Σελίδες

Πέμπτη 28 Μαΐου 2020

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ 1ου ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΩΝ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ


ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ  - ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ - ΚΑΛΕΣΜΑ


Πριν από μερικές μέρες, η κυβέρνηση ανακοίνωσε το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων, των νηπιαγωγείων και των παιδικών σταθμών, διαβεβαιώνοντάς μας ότι έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφαλή επάνοδο των παιδιών μας στο σχολείο. Δυστυχώς, σήμερα, τέσσερις μόλις μέρες πριν, είναι φανερό σε όλους μας ότι τίποτε από όλα αυτά δεν ισχύει…

Ø  Πριν δύο εβδομάδες, η Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του 1ου διαμερίσματος του Δήμου της Αθήνας, στην οποία συμμετέχει και εκπρόσωπος της Ένωσης Γονέων, αποφάσισε την μετακίνηση όλων των καθαριστριών που απασχολούνταν στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στα Γυμνάσια και τα Λύκεια, προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες καθαριότητας και με δεδομένο βέβαια ότι, έτσι κι αλλιώς, το προσωπικό καθαριότητας σε όλα τα σχολεία ήταν ήδη ελλιπές. Οι ίδιοι οι εκπρόσωποι του Δήμου λοιπόν μας έλεγαν ότι για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων απαιτούνταν περισσότερο προσωπικό καθαριότητας  στα σχολεία.
Ξαφνικά, την Δευτέρα 25/5/2020, σε έκτακτη συνεδρίασή της η σχολική επιτροπή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αποφάσισε την επιστροφή των καθαριστριών από τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, πάλι στα Δημοτικά Σχολεία, ενόψει της έναρξης λειτουργίας τους.

Εύλογα τίθενται τα ερωτήματα;;; Πως θα καλυφθούν οι  αυξημένες ανάγκες καθαριότητας τώρα στα Γυμνάσια και τα Λύκεια, αφού οι επιπλέον καθαρίστριες που είχαν πάει επέστρεψαν στις θέσεις τους και επίσης πως θα καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες καθαρισμού των δημοτικών σχολείων;;

Όλοι βέβαια γνωρίζουμε ότι ο καθαρισμός των σχολείων έτσι και αλλιώς ήταν ελλιπής και προβληματικός, με δεδομένο ότι ο Δήμος και το Υπουργείο επί χρόνια επιλέγουν να απασχολούν καθαρίστριες, όχι μόνιμες, με πλήρες ωράριο, αλλά με συμβάσεις έργου για 4 ή και λιγότερες ώρες την ημέρα, με συμβάσεις μάλιστα οι οποίες λήγουν με την λήξη του σχολικού έτους.  

Ως Ένωση Γονέων επικοινωνήσαμε με τον Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής και του θέσαμε τα παραπάνω ερωτήματα, η απάντηση δε  που λάβαμε στις 25/5/2020 ήταν ότι το Υπουργείο Παιδείας θα διαθέσει 130 καθαρίστριες επιπλέον για το χρονικό αυτό διάστημα. Εν τέλει σήμερα, 27/5/2020,  μετά από νέα επικοινωνία με τον Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής Α΄βθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου, ενημερωθήκαμε ότι άμεσα (??) θα γίνουν προσλήψεις καθαριστριών για ένα μήνα και ότι αναμένεται η σχετική εγκύκλιος!!
Απ’ όλα τα παραπάνω ένα είναι προφανές….. ότι από Δευτέρα 1/6/2020 όλα τα σχολεία, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θα λειτουργούν μα ελλιπές προσωπικό καθαριότητας!! Η ευθύνη του  Υπουργείου και του Δήμου είναι δεδομένη. Και εμείς, ως γονείς, δεν θα πρέπει να αρκεστούμε για μία φορά ακόμα σε ημίμετρα!!


