών την περίοδο της Κατοχής.

Βαθμίδα: Δημοτικό

4. Ο Ουρανός (1962) 

Σε σκηνοθεσία του Τάκη Κανελλόπουλου, συμπεριλαμβάνεται στις καλύτερες αντιπολεμικές ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου. Το σενάριο βασίζεται σε αφηγήσεις ανθρώπων που έζησαν τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο.

Βαθμίδες: Για όλες τις βαθμίδες

5.  Ψηλά τα χέρια Χίτλερ (1962) 

Ελληνική δραματική – κωμική ταινία, σε σκηνοθεσία Ροβήρου Μανθούλη, με τον Θανάση Βέγγο.Η ταινία, ουσιαστικά, αποτελεί αφήγηση δύο φίλων, που συναντιόνται ύστερα από το τέλος της Κατοχής σε μία εκδρομή. Κατά τη διάρκεια της Κατοχής, οι δυο φίλο Παναγής και Ανέστης συζούν και προσπαθούν, υπό τις αφόρητες συνθήκες της περιόδου να επιβιώσουν.

Βαθμίδες: Για όλες τις βαθμίδες

6. Το Παιδί με τη Ριγέ Πιτζάμα (2008) 

Η φιλία δυο παιδιών στη Χιτλερική Γερμανία, του γιου του Γερμανού διοικητή ενός στρατοπέδου συγκέντρωσης και ενός εβραιόπουλου αιχμάλωτου πίσω από τα σύρματα του στρατοπέδου. Η παιδική αγνότητα που συγκρούεται με την βαναυσότητα και τον παραλογισμό του πολέμου. Το τέλος είναι πραγματική γροθιά στο στομάχι. Βαθμίδες: (τελευταίες τάξεις δημοτικού – Λύκειο)

7. Η Κλέφτρα των Βιβλίων (2013) 

Μια ιστορία ενηλικίωσης με φόντο τη ναζιστική Γερμανία. Η νεαρή Ζιζέλ έρχεται αντιμέτωπη με τις αλλαγές γύρω της και μέσα της, τους διωγμούς και τη βιαιότητα των ναζί, την απαγόρευση και καταστροφή της μεγάλης της αγάπης, των βιβλίων.

Βαθμίδες: Για όλες τις βαθμίδες

8. Η Ζωή είναι Ωραία (1997)

 Ιταλική δραματική κωμωδία σε σκηνοθεσία του Ρομπέρτο Μπενίνι. Η ταινία αφηγείται την ιστορία ενός Ιταλού Εβραίου, τον Γκουίντο, που πρέπει να επιστρατεύσει όλη του τη φαντασία για να βοηθήσει την οικογένειά του που κρατείται σε ναζιστικό στρατόπεδο συγκέντρωσης.

Βαθμίδες: Τελευταίες τάξεις δημοτικού – Λύκειο

9. Η Φάρμα των Ζώων (1954)

Ταινία Κινουμένων σχεδίων βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Τζ. Όργουελ σχετικά τη γέννηση του ολοκληρωτισμού και του φασισμού.

Βαθμίδες: Τελευταίες τάξεις Δημοτικού – Γυμνάσιο

10. Τα Χρονικά της Νάρνια – Το Λιοντάρι, η Μάγισσα και η Ντουλάπα (2005) 

Αλληγορικό παραμύθι για τον πόλεμο. Τέσσερα αδέλφια ανακαλύπτουν σε ένα βρετανικό πύργο μια μαγική ντουλάπα που τους οδηγεί στην παραμυθένια χώρα της Νάρνια και βοηθούν το λιοντάρι Ασλάν να πολεμήσει μια κακιά βασίλισσα-μάγισσα, η οποία θέλει να επιβάλλει αιώνιο ψύχος. Από τη σειρά των βιβλίων του Κλάιβ Λιούις.

Βαθμίδες: Δημοτικό

11. Τα παιδιά του Σουίνγκ (1993) 

Στη ναζιστική Γερμανία μια παρέα νεαρών που δεν συμφωνεί με τα χιτλερικά ιδεώδη χρησιμοποιεί ως τρόπο φυγής τη μουσική του σουίνγκ, που είναι απαγορευμένη από το καθεστώς.

