Για άλλη μια σχολική χρονιά έφτασε ο Δεκέμβρης και τα σχολεία είναι γεμάτα κενά. Για άλλη μια φορά οι σχολικές τάξεις αντιμετωπίζονται από το Υπουργείο Παιδείας ως parking παιδιών… «Οι ώρες να καλύπτονται, για τα υπόλοιπα δε μας αφορά». Σε πολλά σχολεία της χώρας δε λειτουργεί πλήρως το ολοήμερο πρόγραμμα, σε πολλά σχολεία της χώρας δεν έχουν προσληφθεί εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων, σε πολλά σχολεία της χώρας απουσιάζουν δάσκαλοι και δασκάλες. Και φυσικά, δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε τις αναντίστοιχες των αναγκών προσλήψεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης.
Οι δε ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί μάλλον είναι περιττή πολυτέλεια για το Υπουργείο Παιδείας. Ειδικά σήμερα, σε καιρούς πανδημίας, με τον φόβο, τον εγκλεισμό, τη διατάραξη της καθημερινότητας τόσο των παιδιών όσο και του συνόλου των οικογενειών να κυριαρχούν, θα έπρεπε οι προσλήψεις αυτές να είναι δεδομένες. Χορτάσαμε μεγαλοστομίες και διαδικτυακά σεμινάρια για τη «διαχείριση ψυχολογικών προβλημάτων των παιδιών και των νέων», για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού, για τον αλληλοσεβασμό, τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση κ.ο.κ. Επί της ουσίας, όμως, οι άνθρωποι που θα έπρεπε να είναι στα σχολεία, να παρατηρούν, να σχεδιάζουν και να παρεμβαίνουν, να είναι οργανικό κομμάτι της σχολικής κοινότητας, απουσιάζουν.
Επιπρόσθετα, θέλουμε να τονίσουμε ότι δεν αρκεί απλώς και μόνο η πρόσληψη. Έχει σημασία πότε γίνεται αυτή και με ποια χαρακτηριστικά. Γιατί τελικά οι εργασιακές σχέσεις επηρεάζουν άμεσα και την ίδια τη δουλειά. Απαιτούμε έγκαιρες και μόνιμες προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών. Δεν είναι δυνατό να θεωρείται λειτουργική η τοποθέτηση αυτών των ανθρώπων σε διαφορετικά σχολεία ανά ημέρα. Οφείλει το Υπουργείο και οι αρμόδιοι φορείς να φροντίσουν η παρουσία τους να είναι σταθερή ανά σχολική μονάδα.
Υπογράφοντας το παρακάτω ψήφισμα συντασσόμαστε με τους/τις ψυχολόγους και τους/τις κοινωνικούς λειτουργούς και διεκδικούμε από κοινού την πρόσληψή τους στα δημόσια σχολεία.
ΨΗΦΙΣΜΑ
"Με αφορμή την τεράστια αργοπορία και τη σιγή του ΥΠΑΙΘ για την υλοποίηση του "Υποστήριξη σχολικών μονάδων από ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς", θέλουμε συλλογικά να διεκδικήσουμε:
1. Να προχωρήσει άμεσα το υπουργείο στις αναγκαίες προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών αλλά και των λοιπών ειδικοτήτων ΕΕΠ-ΕΒΠ, στη βάση των πραγματικών εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών της σχολικής κοινότητας.
2. Ένας ψυχολόγος και κοινωνικός λειτουργός ανά σχολείο, σε κάθε σχολείο της χώρας, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα κατάρτισης πλάνου παρέμβασης και ολόπλευρης υποστήριξης της σχολικής κοινότητας. Η σταθερή παρουσία των ίδιων επαγγελματιών είναι εχέγγυο για την ανάπτυξη εμπιστοσύνης και την άσκηση του ρόλου μας.
3. Παροχή επιμόρφωσης και συχνής εποπτείας και υποστήριξης στους επαγγελματίες για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στο ρόλο τους. "