Ø     Με δεδομένο ότι έχει αποφασιστεί η εκ περιτροπής λειτουργία των Νηπιαγωγείων, των Δημοτικών Σχολείων και των Παιδικών Σταθμών, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι, απ’ ότι φαίνεται δεν σκοπεύουν να λειτουργήσουν τα ολοήμερα τμήματα,  δημιουργείται μεγάλη αναστάτωση στους γονείς που εργάζονται, οι οποίοι ήδη έχουν εξαντλήσει ακόμα και την κανονική τους άδεια, κάνοντας χρήση της άδειας ειδικού σκοπού.
Είναι δεδομένο ότι η κυβέρνηση και ο Δήμος της Αθήνας φέρουν ακέραια την ευθύνη για όλα τα παραπάνω, που μας δημιουργούν έντονη και εύλογη ανησυχία για το πόσο τελικά οργανωμένη και ασφαλής είναι η επάνοδος των παιδιών μας στα σχολεία. Φτάνουν πια οι επικλήσεις της κυβέρνησης στην «ατομική ευθύνη», δεν έχουν οι γονείς καμία ευθύνη, η ευθύνη ανήκει αποκλειστικά στο κράτος, στο αρμόδιο Υπουργείο και στον Δήμο της Αθήνας.
Στα πλαίσια αυτά  η Ένωση Γονέων, με εκπρόσωπό της, θα συμμετέχει σε Παράσταση Διαμαρτυρίας  που θα πραγματοποιηθεί στη Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας, την Δευτέρα 1/6/2020  και ώρα 5 το απόγευμα.
Συγχρόνως καλούμε τους Συλλόγους Γονέων άμεσα να ενημερώσουν την Ένωση Γονέων για όλα τα ζητήματα και προβλήματα που υπάρχουν σε κάθε σχολείο, ώστε συλλογικά να εντείνουμε την διαμαρτυρία μας και να διεκδικήσουμε:
-        Την οριστική λύση του προβλήματος της καθαριότητας των σχολείων με την άμεση πρόσληψη καθαριστριών, με μόνιμη, πλήρη και σταθερή απασχόληση και όχι για ένα μήνα, αφού αντίστοιχες ανάγκες θα υπάρχουν και τον Σεπτέμβρη, σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις του ίδιου του Υπουργείου.

-        Να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα στήριξης των εργαζόμενων γονιών, ειδικά όσων απασχολούνται στον ιδιωτικό τομέα  και να συνεχιστεί η χορήγηση αδειών ειδικού σκοπού, χωρίς να αφαιρείται από την κανονική τους άδεια.
-         Να ληφθεί άμεσα μέριμνα για την πρόσληψη εκπαιδευτικών σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και ανεύρεση των απαιτούμενων αιθουσών διδασκαλίας, για να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά οι ανάγκες διδασκαλίας των παιδιών μας, με δεδομένη την μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, η οποία σύμφωνα με τα όσα δηλώνονται από το Υπουργείο Παιδείας θα ισχύσει και για το νέο σχολικό έτος. 
-         Να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα, σε μόνιμη βάση, για την προστασία των εκπαιδευτικών και των μαθητών (απολύμανση σχολικών μονάδων, δωρεάν παροχή αντισηπτικών και ειδών καθαριότητας) με έκτακτη επιχορήγηση των Σχολικών Επιτροπών του Δήμου και να στελεχωθούν οι σχολικές μονάδες με υγειονομικό προσωπικό.
                                               
  Το Δ.Σ.  της Ένωσης
              Η Πρόεδρος                                                    Η Γραμματέας
        Ιωάννα Χαντζή                                                         Μαρία Κουκάρα


Δευτέρα 18 Μαΐου 2020

Όχι στην αναμετάδοση των μαθημάτων


Εν μέσω πανδημίας, ανησυχίας και φόβου, εργασιακής ανασφάλειας των περισσότερων εργαζόμενων γονιών και μιας κατάστασης που αν έχει ένα βασικό χαρακτηριστικό είναι η αβεβαιότητα, το Υπουργείο Παιδείας έχει μπει σε έναν αγώνα δρόμου να θεσμοθετήσει ό,τι πιο αναχρονιστικό μπορεί να σκεφτεί… Συζητώντας, λοιπόν, τα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, σύγχρονης και ασύγχρονης, όσο τα σχολεία είναι κλειστά και ενώ οι φωνές προβληματισμού και οι αντιδράσεις αυξάνονται ταυτόχρονα με τις καταγγελίες για αδυναμία πρόσβασης, αλλά και παραβίασης προσωπικών δεδομένων (καταγραφή e-class, παρέμβαση γονιών κατά τη διάρκεια του μαθήματος, δημοσίευση φωτογραφιών κ.λπ.) η Υπουργός προτείνει και τελικά, ψηφίζεται μέσα σε άσχετο νομοσχέδιο, τροπολογία για τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος. Αναλυτικότερα, λοιπόν, στην τροπολογία αναφέρεται ότι επιτρέπεται «η παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε περίπτωση έκτακτων η απρόβλεπτων γεγονότων…. Χωρίς να επιτρέπεται η καταγραφή και αποθήκευση… με ζωντανή μετάδοση ήχου ή και εικόνας».