Βαθμίδες: Λύκειο

12. Αu revoir les Enfants (1987)

 Γαλλική ταινία με πρωταγωνιστή ένα αγόρι, τον Julien, σε ένα οικοτροφείο στη Γαλλία τον καιρό του πολέμου. Όταν φτάνουν στο σχολείο τρεις νέοι μαθητές τίποτα δεν φαίνεται παράξενο. Ο Julien αποκτά ένα δυνατό φιλικό δεσμό με τον νεοφερμένο Jean. Αυτό όμως που δεν ξέρει είναι ότι οι καινούργιοι μαθητές είναι εβραιόπουλα που κρύβονται στο σχολείο από τους Ναζί.

Βαθμίδες: Τελευταίες Δημοτικού – Λύκειο

13. Το Κύμα (2008)

 Γερμανική ταινία με θέμα το φαινόμενο του φασισμού. Βασίζεται στο πείραμα “Τρίτο Κύμα” του δασκάλου Ron Jones, το οποίο πραγματοποιήθηκε σε ένα σχολείο της Καλιφόρνια το 1967. Επειδή οι φοιτητές του δεν μπορούσαν να συνειδητοποιήσουν πως κάτι όπως ο εθνικοσοσιαλισμός θα μπορούσε να συμβεί πάλι, ίδρυσε ένα ολοκληρωτικό, αυστηρά οργανωμένο “κίνημα”, με σκληρές ποινές, το οποίο διοικούνταν αυταρχικά από τον ίδιο. Μια ταινία-σπουδή για το πως γεννιέται ο ολοκληρωτισμός.

Βαθμίδες: Λύκειο

14. Τhe Grave of the Fireflies (1988)

Γιαπωνέζικη αντιπολεμική ταινία κινουμένων σχεδίων που διαδραματίζεται στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Μέσα από την τραγωδία δύο ορφανών παιδιών ζούμε τη φρίκη του πολέμου και την εξαθλίωση της κοινωνίας μέσα από αυτόν.

Βαθμίδες: Λύκειο

15. La Rafle (The Roundup) 2010

Γαλλική δραματική ταινία που κυκλοφόρησε με τον ελληνικό τίτλο Την Νύχτα που χάθηκαν τα Αστέρια. Τον Ιούλιο του 1942 η αστυνομία του Παρισιού εξαπολύει πογκρόμ, συλλαμβάνει 13.000 Εβραίους και τους περιορίζει, υπό άθλιες συνθήκες, στο ποδηλατοδρόμιο πριν αρχίσει να τους προωθεί στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Η Ανέτ, μια νεαρή νοσοκόμα, είναι από τους ελάχιστους που θα βρεθούν εκεί για να τους περιθάλψουν.

Βαθμίδες: Γυμνάσιο, Λύκειο


Β. ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ


α) Κινηματογραφικό συνεργείο του ΕΛΑΣ: 1943 – 1945 – Όλα τα φιλμ

https://www.youtube.com/watch?v=st8GttJot2Y

Πρόκειται για το σύνολο της παραγωγής σε φιλμ από το κινηματογραφικό συνεργείο του ΕΛΑΣ, (ή ορθότερα, το φωτοκινηματογραφικό συνεργείο του ΕΛΑΣ), που έχει διασωθεί. Κάτι λιγότερο από 11 λεπτά. Δόθηκαν στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας από την Ολυμπία και τον Κώστα Παπαδούκα, αδελφό του Θανάση Παπαδούκα, (οπερατέρ του κινηματογραφικού συνεργείου του ΕΛΑΣ, από το φθινόπωρο του 1944 μέχρι λίγο μετά τη Συμφωνία της Βάρκιζας). Πριν από τον Θανάση Παπαδούκα, την δουλειά αυτή έκανε ο οπερατέρ Ιωάννης Νισυρίου, με μία μηχανή που είχαν βρει «σε κάτι κιβώτια γερμανικά μαζί με φιλμ, τραβηγμένα και ατράβηχτα», όπως διηγείται ο ίδιος ο Θανάσης Παπαδούκας.

β) Μαρτυρίες από την κατοχή

https://www.dailymotion.com/video/xfee27

Μαρτυρίες των πρωταγωνιστών στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.


γ) Ιταλογερμανική εισβολή, Κατοχή, Απελευθέρωση

https://blogs.sch.gr/zoot_/archives/655

Κινηματογραφικά αποσπάσματα μικρής διάρκειας.