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή
1.     Η τροπολογία αφορά όχι μόνο την περίοδο της πανδημίας, αλλά ακόμα και την περίπτωση φυσικών καταστροφών. Η Υπουργός επικαλέστηκε την έγκριση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Όπως, όμως, αποκαλύφθηκε στη συνέχεια από τα δελτία τύπου που εκδόθηκαν μετά τη συνάντηση της ΔΟΕ με την Αρχή, δεν είχε δοθεί ακριβώς αυτή η έγκριση, παρά μόνο είχε ειπωθεί ότι η Αρχή αναγνωρίζει πως «η ταυτόχρονη διδασκαλία συνεπάγεται περισσότερους κινδύνους στα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και των μαθητών εν συγκρίσει με τη διδασκαλία στην τάξη», ότι «η εφαρμογή της διάταξης εξαρτάται από τη διενέργεια εκτίμησης αντικτύπου των σχεδιαζόμενων πράξεων επεξεργασίας στην προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, η οποία διενεργείται με συγκεκριμένη μεθοδολογία, ώστε να προσδιοριστούν τα κατάλληλα μέτρα αντιμετώπισης των κινδύνων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι εγγυήσεις, τα μέτρα και οι μηχανισμοί ασφάλειας, μέσω των οποίων διασφαλίζεται η προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, λαμβάνοντας υπόψη τα δικαιώματα και τα έννομα συμφέροντα των εκπαιδευτικών, των μαθητών, ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, και άλλων ενδιαφερόμενων προσώπων» και ότι χρειάζεται Υπουργική Απόφαση που θα ορίζει τον τρόπο εφαρμογής. Η Υπουργός, λοιπόν,  είπε ξεκάθαρα ψέματα.

2.    Μετά από προφορικές δηλώσεις τελικά Παρασκευή βράδυ, 15/5, εκδόθηκε η Υπουργική Απόφαση που ορίζει το πλαίσιο  εφαρμογής της τροπολογίας. Έτσι, λοιπόν:
Α. Μόνο για το σχολικό έτος 2019-2020 για σχολεία τα οποία είτε είναι σε λειτουργία είτε όχι ορίζεται η δυνατότητα σύγχρονης εξ αποστάσεως ή ταυτόχρονης εκπαίδευσης όπου ο εξοπλισμός μπορεί και να είναι του εκπαιδευτικού και του ίδιου του μαθητή, ενώ ορίζονται οι δύο ιδιωτικές πλατφόρμες που θα χρησιμοποιούνται.
Β. Έχει απενεργοποιηθεί η δυνατότητα καταγραφής ήχου και εικόνας, ενώ στην ταυτόχρονη εκπαίδευση μπορεί να φαίνεται μόνο ο εκπαιδευτικός ή ο πίνακας, ενώ η προβολή αφορά μόνο τη διδακτική ώρα που αφορά την παράδοση…
Γ. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να απενεργοποιεί τα μικρόφωνα ή την εικόνα όταν θέλει
Δ. Τα προσωπικά δεδομένα των εκπαιδευτικών, συγκεκριμένα το ονοματεπώνυμο και η διεύθυνση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας αυτών, δύνανται να κοινοποιούνται στο συνεργαζόμενο με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων πάροχο υπηρεσιών πληροφορικής και διαδικτυακού χώρου, αποκλειστικά και μόνο προκειμένου να καταστεί τεχνικά δυνατή η σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία, μέσω της σχετικής πλατφόρμας, και αποκλειστικά για όσο χρονικό διάστημα ισχύουν τα έκτακτα μέτρα για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19.

Αναλογιζόμενοι τα παραπάνω αντιλαμβανόμαστε ότι το Υπουργείο Παιδείας με βάση αυτήν την τροπολογία και την Υπουργική Απόφαση ορίζει ένα νομοθετικό πλαίσιο για τη διεξαγωγή της σύγχρονης εκπαίδευσης την οποία και ζήτησε να εφαρμοστεί χωρίς κανέναν σχεδιασμό και χωρίς καμία προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών. Όμως:

  • ·       Δεν υπάρχει κάποιος/-α που σήμερα μπορεί να υποστηρίξει ότι είναι αδύνατη η οποιαδήποτε καταγραφή συνομιλιών, εικόνων κ.ο.κ. Άλλωστε και την τεχνολογία να «απομακρύνει» κανείς, η όλη προβολή είναι πλήρως εκτεθειμένη σε οποιονδήποτε μπορεί να βρίσκεται στο χώρο του παιδιού που παρακολουθεί εξ αποστάσεως. Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί είναι εκτεθειμένοι σε οποιονδήποτε
  • ·       Η Υπουργός δηλώνει ότι όλα γίνονται για εξασφαλιστεί το δικαίωμα όλων των παιδιών στην εκπαίδευση… Εκεί που σχεδόν δύο μήνες πριν έταζε η Υπουργός λάπτοπ και τάμπλετ με κάθε τρόπο, τώρα νομοθετεί τα «δικά τους μέσα». Όμως, ναι, υπάρχουν οικογένειες με παιδιά που δεν έχουν τον κατάλληλο εξοπλισμό, δεν έχουν καν σύνδεση στο δίκτυο. Για να μην πούμε για εκείνες τις περιπτώσεις οικογενειών με παραπάνω από ένα παιδί… Και φυσικά ούτε λόγος για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, για τους μαθητές των τμημάτων υποδοχής, για τους μαθητές των ειδικών σχολείων. Παραβιάζεται ξεκάθαρα, λοιπόν, το δικαίωμα όλων των παιδιών στην εκπαίδευση.
  • ·       Για ποια εκπαιδευτική διαδικασία μιλά ακριβώς το Υπουργείο.  Όπως ο εκπαιδευτικός δεν είναι ένα βιβλίο με φωνή, έτσι και οι μαθητές δεν είναι ρομπότ, το σχολείο parking και οι γονείς οι μεταφορείς. Για άλλη μια φορά θα τονίσουμε τη δυναμική της εκπαιδευτικής διαδικασίας. «Η προβολή αφορά μόνο την παράδοση»… Μα τι είναι η παράδοση;  Καθ΄έδρας απαγγελία και έπειτα ακολουθούν απορίες;  Το πρότυπο διδασκαλίας που το Υπουργείο ευαγγελίζεται είναι τρομακτικό. Εκπαίδευση σημαίνει πρωτίστως σχέση μεταξύ των μελών της τάξης.

Με φύκια για μεταξωτές κορδέλες δεν μπορεί η Υπουργός να κοροϊδέψει τους γονείς. Ούτε καν να μας αποσπάσει το βλέμμα από όσα κρύβονται από πίσω και αυτά έχουν να κάνουν με ένα πλήρες εντατικοποιημένο σχολείο της πειθάρχησης και των αποκλεισμών, όπως φαίνεται από τη συγκεκριμένη τροπολογία, όπως φαίνεται και από το νομοσχέδιο κ.ο.κ.


Λέμε όχι σε οποιουδήποτε είδους αναμετάδοση μαθήματος
Να αποσυρθεί τώρα η τροπολογία


ΝΕΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ 36ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΔΣ ΜΑΪΟΥ

Αθηνα, 13/05/20

Πρακτικά 5ης Συνεδρίασης Δ.Σ.