δ) Ντοκουμέντα της Κατοχής

https://blogs.sch.gr/zoot_/archives/658

Φιλμ του ερασιτέχνη κινηματογραφιστή Άγγελου Παπαναστασίου, στα οποία κάνει μία καταγραφή της καθημερινότητας και των δεινών που υφίσταντο οι Αθηναίοι εξαιτίας της γερμανικής Κατοχής.

ε) «Οι Παρτιζάνοι των Αθηνών»

https://www.youtube.com/watch?v=AlaGFmnOjAI

Ένα ντοκιμαντέρ για την ΕΑΜική Αντίσταση την περίοδο της Κατοχής στην Αθήνα (’41-’44).

στ) Άουσβιτς

https://www.youtube.com/watch?v=TsO42grxoXs

Μικρό εικονογραφημένο μουσικό αφιέρωμα στο κολαστήριο του Άουσβιτς, στην Πολωνία.

ζ)  «Ζωγράφοι στα βουνά της ελεύθερης Ελλάδας, 1941-1945«, Ντοκυμαντέρ της Ρένας Χριστάκη (ΕΡΤ, 1983)

https://archive.ert.gr/35703/

Οδοιπορικό στα βουνά, που έζησαν και πολέμησαν οι Αντάρτες, μέσα από τα μάτια των καλλιτεχνών του Αγώνα, ζωγράφων και φωτογράφων.

ΔΙΑΦΟΡΑ

Α) «Τότε και τώρα»

https://www.youtube.com/watch?v=X3Mqz5sCbvs

Ο Ολλανδός ιστορικός Jo Hedwig Teeuwisse (Τζο Χέντβιχ Τέουσι) δημιούργησε ένα φωτογραφικό λεύκωμα με τίτλο «Φαντάσματα της Ιστορίας», στο οποίο έχει κάνει μείξη παλιών φωτογραφιών από διάφορες πόλεις της Ευρώπης τον καιρό του Πολέμου με φωτογραφίες του σήμερα, με σκοπό να δείξει πως η ιστορία βρίσκεται γύρω μας, στους ίδιους δρόμους που κάποτε πολεμούσαν και σήμερα τριγυρνάμε κάνοντας τα ψώνια μας ή τις δουλειές μας.

Β) Ρεμπέτικα «πολεμικά» τραγούδια

Συνεισφορά των ρεμπετών (Βαμβακάρης, Χατζηχρήστος, κλπ.) στην εμψύχωση του λαού στον ελληνοϊταλικό πόλεμο, με γνωστά τους -κυρίως- τραγούδια, τραγουδισμένα με επίκαιρους πολεμικούς στίχους.

https://afmarx.wordpress.com/2008/10/24/rempetiko-oxi/


ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ Δ.Σ.

Κατόπιν πρόσκλησης της πλειοψηφούσας συμβούλου, όπως ορίζεται από το άρθρο 10, παρ.2 του καταστατικού, συγκροτήθηκε την 27η/10 σε σώμα το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Νέου Συλλόγου Γονέων του 36ου δημοτικού σχολείου Αθηνών. 

Στη συζήτηση συγκρότησης έγινε παραδεκτό ότι η συμμετοχή στις εκλογές ήταν μεγάλη και αντιπροσωπευτική, όπως, επίσης, και το ότι το νέο Δ.Σ. συμφωνεί να λειτουργήσει συλλογικά. 


 Νέο Δ.Σ.

Πρόεδρος: Παπαγεωργίου Χρυσούλα (τηλ. επικοινωνίας: 6976439775)

Αντιπρόεδρος: Βαλσαμάκη Αγγελική (τηλ. επικοινωνίας: 6942089602)

Γενικός Γραμματέας: Λαζαρίδου Μυρτώ: (τηλ. επικοινωνίας: 6973263264)

Ειδικός Γραμματέας: Ευγενία Ιωαννίδου (τηλ. επικοινωνίας: 6944596367)

Ταμίας: Νάνσυ Παλτά (τηλ. επικοινωνίας: 6970676598)

Βοηθός Ταμία: Γιάννης Χάλας (τηλ. επικοινωνίας: 6973882636)

Μέλος: Βερίνα Βέρτη (τηλ. επικοινωνίας: 6946501399)