Την Τετάρτη, 13/05, πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση του Δ.Σ. του Νέου Συλλόγου Γονέων του 36ου δημοτικού σχολείου Αθηνών μέσω τηλεδιάσκεψης εξαιτίας των μέτρων περιορισμού διασποράς του κορονοϊού. Παρούσες ήταν η Χρυσούλα Παπαγεωργίου, Ειρήνη Τσέβη, Γιούλη Στάμου, Δώρα Δουλγεράκη, Χριστίνα Αραμπατζή, Νάνσυ Παλτά, ενώ δικαιολογημένα απούσα ήταν η Ευγενία Ιωαννίδου. Στο ΔΣ υπήρξε δυνατότητα παρακολούθησης και συμμετοχής γονιών μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

Τα θέματα συζήτησης αφορούσαν τη νέα τροπολογία για ταυτόχρονη προβολή των μαθημάτων στις σχολικές τάξεις και το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση. Αποφασίστηκαν:

1. Έκδοση ανακοίνωσης για τη νέα τροπολογία
2. Έκδοση ενημερωτικών σημειωμάτων για τα επίμαχα άρθρα του νομοσχεδίου προκειμένου η ενημέρωση να είναι όσο το δυνατό αναλυτικότερη
3. Κοινοποίηση των κινητοποιήσεων που καλούνται από την Ομοσπονδία και τις Ενώσεις Γονέων, καθώς και από τους συλλόγους και τις ομοσπονδίες δασκάλων και καθηγητών

Τέλος, υπήρξε σύντομη ενημέρωση από την επικοινωνία που υπήρξε μεταξύ μέλους της σχολικής επιτροπής και της Προέδρου του ΔΣ του Συλλόγου για τα κτιριακά ζητήματα του σχολείου

Επιστολές προς τους γονείς από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε. "Η Αθηνά" και τη ΔΟΕ


Αγαπητοί Γονείς,
Συμπληρωματικά της ενημέρωσης που ο κλάδος μας απευθύνει για τις ολέθριες επιπτώσεις στη μόρφωση των παιδιών, τη συρρίκνωση και την αποδόμηση του δημόσιου σχολείου  από το νομοσχέδιο που επιχειρεί η Κυβέρνηση να περάσει εν μέσω πανδημίας και με τα σχολεία κλειστά, θέλουμε με την επιστολή μας αυτή να αναδείξουμε το νέο νομοθετικό επεισόδιο στην εκπαίδευση και τη σοβαρή αντιπαιδαγωγική του διάσταση:
Το Υπουργείο Παιδείας κατέθεσε και ψήφισε τροπολογία, και μάλιστα αιφνιδιαστικά σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, για την ηλεκτρονική καταγραφή και μετάδοση των μαθημάτων στις σχολικές αίθουσες, ενώ προχώρησε και στην έκδοση σχετικής Υπουργικής Απόφασης.
 Η παρουσία κάμερας στην τάξη μάς βρίσκει ριζικά αντίθετους και θεωρούμε ότι είναι σημαντικό να αντισταθούμε στην φωτογράφηση και στην μαγνητοσκόπηση κάθε μορφής. Πέρα από τα προφανή ζητήματα ιδιωτικότητας και διαφύλαξης των προσωπικών δεδομένων, προκύπτουν σοβαρές αντιρρήσεις και ενστάσεις με βάση παιδαγωγικά κριτήρια. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα παιχνίδι  εξουσίας που έρχεται σε σύγκρουση με τις βασικές παιδαγωγικές αξίες που διαπνέουν την σχολική μας ζωή, με την έννοια της παιδαγωγικής ελευθερίας και εν τέλει την ίδια την έννοια της Δημοκρατίας.
Tα επιχειρήματα αποπροσανατολισμού για το που θα εστιάζει η κάμερα και τα αναχρονιστικά επιχειρήματα για διδασκαλία που χωρίζεται σε "παράδοση" και "εξέταση", δείχνουν όχι μόνο παντελή άγνοια για την εκπαιδευτική πράξη, όσων νομοθετούν για τα παιδιά μας αλλά και επικινδυνότητα, που τελικά μεγεθύνει το πρόβλημα.
Η διδακτική πράξη αποτελεί μια δυναμική διαδικασία που διαμορφώνεται κάθε φορά με έναν μοναδικό τρόπο. Κι αυτό, γιατί μοναδικοί είναι οι άνθρωποι που την δημιουργούν αλλά και οι συνθήκες εντός των οποίων πραγματοποιείται. Κάθε εξωτερικός παράγοντας αλλάζει και μεταλλάσσει αυτή την διαδικασία. Μέσα στην σχολική τάξη δε γίνεται παρουσίαση ούτε μία στείρα διάλεξη. Αυτό που ονομάζουμε «μάθημα» στηρίζεται στην διαρκή επικοινωνία και αλληλεπίδραση μεταξύ παιδιών και δασκάλου. Όσοι αποτελούν την σχολική τάξη «εκτίθενται» διαρκώς στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας. Εκφράζουν απόψεις, αντιρρήσεις και διαφωνίες, κάνουν λάθη, λειτουργούν αυθόρμητα, συνεργάζονται ή συγκρούονται στο πλαίσιο της ομάδας, χωρίς όμως ποτέ να νιώθουν ότι η συμπεριφορά τους γίνεται αντικείμενο κριτικής ή απόρριψης. Κι αυτό συμβαίνει, γιατί ο  εκπαιδευτικός το πρώτο πράγμα που κάνει στην τάξη του είναι να την μετασχηματίσει σε μια κοινότητα μάθησης με βασικά χαρακτηριστικά την ενδυνάμωση και την χειραφέτηση του καθενός, αλλά και την αποδοχή, την αναγνώριση και σεβασμό του άλλου. Χρειάζεται χρόνος πολύς και καλλιέργεια αισθήματος ασφάλειας, ώστε όλα τα παιδιά να νιώθουν έτοιμα, ικανά, δυνατά, απελευθερωμένα και με θάρρος να εκφράσουν ανεμπόδιστα τις απόψεις, τις ιδέες, τις γνώσεις, αλλά και τις απορίες τους. Και αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο κεκλεισμένων των θυρών.
Η παρουσία κάμερας στην τάξη θα οδηγήσει κυρίως στο να διαρραγεί με τον πιο βίαιο και απότομο τρόπο η μαγεία αυτής της παιδαγωγικής σχέσης. Με το πρόσχημα της διασφάλισης της συμμετοχής των απόντων μαθητών δυναμιτίζει και στην πράξη καταργεί την αυθόρμητη  συμμετοχή των μαθητών. Οι μαθητές θα αποτελέσουν θέαμα. Τα ταλέντα τους, οι δυσκολίες τους, ακόμη και οι ανησυχίες και οι φόβοι τους θα γίνουν αντικείμενο παρακολούθησης, σχολιασμού, ενδεχομένως και καταγραφής. Μιας καταγραφής που μπορεί να βρεθεί ανά πάσα στιγμή στο απέραντο και αδηφάγο διαδίκτυο. Ας προστατεύσουμε τους μαθητές μας, τα παιδιά σας, από τέτοιες πρακτικές. Ας μην επιτρέψουμε την απόλυτη υποβάθμιση της παιδαγωγικής πράξης, την μετατροπή της σε ένα reality show, που μαθητές και εκπαιδευτικοί θα υποτάσσονται στην λογική του τηλεοπτικού «μεγάλου αδελφού». Το σχολείο οφείλει να διαμορφώνει τους αυριανούς πολίτες. Ανθρώπους με κριτική σκέψη και δημοκρατική συνείδηση και όχι ανθρώπους εξοικειωμένους με την επιτήρηση, τον έλεγχο και την κουλτούρα της «κλειδαρότρυπας».
Είναι αλήθεια πως η ζωή μας άλλαξε από τη μία στιγμή στην άλλη. Οι ανάγκες είναι περίεργες και πρωτόγνωρες. Ωστόσο, αυτό το όριο δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να παραβιαστεί. Η άρνηση όλων μας είναι σημαντικό να είναι καθολική και κατηγορηματική. Εκπαιδευτικοί και γονείς με συνείδηση και αίσθημα υπευθυνότητας απέναντι στα παιδιά μας οφείλουμε να αντισταθούμε. Εμείς, οι εκπαιδευτικοί, θα υπερασπιστούμε τη δουλειά μας, τα παιδιά μας και το παιδαγωγικό μας έργο, ενιαία, μαχητικά, αποφασιστικά και σας θέλουμε στο πλευρό μας.
 ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                      Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Παζάλος Γιώργος                                                  Θεοδωρόπουλος Θοδωρής

Επιστολή της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας προς τους γονείς

http://doe.gr/wp-content/uploads/2020/05/%CE%95%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AE-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%B3%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CE%AF%CF%82-2020.pdf

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ: ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΚΑΜΕΡΕΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. ΔΗΛΩΣΗ ΜΗ ΣΥΓΚΑΤΑΘΕΣΗΣ


ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ της ΑΣΓΜΕ
προς όλους τους γονείς μαθητών

ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΚΑΜΕΡΕΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Αγαπητοί γονείς,

η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας είναι κατηγορηματικά αντίθετη στη βιντεοσκόπηση του μαθήματος.

Αυτή η νομοθετική ρύθμιση της Κυβέρνησης δεν έχει καμιά παιδαγωγική και μορφωτική αξία. Δεν έχει καμία σχέση με την ισοτιμία στη μόρφωση, όταν μάλιστα με ευθύνη της Κυβέρνησης, 1 στους 4 μαθητές στη χώρα μας έμεινε εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας όσο τα σχολεία ανέστειλαν τη λειτουργία τους λόγω της πανδημίας.
Αυτή η νομοθετική ρύθμιση παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα ανήλικων μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών. Μπορεί να εκθέσει οποιονδήποτε μαθητή και εκπαιδευτικό σε οποιονδήποτε.

Αυτή η νομοθετική ρύθμιση πρέπει να καταδικαστεί από κάθε γονιό ξεχωριστά, αλλά και οργανωμένα από τα Όργανα του κινήματος Γονέων.
Καλούμε κάθε Ομοσπονδία, Ένωση και Σύλλογο Γονέων να εκδώσει ανακοινώσεις καταδίκης της ζωντανής βιντεοσκόπησης του μαθήματος.

Καλούμε κάθε Ομοσπονδία, Ένωση και Σύλλογο Γονέων να οργανώσει τη συμπλήρωση ΔΗΛΩΣΗΣ ΑΡΝΗΣΗΣ από κάθε γονέα ΒΙΝΤΕΟΣΚΟΠΗΣΗΣ του παιδιού του κατά τη διάρκεια του μαθήματος και κατάθεσης αυτής στους Διευθυντές των σχολείων.
                                                            Το ΔΣ της ΑΣΓΜΕ









ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΟΥ ……………………………………………………………….

ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΙ ΔΗΛΩΣΗ

Με την παρούσα ο/η κάτωθι υπογεγραμμένος/η …………………………………………………. του ………………………………………… κάτοικος ………………………………………….. κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας ………………………………. της ….. τάξης του σχολείου σας

δηλώνω ότι

σας απαγορεύω να προβείτε στην βιντεοσκόπηση και ζωντανή αναμετάδοση οποιουδήποτε προσωπικού δεδομένου του/της κηδεμονευόμενου/νης ανήλικου μαθητή/τριας μου όπως: βιντεοσκόπηση του προσώπου του/της, αναμετάδοσης της φωνής του/της, αναφορά από οποιονδήποτε εντός της αίθουσας (εκπαιδευτικού ή μαθητή) του επωνύμου του/της και γενικά απαγορεύω την αναμετάδοση οποιασδήποτε πληροφορίας, νύξης, συμβουλής που μπορεί να προκαλέσει συσχέτιση του/της κηδεμονευόμενου/-ης ανήλικου μαθητή/τριας μου και άρα μπορεί να βλάψει δυνητικά την προσωπικότητά του/της.

Ως προς τη διαδικασία ζωντανής αναμετάδοσης σας γνωρίζω ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορεί:
1. να αποκλειστεί η καταγραφή του μαθήματος από απομακρυσμένο χρήστη και η αναπαραγωγή του αργότερα για κακόβουλους σκοπούς.
2. να διασφαλιστεί ότι ο απομακρυσμένος χρήστης θα είναι πράγματι μαθητής ή μαθήτρια που δικαιολογημένα απουσιάζει από το σχολείο ή θα είναι κάποιος άλλος από το οικείο- οικογενειακό ή φιλικό- περιβάλλον του απομακρυσμένου χρήστη.

Από παιδαγωγικής σκοπιάς σας αναφέρω ότι σε περίπτωση που ο/η κηδεμονευόμενος/η αντιληφθεί ότι κατά της διάρκεια του μαθήματος υπάρχει ζωντανή αναμετάδοση με οποιονδήποτε τρόπο (εικόνα και ήχος, ή μόνο ήχος) ο/η μαθητής/τρια λόγω συστολής θα έχει χαμηλή συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Άρα η βιντεοσκόπηση και ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος δύναται να πλήξει όχι μόνο την προσωπικότητα του/της κηδεμονευόμενου/νης μου αλλά και τις σχολικές και εν γένει εκπαιδευτικές του/της επιδόσεις.

Παρακαλώ να δεχθείτε την παρούσα, να μην προβείτε στη βιντεοσκόπηση και ζωντανή αναμετάδοση αλλιώς με θλίψη μου θα προσφύγω σε ένδικα μέσα ώστε να διασφαλίσω την αξιοπρέπεια και την ψυχική ισορροπία του/της  κηδεμονευόμενου/νης ανήλικου μαθητή/τριας μου και της οικογενείας μου.

Με την επιφύλαξη άσκησης παντός νομίμου δικαιώματος μου.


Ο αιτών και δηλών


…………………………
Τόπος ημερομήνια

…………………………


…………………………
Ονομ/μο και Υπογραφή

Διοικητικό Συμβούλιο, Τετάρτη, 13/5

Την Τετάρτη, 13/5, 10.00μμ, θα πραγματοποιηθεί Δ.Σ. του Συλλόγου μέσω τηλεδιάσκεψης. Δυνατότητα παρακολούθησης και παρέμβασης θα έχει όποιος γονιός το επιθυμεί. Την ίδια ημέρα θα σταλεί με mail ο σύνδεσμος. Σε περίπτωση που υπάρχουν γονείς που δεν λαμβάνουν mail από το Σύλλογο παρακαλούμε να επικοινωνήσουν με κάποιο μέλος του ΔΣ ή να στείλουν μήνυμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Συλλόγου (syllogosgoneon36ds@gmail.com)

Θέματα:

1. Νομοσχέδιο για την εκπαίδευση
2. Τροπολογία για κάμερες και προβολή του μαθήματος

ΠΡΑΚΤΙΚΟ 4ης ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ


ΠΡΑΚΤΙΚΟ 4ης ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
Αθήνα, 2 Μαΐου 2020

Στις 02/05/2020 πραγματοποιήθηκε η 4η συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Νέου Συλλόγου Γονέων του 36ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, διαδικτυακά λόγω των μέτρων αντιμετώπισης του νέου κορονοϊού.
Παρούσες εκ μέρους του ΔΣ ήταν οι: Χρυσούλα Παπαγεωργίου, Δωροθέα Δουλγεράκη, Χριστίνα Αραμπατζή, Ειρήνη Τσέβη, Ευγενία Ιωαννίδου, Αθανασία Παλτά και Γεωργία Στάμου.
Κατά τη διάρκεια του Διοικητικού Συμβουλίου:
1.     Συζητήθηκαν οι κτιριακές και οικονομικές εκκρεμότητες που αφορούν το σχολείο (επικοινωνία με δήμο για κτιριακά ζητήματα, είσπραξη κονδυλίων του 2019).
2.     Αποφασίστηκαν οι λεπτομέρειες για την διαδικτυακή πραγματοποίηση ορισμένων δραστηριοτήτων (σκάκι, φωτογραφία).
3.     Διερευνήθηκε τι είδους αποχαιρετιστήριες δραστηριότητες για την 6η Δημοτικού μπορούν να πραγματοποιηθούν υπό τις υφιστάμενες συνθήκες. Αποφασίστηκε να δοθούν στα παιδιά αναμνηστικά.
4.     Συζητήθηκε το νομοσχέδιο για την Παιδεία και αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί ενημέρωση των γονέων για τα βασικά σημεία που αφορούν τη λειτουργία των δημοτικών. Επίσης, αποφασίστηκε η ανάρτηση πανό και αφισών με σκοπό την ενημέρωση των γονέων πάνω στο νομοσχέδιο.
5. Αποφασίστηκε η συνέχεια ενίσχυσης οικογενειών του σχολείου που χρειάζονται βοήθεια